امروز : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017 November 21
۰۴:۵۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 151107
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۴ - ساعت ۱۸:۴۶
تعداد بازدید: 408
نگاهی به فتوا های وهابیت
یکی از ابزارهایی که وهّابیان برای ضربه زدن به دین اسلام در پیش گرفته‌اند، صدور فتاوایی است که هر شنونده و بیننده‌ای را به خنده وا می‌دارد. مشایخ وهّابی که به صدور فتواهای قتل و کشتار مسلمانان و پیروان اهل بیت(ع) مشهور هستند، فتواهای خنده‌داری نیز صـــادر می کنند که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

نگاهی به فتوا های وهابیت

یکی از ابزارهایی که وهّابیان برای ضربه زدن به دین اسلام در پیش گرفته‌اند، صدور فتاوایی است که هر شنونده و بیننده‌ای را به خنده وا می‌دارد. مشایخ وهّابی که به صدور فتواهای قتل و کشتار مسلمانان و پیروان اهل بیت(ع) مشهور هستند، فتواهای خنده‌داری نیز صـــادر می کنند که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

 

برخی از این دست فتاوا عبارتند از:

 

1. شیخ عبدالمحسن عبیکان: 
• مردها می‌توانند در محلّ کار خود با زنان نامحرم، محرم شوند؛ در صورتی که از سینه آن زنان شیر بنوشند.
• مردها می‌توانند زنان خود را تنها با یک پیامک طلاق دهند.
• پوشیدن پیراهن تولید شده باشگاه «منچستر یونایتد انگلیس» حرام است.
• پدر و دختر داخل یک خانه نمی‌توانند، باشند.
• تکیه دادن زن به دیوار حرام است.
• مصرف خیارسبز  برای زنان حرام است.
• گوسفند مادّه  باید زنده به گور شود.
• مرد نمی‌تواند به همسرش محبّت کند و او را ببوسد.
• گذاشتن خیار سبز در کنار میوه‌های دیگر حرام است.


2. عثیمین: 
• برگزاری جشن تولّد و سالگرد ازدواج، باطل و حرام است.

• اهدای گل به بیمار، علاوه بر اینكه از سنّت‌های بلاد كفّار است، هیچ منفعتی برای او نخواهد داشت؛ بنابراین اهدای آن امری بیهوده است.

• بستن کمربنـــد ایمنی حرام است؛ زیرا مانع قضــــا و قدر می‌شود
.
3. شیخ ناصر البانی: 

• ذکر «بسم ا... الرّحمن الرّحیم» قبل از خوردن غذا بدعت و حرام است؛ زیرا در سنّت فقط لفظ «بسم ا...» آمده است.

4. شیخ عبدالمحسن عبیکان: 

• کسانی که به دلیل ابتلا به بیماری آنفلونزای خوکی فوت کنند، شهید هستند.

••• راه محرم شدن به حرام
جالب است بدانید علمای سلفی و وهّابی فتوا داده‏اند که: اگر زن و مردی، نیاز و ضرورت به اختلاط داشتند مثلاً در محیط کار؛ ولی با هم نامحرم بودند، مرد بزرگسال می‏تواند ـ مانند طفل شیرخوارـ با خوردن شیر از سینه‏ آن زن نامحرم، با او مَحرَم شود!
این مفتیان وقتی با اعتراض مردم مواجه شدند این تبصره را زدند که: لازم نیست که مرد، مستقیماً از سینه‏ زن شیر بخورد؛ بلکه می‏تواند آن را در شیشه یا ظرف هم بخورد تا محرم شود! 

، در همین راستا روزنامه «المشهد» چاپ «مصر»، با پرداختن به این فتوای عجیب، ضمن انتقاد شدید از آن، نوشت: این فتوا به راه فراری برای رفتارهای غیراخلاقی برخی افراد در جهان عرب تبدیل شده است. 
این روزنامه در ادامه نوشت: بر اساس گزارش‌های منتشر شده در کشورهای عربی به ویژه کشورهای «خلیج [فارس]»، تاکنون چندین مورد افراد در حالت‌های نامناسب و غیراخلاقی بازداشت شده‌اند؛ امّا بلافاصله پس از بازداشت شدن، با بیان کردن این فتوا ادّعا کرده‌اند که به یکدیگر محرم هستند.
••• پوشیدن لباس ورزشی آرم‌دار حرام!
همچنین شیخ شمس الدّین صحّه، مفتی الجزایری، فتوای عجیبی در مورد دو باشگاه رئال و بارسلونا صادر کرده است. این مفتی اعلام کرده است: هر کسی روی لباسش آرم باشگاه‌های بارسلونا و رئال مادرید باشد، موجب بطلان نمازش می شود.
نکته جالب توجّه اینجاست که این مفتی، علّت صدور فتوای خود را به دلیل وجود صلیب در آرم باشگاه‌های یاد شده دانست.

 

••• سجده فوتبالیست‌ها بعد از گل زدن؛ مكروه! 
چندی قبل در یكی از برنامه‌های تلویزیونی شبكه «المجد» این سؤال از عبدالعزیز آل شیخ، مفتی اعظم و یک چشم این روزهای عربستان، پرسیده شد: حكم سجده ورزشكاران در میادین ورزشی چیست؟
آل شیخ پاسخ داد: اگر سجده به مصلحت عامّه مسلمانان باشد، جایز است؛ زیرا رسول خدا(ص) وقتی خبر خوشی در مورد پیروزی اسلام به او می‌دادند، برای خدا سجده می‌كرد؛ زیرا آن خبر به مصلحت عامّه مسلمانان بود.
پس از آن آل شیخ با ذكر دلایل زیر، از سجده ورزشكاران نهی كرد:
1. ورزشكاران لباس‌های تن‌نما می‌پوشند و خدا از این كار نهی كرده است؛
2. گاهی مواقع، حریف مقابل از مسلمانان و برادران دینی ا‌شان هستند؛ یعنی در اینجا مصلحت شخصی وجود دارد؛ نه مصلحت عامّه.
و بالأخره پاسخ آل شیخ چنین بود: سجده ورزشكاران در میادین ورزشی مكروه است.

••• خورشید به دور زمین می‌گردد!
صالح بن فوزان و بن باز بر این باورند که واجب است اعتقاد داشته باشیم زمین ثابت است و خورشید به دور زمین می‌گردد. 
همچنین وی، منکر صحّت و اعتبار حدیث جعلی «شفا با ادرار شتر!!!» را کافر مرتّد زندیق می‌داند! که این فتوا مورد اعتراض دیگر مفتیان وهّابی قرار گرفت.

••• رابطه جنسی و بچّه‌دار شدن از راه دور!
برخی علمای وهّابیت به ارائه فتواهای عجیب شهره هستند؛ امّا اخیراً فتوایی منتشر شده است که در نوع خود قابل تأمّل است: اگر مردی دخترش را كه در شرق جهان با وی زندگی می‌كند، به همسری پسری در آورد كه او در غرب جهان با پدرش زندگی می‌كند و هیچ‌گاه آن دو یكدیگر را نبینند و از محلّ زندگی بیرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود، پدر او همان كسی خواهد بود كه در غرب دنیا زندگی می‌كند؛ اگر چه هیچ‌گاه همسرش را ملاقات نكرده و حتّی ندیده باشد.
همچنین اگر كسی را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زیر نظر نگهبانان زندانی كنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادی فرزند در كنار همسرش ببیند، همه آنان فرزندان وی خواهند بود؛ اگر چه فرصت یك لحظه دیدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است. امکان این امر، دور از واقعيّت نیست؛ زیرا ممكن است بر اثر كرامت یكی از اولیا با آنكه مسافت بین زن و شوهر زیاد است، آن دو به دیدار یكدیگر رسیده باشند و از این راه، فرزندی به وجود آمده باشد!

••• شرایط و ضوابط حلال‌کننده فوتبال
عبدالله نجدی هم یک دهه قبل در فتوایی گفته بود: فوتبال حرام است؛ مگر با این شروط و ضوابط... سؤال: جوانانی که چیزی از تقوا نمی‌دانند و به وقتشان اهمیّتی نمی‌دهند و می‌گویند می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم، می‌پرسند: شروط و ضوابط بازی فوتبال چیست تا ما در ورطه تشبّه به کفّار، طاغوتیان و دشمنان دین، مثل «آمریکا»، «روسیه» و ... نیفتیم؟
جواب: به آنها می‌گوییم اگر اصرار دارید بازی کنید و وقت خود را بگذرانید، باید شروط و ضوابط زیر را رعایت کنید:
اوّل: خطوطی چهار طرف دور زمین نباشد؛ زیرا این خطوط ساخته کفّار و قانون بین‌المللی فوتبال است!
دوم: کلماتی که کفّار و مشرکان به عنوان قانون بین‌المللی فوتبال وضع کرده‌اند، مانند گل، اوت، پنالتی، کرنر و ... گفته نشود؛ زیرا گفتن این کلمات حرام است و هرکس که اینها را بگوید تنبیه و باید از بازی اخراج شود و باید به او گفته شود که به کفّار و مشرکان شبیه شده‌ای ...
سوم: هرکس از شما که در اثنای بازی افتاد و دست یا پایش شکست، یا دستش به توپ خورد، بازی به خاطر او نباید متوقّف شود و به کسی که او را انداخته کارت زرد یا قرمز داده نشود؛ بلکه به هنگام شکسته شدن یا ضربه دیدن، باید به قاضی شرع مراجعه شود تا آن بازیکن حقّ شرعی خود را همان‌طور که در «قرآن» است، بگیرد و شما باید شهادت دهید که فلانی عمداً دست یا پای او را شکست...
چهارم: نباید در تعداد بازیکنان از کفّار، یهود، نصارا و خصوصاً آمریکای خبیث تبعیّت کنید. به این معنا که نباید با یازده نفر بازی کنید؛ بلکه باید بر این تعداد اضافه یا کم کنید.
پنجم: باید با لباس خواب یا غیره خودتان و بدون شورت‌ها و پیراهن‌های رنگارنگ و شماره‌دار بازی کنید؛ زیرا این لباس‌ها لباس اسلامی نیست؛ بلکه لباس کفّار و غرب است.
ششم: هر کدام از شما که این شروط و ضوابط را رعایت کرد، باید قصدش از بازی فوتبال، تقویت بدنی برای جهاد فی سبیل الله و آمادگی برای زمانی باشد که به جهـــاد فراخوانده شود؛ نه گذراندن وقت، عمــــر و شــــــادی از پیروزی ظـــــنّ.
هفتم: نباید زمان بازی را 45 دقیقه قرار دهید. شما باید با کفّار و فاسقان مخالفت کنید و در هیچ چیز مشابه آنان نباشید.
هشتم: نباید در دو نیمه 45 دقیقه‌ای بازی کنید؛ ‌بلکه در یک یا سه نیمه بازی کنید تا مخالفت شما با کفّار محقّق شود.
نهم: هنگامی‌که یکی از دو تیم بر دیگری غلبه نکرد، تساوی بازی و آن‌طور که شما می‌گویید، توپ به دروازه‌ای وارد نشد، نباید برای بازی، وقت اضافی یا پنالتی در نظر بگیرید ـ تا یکی پیروز شودـ بلکه بلافاصله بازی را تمام کنید؛ زیرا بازی به این طریق عین اجرای قوانین بین‌المللی فوتبال است!
دهم: در بازی فوتبال، شخصی را به عنوان داور انتخاب نکنید؛ زیرا بعد از لغو قوانین بین‌المللی همچون گل، اوت، پنالتی، کرنر و ... وجود
او دلیلی ندارد؛ بلکه بودن او شبیه به کفّار و یهود و نصارا و اطاعت از قوانین بین‌المللی است.
یازدهم: نباید در اثنای بازی، گروهی از جوانان جمع شوند و شما را تماشا کنند؛ چون قصد شما ورزش و تقویت بدنی است. پس دلیلی ندارد آنها شما را نگاه کنند! هرچند که بگویید آنها باعث تشویق شما در تقویت بدنی و آمادگی برای جهاد هستند. به آنها بگویید بروید دنبال منکرات خودتان در بازارها و روزنامه‌ها و بگذارید ما بدنمان را قوی کنیم!!
دوازدهم: هرکسی که گل بزند و سپس بدود تا بقیه او را دنبال کنند و بغل نمایند، (همان‌طور که در آمریکا و «فرانسه» بازیکنان انجام می‌دهند)، باید به صورتش تف انداخت و تنبیه کرد؛ زیرا ورزش بدنی شما چه ارتباطی به شادی و بغل کردن و بوسیدن دارد؟!
سیزدهم: دروازه باید به جای دو تیرک، سه تیرک داشته باشد تا مشابه کفّار نباشد تا مخالفت شما با قانون بین‌المللی طاغوتی سازمان فوتبال محقّق شود.
چهاردهم: هنگامی که بازیکنی مصدوم شد، نباید بازیکن دیگری را جایگزین او کرد؛ زیرا این روش، ساخته کفّار و مشرکان در آمریکا و... است.
اینها بعضی از شروط و ضوابطی است که مانع تشبّه به کفّار و مشرکان در بازی فوتبال می‌گردد... من به اجرای این شروط و ضوابط و سپس پرداختن به فوتبال دعوت نمی‌کنم؛ بلکه اینها در واقع برای کسی است که توان انجام ورزش‌های شرعی را ندارد و برای مؤمن صادق، ادلّه نقلی و عقلی، مبنی بر تشبّه فوتبال به کفّار کافی است؛ زیرا انجام بازی فوتبال، بغض انسان را نسبت به کفّار متزلزل می‌سازد؛ ولی جوانان، این امر را شادی و بازی می‌پندارند: «تَحْسَبُونَهُ هَيِّناً وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظیم‏...»
در پایان امیدوارم که این پیام برای جوانان و دیگران مؤثّر و مفید باشد. اللّهم آمین.
به قلم: عبدالله النجدی
ریاض ـ ربیع الاوّل1423ه‍ .ق.


••• تحریم اهدای گل
شماره فتوا: 21409.
تاریخ:21/3/1421.
سؤال:
در بعضی از بیمارستان‌ها، اماکنی برای فروش گل وجود دارد و ما عیادت‌کنندگانی را می‌بینیم که دسته‌های گل را به بیماران تقدیم می‌کنند. این کار چه حکمی دارد؟
پاسخ: در طول قرون متمادی، اهدای گل (طبیعی یا مصنوعی) هیچ‌گاه جزو سنّت عیادت از بیماران نبوده و این عادتی است که از بلاد کفر وارد شده و عدّه‌ای که ایمان ضعیفی داشته‌اند، از آنها تأثیر گرفته و این عادت را انتقال داده‌اند. حقیقت این است که بردن گل، نفعی برای بیمار ندارد؛ بلکه تشبّه و تقلید محض از کفّار محسوب می‌شود و نه هیچ چیز دیگر و فقط خرج کردن پول در راه غیردرست است که این اعتقاد فاسد را به دنبال دارد که این گل‌ها باعث شفا می‌شود! بر این اساس نباید از گل در مورد مذکور استفاده کرد؛ نه به صورت فروش و نه خرید و نه اهدا... 
این سخنان در حالی از طرف کارخانه‌های فتواسازی وهّابیت صادر می‌شود که امیران آنان با امضای قراردادهای میلیاردی و اهدای کمک‌های بلاعوض به همان بلادهای کفر، نوکری خویش را به شکلی متفاوت به اثبات می‌رسانند.

••• لزوم اعتقاد به شفابخشی ادرار شتر
به گزارش «شیعه آنلاین»، در کتب احادیث که وهّابیون از آن پیروی می‌کنند، حدیثی وجود دارد که برای نوشیدن ادرار شتر، فواید زیادی نقل کرده است. از همین‌رو بسیاری از وهّابیون برای دست‌یابی به این فواید، ادرار شتر می‌نوشند.
در همین راستا، هشام الخیاط، پزشک داروهای گیاهی، با استناد به حدیث نوشیدن ادرار شتر که در کتاب «صحیح بخاری» به شماره حدیث ۵۶۸۶ آمده است، تاکنون به بسیاری از بیماران خود نوشیدن آن را تجویز کرده است.
در همین حال، روزنامه پر تیراژ «عکاظ» چاپ «عربستان سعودی» چند روز پیش در گزارشی در این‌باره نوشت: در بازارهای روستایی استان «العسیر» عربستان، خرید و فروش شپش بین زنان، گسترش یافته که از آن برای بهبود موهای خود استفاده می‌کنند.
از سوی دیگر محمّد العسیری، دیگر پزشک سنّتی به این روزنامه توضیح داد که شپش، انگل است و به زنان عربستان توصیه کرد که برای تقویت و برّاق شدن موهای خود از ادرار شتر جوان استفاده کنند که طیّ زمان‌های متمادی آزمایش شده است. برخی بزرگان وهّابیت می‌گویند اگر کسی ادرار شتر را شفابخش نداند، کافر است!


منــــابــع:

http://www.liveislam.net/archive.php?sid=&tid=11
http://alـfuzan.net/
http://ar.islamway.net/scholar/99
http://www.alfuzan.islamlight.net/
http://www.alriyadh.com/2013/06/15/article843895.html
http://www.alifta.net/Fatawa/MoftyDetails.aspx?ID=7&languagename=
http://civicegypt.org/?p=38614
http://altaghyeer1.3abber.com/post/180335
http://www.vahhabiyat.com/showdata.aspx?dataid=5578&siteid=1
http://akhbaar24.argaam.com/article/detail/145151
http://www.esharh.net/?act=artc&id=7958
http://www.arabـeng.org/vb/showthread.php/230694ـthatـin
http://www.aviny.com/Occasion/jangـnarm/vahabiat/shenakhtـvahabiat/fatvaـvahabiat.aspx

برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها