امروز : یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 January 22
۰۴:۴۱
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 148716
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت ۲۱:۱۸
تعداد بازدید: 220
به گزارش پیروان مــوعـــود گزارش های میدانی از سطح شهر و پیگیری های خبرنگار ما از مسئولان فناوری اطلاعات بانک های مختلف حاکی است برخی بانک های بزرگ ...

به گزارش پیروان مــوعـــود گزارش های میدانی از سطح شهر و پیگیری های خبرنگار ما از مسئولان فناوری اطلاعات بانک های مختلف حاکی است برخی بانک های بزرگ کشور که تعداد کارت های بانکی، دستگاه های کارتخوان در اختیار آنها و طبیعتا تراکنش های مرتبط با آن ها نیز زیاد است، نتوانستند بار تراکنش های را در روزهای پایان سال تحمل کنند و با قطعی های طولانی مدت و متعدد مواجه شدند.

بنا بر این گزارش، کارمندان شعب و مراکز تماس این بانک ها هم در پاسخ به انتقادات و اعتراضات مشتریان، مشکل را متوجه شبکه های شتاب و شاپرک عنوان می کنند تا به این ترتیب بانک خود را بی تقصیر جلوه دهند.

پیگیری های خبرنگار ما در مورد صحت این ادعا نشان داد که اگر قرار بود مشکل از ناحیه شتاب یا شاپرک باشد باید تمامی تراکنش ها در کل شبکه بانکی کشور دچار اختلال می شد. در حالی که بررسی های متعدد و موردی درست در همان زمان که تراکنش های این بانک ها با مشکل مواجه می شد، تراکنش های دیگر بانک های بدون مشکل انجام می گرفت که این به معنای وجود مشکل در سوئیچ  بانک ها است.

بر اساس این گزارش مشکلات در تراکنش های الکترونیکی برخی از بانک ها که اتفاقا تبلیغات محیطی برخی از آن ها دائما مردم را به استفاده از ابزارهای الکترونیکی تشویق می کند، حدود یک ماه است که ادامه دارد و تذکرات بانک مرکزی برای رفع هرچه سریعتر این مشکلات برای اماده باش پایان سال، افاقه ای نکرده است!

انتهای پیام/م

منبع:فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار