امروز : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 23
۱۴:۲۳
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 147362
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 11
به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، شبکه تلویزیونی «ZDF» آلمان به دلیل انتشار خبر نادرستی مبنی بر حضور ...

به گزارش گروه بین‌الملل پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; ، شبکه تلویزیونی «ZDF» آلمان به دلیل انتشار خبر نادرستی مبنی بر حضور تانک‌ های روسی در شرق اوکراین تحت فشار است.

به نوشته پایگاه خبری «اسپوتنیک»، یکی از سازمان‌های نظارت بر رسانه‌ها در آلمان شکایت‌نامه‌‌ای را علیه شبکه تلویزیونی «ZDF» به دلیل گزارش اشتباه این شبکه درباره شرایط شرق اوکراین تهیه کرده است.این شبکه تلویزیونی در گزارشی با انتشار یک عکس از وجود تانک‌ و سیستم موشک‌ روسی در شرق اوکراین خبر داده بود.

در زیرنویس این عکس که 12 فوریه 2015 منتشر شد، آمده بود که خودروهای روسی وارد «ایسوارینو» واقع در لوهانسک شدند. 





این عکس سال 2009 در اوستیای جنوبی گرفته شده و مربوط به اوکراین نیست.

در مفاد شکایت مطرح شده که چرا باید از این عکس که هیچ کمکی به درک بهتر خبر نمی‌کند استفاده شود و چندبار تکرار شود؟ غیر از اینکه این تصور تقویت شود که روسیه بخشی از اوکراین را تصرف کرده است.

یکی از کارشناسان رسانه آلمانی معتقد است که بیشتر اخبار آلمان درباره اوکراین با هدف اغتشاش آفرینی صورت می‌گیرد و نیمی راست و نیمی دروغ هستند. در آلمان رسانه‌ها به اخبار اوکراین نگاهی فانتزی دارند و این باعث شده تا مخاطب آنها را جدی نگیرد.

حدود یک سال از سقوط دولت «ویکتور یانوکوویچ» توسط معترضان مورد حمایت غرب می‌گذرد، با این حال مناطق شرقی این کشور همچنان شاهد درگیری‌های خونبار نظامی است. دولت جدید هم به ریاست‌جمهوری «پترو پروشنکو» سرمایه‌دار اوکراینی معروف به سلطان شکلات با وجود پشتیبانی آمریکا و دولت‌های غربی، هنوز با مشکلات گسترده‌ای مواجه است.

انتهای پیام/ق

برای دریافت خبرنامه روزانه تحولات اوکراین، پیامی با عنوان «اوکراین» به آدرس زیر ارسال کنید:

FarsNewsInt@gmail.com

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار