امروز : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 22
۰۳:۵۶
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 147769
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت ۰۶:۰۰
تعداد بازدید: 38
هومن شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; توضیحاتی در مورد ادغام در آموزش پزشکی داد. وی با بیان ...

هومن شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان پایگاه خبری ، مهدوی پیروان موعود ; توضیحاتی در مورد ادغام در آموزش پزشکی داد.

وی با بیان اینکه سیستم آموزش پزشکی ایران دارای چند مرحله است، گفت: دانشجویان ابتدا علوم پایه را فرا می‌گیرند و سپس آهسته آهسته وارد بیمارستان شده و با بیماری‌های مختلف آشنا می‌شوند.

دبیر اجرایی سمینار ادغام در آموزش علوم پزشکی ادامه داد: در این سیستم میان دروس مختلفی که دانشجویان فرا می‌گیرند، فاصله است و دانشجویان نمی‌توانند ارتباط این دروس با یکدیگر را درک کنند.

وی افزود: به همین منظور به صورت آزمایشی سیستمی به نام ادغام در دانشگاه‌های تهران، بهشتی، ایران، همدان، بابل و جندی شاپور اجرا شد که در آن، هنگامی که یک استاد در ارتباط با یکی از موضوعات تدریس می‌کند، استاد درس دیگر نیز به صورت همزمان ارتباط این دو موضوع با یکدیگر را توضیح می‌دهد.

شهسواری با ذکر یک مثال گفت: دروس دبیرستان را به خاطر بیاورید، مثلا در رشته انسانی دانش‌آموزان درس آمار دارند بدون آنکه بدانند از این آموخته باید در کجا استفاده کنند، در سیستم جدید استادی به دانش آموزان نحوه و نوع استفاده از آمار در علوم اقتصاد، مدیریت حقوق و غیره را آموزش می‌دهد.

وی تأکید کرد: در این سمینار مدیران آموزشی گروه‌های مختلف درسی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های پزشکی حضور دارند و در مورد نقاط قوت و ضعف سیستم ادغام تبادل نظر می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها