امروز : پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 25
۱۲:۰۳
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 148660
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت ۰۹:۵۶
تعداد بازدید: 204
به گزارش پیروان مــوعـــود، سیدحسین هاشمی استاندار تهران در آستانه پایان مراحل حفاری فاز اول خط 7 متروی تهران، پیرامون نقش قرارگاه سازندگی در عمران و ...

به گزارش پیروان مــوعـــود، سیدحسین هاشمی استاندار تهران در آستانه پایان مراحل حفاری فاز اول خط 7 متروی تهران، پیرامون نقش قرارگاه سازندگی در عمران و آبادانی پایتخت، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پایان جنگ تحمیلی، توانمندی‌های بالقوه نیروهای ارزشی خودش را به شایستگی در خدمت سازندگی کشور قرار داد.
وی افزود: تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برکتی است که در عرصه عمرانی و سازندگی کشور سرنوشت بسیاری از طرح‌های اساسی کشور را رقم می‌زند و این مهندسی موفقیت‌آمیز می‌تواند در راستای توسعه کشور بازوی استواری برای دولت باشد.
استاندار تهران با اشاره به اجرای دو پروژه مهم دیگر توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، تأکید کرد: استان تهران به عنوان پایتخت کشور پروژه‌های بزرگی را در دستور کار خود داشته که به میدان آمدن جهادگران سازندگی خاتم باعث ایجاد موفقیت در توسعه زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های حوزه عمرانی پایتخت شده است.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها کمربندی سوم تهران بود که خوشبختانه قرارگاه با پذیرفتن مسئولیت این طرح با سهولت در اجرا و ارتقای کیفیت زودتر از موعد، کار را به پایان رساند. در کنار این موفقیت یکی دیگر از اقدامات، ایجاد کانالی برای استفاده بهینه از تونل شمال غربی تهران بود که در نوع خودش بلامنازع و علمی ساخته شد.
هاشمی با بیان این که اعمال سیستم BOT در آب یکی از اهداف دیگر ما در توسعه زیرساخت‌های استان تهران است، اظهار داشت: با قرارگاه سازندگی در حال مذاکره هستیم تا همچون گذشته ما را در اجرایی کردن پروژه اعمال سیستم BOT در آب، یاری کنند. اگر این مهم محقق شود برگ زرینی در تاریخ اقدامات عمرانی کشور به ثبت خواهد رسید.
وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم مملکت را در حال سکون قرار دهیم و کار عمرانی تعطیل شود؛ در صورتی که امروز پیش از مقاطع دیگر نیاز به پیشرفت و سرعت در حوزه‌های سازندگی و عمرانی کشور داریم. این امر شائبه‌ها را از بین می‌برد و حقیقت را مشخص می‌کند که بخش خصوصی به واقع قادر به اجرای این پروژه های ملی پرهزینه و سخت نیست. با توجه به این محدودیت‌ها و شرایط سخت و بحرانی باید فرصت را مغتنم شمرد و از این حرکت‌های جهادگونه استقبال و حمایت کرد.
مهندس هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ وجه قرارگاه مانع حرکت بخش خصوصی در توسعه عمرانی و آبادانی کشور نیست و تنها تلاش می‌کند در شرایط تحمیل تحریم‌های ظالمانه از سوی استکبار جهانی، کشور دچار حالت ایستایی نشود.
خط 7 مترو تهران به طول 27 کیلومتر مشتمل بر 25 ایستگاه از منطقه جنوب شرق آغاز و تا میدان بوستان منطقه سعادت‌آباد در شمال‌غرب تهران ادامه پیدا می‌کند. خوشبختانه این عملیات به صورت زیرزمینی انجام شده و از این حیث جزء عمیق‌ترین خطوط ریلی کشور به شمار می‌رود. بیشترین تعداد ایستگاه‌های تبادلی و تقاطعی و همچنین نخستین خط مترویی به حساب می‌آید که در احداث آن از دو دستگاه حفاری تمام مکانیزه TBM و EPB به قطر 9 متر و 15 سانتی‌متر استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار