امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۰۶:۴۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 148747
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ساعت ۱۵:۵۷
تعداد بازدید: 126
به گزارش گروه سیاسی پیروان مــوعـــود و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (پنج شنبه) در آستانه ...

به گزارش گروه سیاسی پیروان مــوعـــود و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (پنج شنبه) در آستانه سال نو و همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، با حضور در ایستگاه راه آهن شهر ری، سیستم کنترل اتوماتیک قطار را که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود، در محور ریلی تهران-مشهد به بهره‌برداری رساند.

در این مراسم که آخوندی وزیر راه و شهرسازی و هاشمی استاندار تهران نیز معاون اول رئیس جمهور را همراهی می‌کردند، جهانگیری مسیر ایستگاه راه آهن شهرری تا ایستگاه راه آهن تهران را از طریق قطار طی کرد و با توضیحات مسئولین این پروژه در جریان عملکرد و جزئیات فنی این سیستم قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور همچنین پیش از حضور در ایستگاه راه آهن شهرری، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی، امامزاده طاهر و امامزاده حمزه را زیارت کرد.

بنابراین گزارش، این پروژه در محور تهران- مشهد به جهت افزایش ایمنی و ارتقای ظرفیت در 51 ایستگاه و به طول 925 کیلومتر اجرا شده و از مزایای برجسته سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC) می‌توان به افزایش ظرفیت جابجایی بار و مسافر، ارتقای سطح ایمنی، افزایش سرعت قطارها و کاهش احتمالی برخورد قطارها ناشی از خطای انسانی، کنترل سرعت در قوس‌ها و محل‌های خطرناک، جلوگیری از تخطی راننده از سرعت مجاز، متوقف کردن قطار در نقاط تعیین شده، اعلام محدودیت‌های سرعت در هر قطعه از مسیر به راننده، اعلام مسافت مجاز جهت رعایت منحنی کاهش سرعت، نمایشگر پایین بودن سرعت راننده از حد مجاز، حذف برگه های جواز و حکم احتیاط کاغذی، ثبت و نمایش گراف حرکت قطار و امکان بررسی عملکرد لوکوموتیورانان در انتهای مسیر اشاره کرد.

طراحی و ساخت این سیستم به طور کامل در داخل کشور و طبق آخرین استانداردهای روز دنیا و به دست متخصصین توانمند ایرانی انجام شده است.

با بهره‌برداری از این سیستم، سرعت قطار با توجه به نوع آن، مجوز حرکت و مشخصات مسیر، تعیین شده و کنترل می‌شود. این امر موجب کنترل سرعت و تامین ایمنی در مسیر گشته و از بروز حوادثی که بر اثر عدم توجه به چراغ، سرعت غیرمجاز، خرابی مسیر و ... به وجود می‌آید، جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر در فاصله بین دو ایستگاه تنها یک قطار مجوز تردد دارد که فاصله زمانی بین دو قطار متوالی حدود بیست دقیقه است که با بهره برداری از این پروژه تقسیم بندی میان ایستگاه‌ها موجب می‌شود در هر هفت دقیقه یک قطار از تهران و یک قطار از مشهد حرکت کند و به عبارت دیگر روزانه دویست زوج قطار در این مسیر تردد خواهد داشت که این امر سبب افزایش جابجایی مسافر، حمل بار داخلی و ترانزیت می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور قرار است در مراسم بهره‌برداری از این پروژه در ایستگاه راه آهن تهران سخنرانی کند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار