امروز : جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017 October 20
۱۷:۲۱
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 149296
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۴ - ساعت ۲۳:۴۱
تعداد بازدید: 311
پیروان مــوعـــود - گروه سینما: کارشناسان سینما اصلی‌ترین عامل فروش یک فیلم را خود فیلم  می‌دانند. بخشی از فروش فیلم‌ها مربوط به ...

پیروان مــوعـــود - گروه سینما: کارشناسان سینما اصلی‌ترین عامل فروش یک فیلم را خود فیلم  می‌دانند. بخشی از فروش فیلم‌ها مربوط به سطح کیفی آن‌ها می‌شود. اما یکی از دلایل مهم و موثر در فروش فیلم‌ها تبلیغات است که نقشی غیرقایل انکار دارد. در ایران تنها رسانه ملی توانایی تبلیغات گسترده و مناسب را در سطح ملی و بین‌المللی در اختیار دارد و به همین دلیل این رسانه گسترده در فروش یک اثر سینمایی بسیار موثر است. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانی برای تبلیغات آثار سینمایی استانداردهایی دارد که اگر فیلمی این فاکتورها را داشته باشد می‌تواند از امکانات گسترده این رسانه برخوردار شود. رسانه ملی طی دو سال اخیر نقشی جدی و تاثیرگذار در رونق سینمای ایران داشته تا جایی که اهالی هنر هفتم و رئیس سازمان سینمایی بارها از یاری صدا و سیما در موفقیت طرح آشتی مردم با سینماها سخن گفته‌اند.

اما این روزها و همزمان با آغاز اکران نوروز سینما که یکی از دوره‌های طلایی اکران در طول سال محسوب می‌شود صدا و سیما غایب اصلی تبلیغات شده است. این در حالی است که غیر از یک فیلم نامناسب برای تبلیغات گسترده که بیشترین لطمه را خودشان از مضمون و محتوای غیرمتعارف و ضعیف خورده‌اند؛ باقی فیلم‌‌ها گزینه‌های جذابی برای پیشنهاد به خانوده‌ها در ایام بهاری نوروز محسوب می‌شود.

از جمله این فیلم‌ها «ایران برگر» است که پیشنهادی متناسب با حال و هوای اجتماعی و طنزی حساب‌شده است. اما عجیب اینجاست که رسانه ملی درباره فیلم «ایران برگر» موضع مشخصی را دنبال نکرد. از زمانی که مشخص شد فیلم در اکران نوروزی جای دارد، تبلیغات در شبکه های مختلف انجام شد اما به یکباره تعطیل شد و  آخرین تبلیغات این فیلم در 23 اسفندماه از تلویزیون پخش شد. و این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد کرد، چگونه ممکن است فیلمی که در شورای تلویزیون مطرح شده و توانسته اجازه تبلیغ را کسب کند به یکباره تیزر تلویزیونی خود را از دست می‌دهد؟ همچنان این علامت سوال باقی است؛ درحالی است که رسانه ملی در ایام تعطیلات نوروز هنوز هم برخی از فیلم‌های گروه هنر و تجربه را که با سیاست‌های رسانه ملی سنخیتی هم ندارند، تبلیغ می‌کند! گروه هنر و تجربه که قرار بود محلی برای ارایه فیلم‌هایی با مضامین هنری و تجربی باشد با عقد تفاهم‌نامه رسمی با شبکه مستند سیما سهمی ثابت در رسانه ملی دست و پا کرده است اما فیلم‌های خوبی مثل روباه و ایران برگر نادیده انگاشته شده‌اند.

 

سرتیپی: دلایل عدم پخش تیزر تلویزیونی «ایران برگر» اعلام نشد

علت عدم پخش تیزرهای تبلیغاتی ایران برگر را از علی سرتیپی مدیر عامل فیلمیران  جویا شدیم او با اشاره به فروش خوب فیلم در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: 5 تیزر را برای پخش از تلویزیون آماده کرده بودیم که همه آن‌ها مجوزهای لازم را داشت و جالب است که بالاترین میزان تیزر را هم در پخش در اختیار داشتیم اما متاسفانه پخش  تیزرها در اوایل اکران متوقف شد و هیچ دلیلی برای توقف پخش تیزرها اعلام نکردند.

رایزنی برای پخش تیزرها ادامه دارد

وی درباره مذاکره درباره پخش تیزر فیلم «ایران برگر» گفت: سازندگان اثر در حال مذاکره با تلویزیون هستند تا پخش تیزرها از سر گرفته شود.

سرتیپی درباره فروش فیلم در تهران و استقبال مخاطبین در ایام تعطیلات گفت: ما در روزهای عادی بالاتر از 50 میلیون تومان در تهران فروش داشتیم که با وجود نداشتن تبلیغات تلویزیونی استقبال خوبی از فیلم محسوب می‌شود.

مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران در ادامه درباره استقبال مردم در شهرستان ها نیز توضیح داد: فیلم «ایران برگر» در شهرهای بزرگ با استقبال خوبی مواجه شده است در شهرهایی مانند مشهد، اصفهان، همدان، ملایر بسیار خوب دیده شده است. ملایر از جمله استان‌هایی است که گویش لری دارند و با فیلم به خوبی ارتباط برقرار کردند.

«ایران برگر» بدون تبلیغات از مرز 400 میلیون گذشت

سرتیپی درباره فروش فیلم گفت: فروش فیلم از مرز 400 میلیون تومان گذشته است که برای فیلمی که بدون تبلیغات تلویزیونی و تنها با تبلیغات محدود شهری روی اکران است بسیار خوب است. که امیدواریم با رایزنی هایی که در حال انجام است بتوانیم تبلیغات تلویزیونی را برای فیلم داشته باشیم.

با توجه به تبلیغات پرهزینه شهری و بیلبردهای خیابانی، بهترین و موثرترین نوع تبلیغ تیزرهای تلویزیونی است که به نظر می‌رسد مدیران تصمیم گیرنده باید درباره پخش تیزرهای فیلم «ایران برگر» تجدید نظر کنند در شرایطی که تلویزیون هزینه‌های زیادی برای تولید آثار مفرح و شاد را برای پخش از شبکه‌های تلویزیونی متحمل می‌شود باید از آثاری که در جهت شادی و سرگرمی مخاطبین با وسواس و به دور از ابتذال و سطحی‌نگری ساخته شده است توجه بیشتری داشته باشد و توجه به نیاز مخاطبین به آثار سرگرم کننده و شاد در سینما پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم «ایران برگر» که توانست نظر مخاطبان را در جشنواره فیلم فجر جلب کند را از سر گیرد. 

براساس این گزارش، ایران برگر، رخ دیوانه، طعم شیرین خیال، استراحت مطلق و روباه 5 فیلم اکران اول نوروز سال 94 سینماها هستند. باید منتظر ماند و بخش بازرگانی رسانه ملی در روزهای باقی مانده تعطیلات و آغاز سال نو چه سیاستی را برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی در دستور قرار خواهد داد.

انتهای پیام/ 

منبع:فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها