امروز : یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 26
۰۷:۳۹
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 147200
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۱۱:۳۸
تعداد بازدید: 12
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، محسن سرخو در جریان یکصد و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، محسن سرخو در جریان یکصد و سی و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بر اساس برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران اهدافی را به صورت مشخص در بخش حمل‌ونقل پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: طی این برنامه 5 ساله باید 150 کیلومتر خط مترو در تهران احداث شود، گفت: بر اساس این برنامه پیش‌بینی شده است که سالانه 30 کیلومتر خط مترو در شهر تهران احداث شود.

وی گفت: در سال جاری باید 28 کیلومتر خط مترو به بهره‌برداری برسد که احداث این خطوط مربوط به بخشی از خط 3 و بخش جنوبی خط 7 مترو است.

سرخو ادامه داد: در سال 94 نیز و در برنامه 5 ساله پیش‌بینی شده است که 34 کیلومتر خط مترو به بهره‌برداری برسد که با اجرای کامل برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران خطوط 3، 6 و 7 مترو کامل خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در صورتی که ما اعتبارات لازم در بخش حمل و نقل و به ویژه خط مترو را پیش‌بینی نکنیم نمی‌توانیم به اهداف موردنظر خود دست یابیم و باید به این موضوع دقت شود که هر گونه تغییر در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران باید با رأی دو سوم اعضا شورا همراه باشد.

وی اضافه کرد: تأکید بر سلامت مردم و رفع مشکلات ترافیکی از جمله نکاتی بود که مقام معظم رهبری در دیدار خود با اعضای شورای شهر و شهرداری بیان نمودند و آنها را به عنوان اولویت‌های شهر مطرح کردند.

وی ادامه داد: حفظ باغات و فضای سبز، توسعه حمل‌ونقل عمومی، توجه به هوای پاک و کاهش آلودگی از جمله موضوعاتی است که باید مدنظر مدیریت شهری قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید سالانه 500 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شود و به همین تعداد نیز اتوبوس‌های فرسوده از رده خارج شوند که در واقع خرید این اتوبوس‌ها با شهرداری تهران است.

سرخو با تأکید بر اینکه دید غلط در شورای سوم در بخش حمل‌ونقل موجب به زمین خوردن این بخش از مدیریت شهری شده است گفت: ما تأکید کرده‌ایم که باید دولت به شهرداری کمک کند و این موضوع به لحاظ اهمیت آن است اما شهرداری تهران باید اقدامات گسترده‌ای را برای خرید و توسعه حمل‌ونقل عمومی و به ویژه اتوبوس انجام دهد ضمن اینکه در حال حاضر تعدادی از شهروندان در منتهی‌الیه شرق و غرب تهران به دلیل کمبود اتوبوس از وسایل شخصی خود برای تردد استفاده کنند.

به گزارش فارس، پس از اظهارات سرخو، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در تمامی کشورها دولت‌ها موظف هستند در بخش حمل‌ونقل کمک شهرداری‌ها باشند گفت: متأسفانه در سالهای گذشته دولت‌ها توجه کمتری را به بخش حمل‌ونقل شهری داشته‌اند.

وی گفت: بر اساس قوانین و مقررات باید 50 درصد از هزینه‌های حمل‌ونقل توسط دولت و 50 درصد آن توسط شهرداری پرداخت شود که متأسفانه از دهه 70 به بعد کمک‌های دولتی به مراتب کاهش پیدا کرده است و در دو، سه سال اخیر در این زمینه هیچ کمکی نشده است.

چمران گفت: شهرداری تهران نیز در سالهای اخیر و با توجه به موضوع حمل‌ونقل عمومی بودجه‌های خود را در این بخش چند برابر کرده است اما همچنان کمک‌های دولت در این زمینه مشاهده نمی‌شود ضمن اینکه بر اساس قوانین و مقررات وزارت کشور باید 82.5 درصد از اعتبارات خرید اتوبوس را بپردازد و مابقی را شهرداری در بخش خصوصی هزینه کند که در این زمینه نیز دولت همراهی نکرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در شهرهای دیگر نیز هموطنان مشکلات عدیده‌ای را در بخش حمل‌ونقل عمومی و به ویژه اتوبوس دارند و این در حالی است که شهرداری تهران 1800 میلیارد تومان برای توسعه مترو پیش‌بینی کرده بود که ما نیز انتظار داشتیم دولت به همین اندازه کمک کند و چنانچه این اتفاق رخ دهد ما می‌توانیم سالانه 44 کیلومتر مترو احداث کنیم.

وی تأکید کرد: شهرداری تهران به همراه شورای شهر تهران بخش حمل‌ونقل عمومی را اولویت کاری خود دانسته است اما نمی‌توان همزمان با اقدامات خاص در این زمینه از موضوعات دیگر از جمله جمع‌آوری زباله‌ها و نگهداری شهر غافل بود و در واقع بودجه باید به صورت متعادل هزینه شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار