امروز : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 29
۱۴:۲۷
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 14727
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۰۴:۲۵
تعداد بازدید: 84
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی بیمه سامان، علی احسان بنی‌ریاح، رئیس شورای فنی بیمه سامان درباره دلایل عدم استفاده از بیمه در ...

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی بیمه سامان، علی احسان بنی‌ریاح، رئیس شورای فنی بیمه سامان درباره دلایل عدم استفاده از بیمه در جامعه، اظهار داشت: عدم اطلاع‌رسانی صحیح و نا‌آشنایی آحاد جامعه با بیمه مهمترین دلیل است.
 
وی افزود: با کمبود سواد بیمه‌ای در جامعه مواجه هستیم و افزایش چنین اطلاعاتی در جامعه با تبلیغات، آن هم به نحوی که در  حال حاضر مرسوم است به نظر نمی‌رسد امکان رشد و بهبود افزایش آگاهی را در سطح جامعه فراهم آورد.

وی افزود: شاید وارد کردن بحث دانش بیمه‌ای در کتب درسی دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی ابتدایی بتواند در ارتقای سواد بیمه‌ای نسل آینده، کمک قابل توجهی کند اما به نظر می‌رسد مردم جامعه بیمه را باور ندارند و نمی‌دانند چه پوشش‌های بیمه‌ای متناسب با شغل و جایگاه اجتماعی‌ آنها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه محصولات بیمه‌ای باید با توجه به نیاز و تقاضای جامعه تولید و عرضه شود، ادامه داد: با اینکه بیش از 17 سال سابقه خدمت در صنعت بیمه دارم، متاسفانه در جامعه هیچگاه تقاضای بیمه‌ای جدیدی از سوی جامعه و مصرف‌کنندگان وجود نداشته است و این امر موجب شده است کماکان محصولات قدیمی رواج داشته و پویایی لازم در صنعت بیمه به وجود نیاید.

رئیس شورای فنی بیمه سامان با تاکید بر توسعه فرهنگ بیمه، افزود: از عوامل موثر در فرهنگ بیمه شرایط و پدیده‌های اقتصادی جامعه است.

بنی‌ریاح تصریح کرد: از سال 1347 بیمه شخص ثالث اجباری شده اما طی سال‌های اخیر که لزوم استفاده از بیمه‌های اتومبیل کاملاً برای مردم به صورت یک نیاز مطرح شده، در سبد خانواده‌ها قرار گرفته و آموزش و تبلیغات در استفاده عمومی از بیمه شخص ثالث موثر نبوده‌اند. 

وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت این است که در واقع بالا رفتن هزینه‌ها (افزایش نرخ دیه) و شرایط اقتصادی مردم در عدم توان پرداخت هزینه‌ها و خسارت‌های مالی ناشی از حوادث راهنمایی و رانندگی موجب استفاده عمومی از بیمه اتومبیل شده است.

وی در خصوص نیاز مردم به بیمه‌های حوادث و عمر در ‌کشور افزود: از جمله مواردی که در توسعه فرهنگ بیمه نقش بسزایی دارد، تبلیغات با محتوای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها