امروز : سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 21
۰۵:۰۴
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 147583
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 26
به گزارش گروه جامعه پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در جلسه‌ای که با ...

به گزارش گروه جامعه پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; به نقل از روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در جلسه‌ای که با حضور سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و برخی از ناشرین دیجیتال برگزار شد، نظارت بر محتوای نرم افزارهای کاربردی خارجی با مشارکت ناشران دیجیتال صورت می‌گیرد.

موسویان با اشاره به سرعت تغییر و تنوع سیستم عامل‌ها نسبت به سال‌های گذشته افزود: هم اکنون تغییر پارادایم‌ها و سرعت تغییر، این ضرورت را تحمیل می‌کند که با سرعت هرچه تمام‌تر تعامل با ناشران دیجیتال را بیش از گذشته انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه دنیای نشر دیجیتال تنها با انتقال‌هایی که توسط ناشران صورت می‌گیرد معنا پیدا می‌کند، افزود: هم اکنون تولید کارهای فاخر به نازل‌ترین سطح  رسیده و همچنین ثبت کارهای فاخر نسبت به گذشته به دلیل مواردی همچون نبود اعتبار جهت حمایت از تولید، بحث بودجه و نقدینگی بسیار کاهش یافته است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به اینکه در حال حاضر بررسی و صدور مجوز انتشار بر عهده موسسات دیجیتال طبق قوانین و ضوابط مرکز رسانه‌های دیجیتال صورت می‌گیرد، افزود: این مرکز با به کار گیری بهترین مشاوران توانسته برنامه‌ای را در پیش گیرد که بر اساس آن بررسی و نظارت بر نرم افزارهای کاربردی به عهده موسسات فرهنگی دیجیتال باشد.

وی با اشاره به اینکه در طرح "نظارت پس از نشر" نرم افزارهای کاربردی، نظارت بر محتوا به صورت کامل بر عهده ناشرین دیجیتال است، افزود: این امر تصمیمی هوشمندانه است که هم اکنون در تمامی دنیا درحال انجام است.

موسویان  با اشاره به اینکه اجرای ممیزی توسط ناشران دیجیتال، این فعالیت‌ها را به رقابتی سالم تبدیل می‌کند؛ افزود: بر همین اساس تعهدات لازم  از موسسات صورت می‌گیرد تا این کار به درستی انجام شود چرا که زمان حضور در بازار برای نرم افزارهای کاربردی موسسات بسیار ضروری است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال یکی از وظایف مرکز را بازارسنجی  مناسب دانست و افزود: این مرکز با بازار سنجی درست و اشراف کامل به آن می‌تواند در صورت عدم نیاز، از ورود موسسات جدید به این عرصه جلوگیری کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مداوم با ناشران دیجیتال افزود: بر اساس سیاست مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال پیشنهاد می‌شود تا هر چند ماه یک بار جلساتی با محوریت گزارش عملکرد و تعاملی نزدیک با ناشران دیجیتال برگزار شود  تا با کمک همدیگر به شناخت دقیقی از بازار دست پیدا کنیم.

در ادامه این جلسه "خداوردی لو" سرپرست گروه نشر دیجیتال مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به اینکه برای اجرای نظارت پس از نشر در نرم افزارهای کاربردی منع قانونی برای انجام این کار وجود ندارد، افزود:  هم اکنون حوزه نظارت بر محتوا بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اجرای آن را مرکز رسانه‌های دیجیتال برعهده دارد.

وی افزود: در شیوه جدید نظارت بر نرم افزارهای کاربردی یک نماینده به عنوان مدیر محتوایی جهت گذراندن دوره آموزشی و دریافت گواهی‌نامه‌های لازم و خود نظارتی توسط موسسات معرفی می‌شود و در جلسات آموزشی این مرکز حضور می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود، افزود: با توجه به اینکه تولیدکنندگان در تولید محصولات خود اشراف کامل دارند، از این رو با دانستن ضوابط کامل مرکز می‌توانند در مرحله ابتدایی تمامی موارد را در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با مشارکت ناشران دیجیتال تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم، افزود: فرصت‌ها شامل حضور موثر و به موقع محصولات در بازار است چرا که با به کارگیری شیوه نظارت پس از انتشار می‌توان از فعالیت موسسات زیر زمینی که برخی از محصولات را اینترنتی روانه بازار می‌کنند، جلوگیری کرد.

در پایان نقطه نظرات و پیشنهادات ناشرین دیجیتال جهت هرچه بهتر برگزار شدن این طرح، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها