امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۱۷:۵۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 149472
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ساعت ۱۹:۳۴
تعداد بازدید: 230
به گزارش پیروان مــوعـــود به نقل از سایت رادیو گفتگو، سیدنظام الدین موسوی، مدیرعامل پیروان مــوعـــود و مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق در ...

به گزارش پیروان مــوعـــود به نقل از سایت رادیو گفتگو، سیدنظام الدین موسوی، مدیرعامل پیروان مــوعـــود و مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق در مصاحبه با «رویداد بهاری» به تشریح نقش رسانه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی پرداختند.

موسوی بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه اقتصادمقاومتی تاکید کرد و گفت: «اگر ارتباط اقتصادمقاومتی را با مردم در نظر بگیریم، رسانه ها به عنوان پدیده ای فرهنگ ساز، در این حوزه کمکی شایان خواهند داشت.»

وی افزود: «اگر صرفه جویی و مصرف درست را یکی از ابعاد جدی اقتصادمقاومتی در نظر گیریم، این رسانه ها هستند که برای این نوع مصرف باید فرهنگ سازی نماید.»

موسوی گفت: «هدفمند شدن یارانه ها پدیده ای اجباری نیست و بخش عمده آن به فرهنگ سازی بر می گردد و رسانه ها در این زمینه موفق نبوده اند.»

وی از عملکرد عموم رسانه ها در حوزه پرهیز از مصرف زدگی انتقاد کرد و افزود: «ابتدا قرار بود یارانه ها به عنوان منبع مهم اقتصادی هدایت شود تا به تدریج در اختیار قشر نیازمند قرار گیرد، اما نظارت لازم بر آن انجام نشد و متاسفانه در میانه میدان باقی مانده‌ایم.»

اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست

موسوی با اشاره به برخی کج فهمی ها در خصوص تبیین سیاست های اقتصادمقاومتی اظهار کرد: «عده‌ای تصور کردند اقتصادمقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی است؛ در حالی که وقتی مقام معظم رهبری سیاست های کلی آن را مطرح کردند، هنوز مسئله تحریم ها جدی نشده بود.»

وی اقتصاد مقاومتی را به معنای مقاومت در برابر بحران های اقتصادی دانست و ادامه داد: «زمانی که بحران اقتصادی در اروپا شدت گرفت، کشورهایی که اقتصاد وابسته ای داشتند، دچار بحران شدند.»

موسوی با بیان اینکه اقتصادمقاومتی به معنای اقتصادمردمی است، گفت: «اگر این فهم شکل گیرد، زمینه برای اقتصادِ دارای بهره وری و مصرف درست شکل می گیرد و در این زمینه رسانه ها باید کمک کننده باشند و مسئولان، سیاسی کاری نکنند.»

برخی رسانه ها در تبیین اقتصادمقاومتی کم کاری کرده اند

در ادامه رحمانیان با اشاره به نقش رسانه ها در تبیین سیاست های اقتصادمقاومتی اظهار کرد: «در این حوزه از ابتدا بدفهمی بودجود آمده و بخشی از وظیفه رسانه ها این بوده است که تبیین درستی در مورد سیاست های اقتصادمقاومتی شکل گیرد.»

وی واژه ریاضت را به عنوان ظلمی به مفهوم عمیق اقتصادمقاومتی توصیف کرد و در این مسیر اقتصادمقاومتی را نسخه درمان اقتصاد کشور دانست.

رحمانیان تصریح کرد: «کارشناسان باید در این زمینه تولید محتوا کنند و رسانه ها آن را ارائه دهند؛ اما در حوزه تبیین باید گفت روی این مسئله به خوبی کار نشده است.»

وی ضمن انتقاد از کم کاری رسانه ها در حوزه تبیین درست سیاست های اقتصادمقاومتی برای مردم، گفت: «آحاد مردم باید درگیر اقتصاد کشور شوند و مسائل کشور را مسئله خود بدانند و اگر این مسئله تحقق یابد، تحریم ها آسیب رسان نخواهد بود.»

رحمانیان از جمله وظایف رسانه ها در این حوزه را شناسایی موانع تحقق اقتصادمقاومتی دانست و افزود: «رسانه ها باید از متولیان اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی خواستار شوند که چرا برخی از این سیاست ها تحقق پیدا نکرده است.»

انتهای پیام/ب

منبع:فارس

برچسب ها:
آخرین اخبار