امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
۰۶:۵۲
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 152727
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ساعت ۱۲:۰۶
تعداد بازدید: 303
به گزارش پیروان مــوعــود، شب گذشته، حسام الدین آشنا مشاور رئيس جمهور با حضور در برنامه "متن، حاشیه" شبکه سه سیما به سؤالات وحيد ايمانی ...

به گزارش پیروان مــوعــود، شب گذشته، حسام الدین آشنا مشاور رئيس جمهور با حضور در برنامه "متن، حاشیه" شبکه سه سیما به سؤالات وحيد ايمانی مجری برنامه پیرامون سفر رئیس جمهور به نیویورک و حواشی مرتبط با این سفر  پاسخ گفت.

آشنا در ابتدای برنامه درباره ابوالمشاغل بودن خوددر دولت يازدهم؛ مسئولیت‌های فعلی خود را مشاور فرهنگی رئیس جمهور، نماینده دولت در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، سرپرست مرکز مطالعات استراتژیک نهاد ریاست جمهوری و نماینده رئیس جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور عنوان کرده و گفت: به غیر از سمت مشاور فرهنگی رئیس جمهور، سایر عناوین شغل محسوب نمی شود.

سفر نيويورك خوش نگذشت!

وي كه یکی از همراهان آقای روحانی در سفر نیویورک بود درباره كيفيت اين سفر گفت: خوب بودن یک سفر تابع هدف گذاری آن سفر است. و این سفر با اینکه خوش نگذشت اما گذشت.

آشنا در رابطه دیدگاه رئیس جمهور در مورد سفر به نیویورک گفت: رئیس جمهور برای تصمیم سفر به نیویورک با چالش‌های متعددی مواجه بود و معتقد است كه سفر به تنهایی هیچ معنای خاصی ندارد و تا زمانیکه برنامه و اهداف و شیوه رسیدن به اهداف سفر روشن نباشد هیچ سفری ارزش ندارد. در واقع سفر رئیس جمهور بخشی از اجرای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است که در قالب ملاقات و سخنرانی و نشست های عمومی و نشست های تخصصی و دیدارهای دوجانبه و چند جانبه اهداف سیاست خارجی را جلو ببرند.

حسام الدين آشنا در مورد برنامه ریزی و دستاوردهای این سفر اظهار داشت: هدف اصلی این سفر، روشن ساختن سیاست خارجی ایران پس از برجام بود تا برای طرف‌های مقابل روشن شود که برجام چه مبانی و چه فرآیندی داشته و چه اهدافی را دنبال می‌کند و از همه مهمتر اینکه، آیا برجام می تواند یک الگوی حل مسئله در مشکلات منطقه باشد یا نه؟

حسين فريدون مسئول تدوين سخنرانی‌‎های رئيس جمهور درباره برجام در نيويورك بود

مشاور رئيس جمهور در مورد همراهان آقای روحانی در سفر به نیویورک نيز گفت: بخشی از تیم اصلی رئیس جمهور، چند روز قبل از سفر ایشان به نیویورک رفته بودند. یعنی وزیر امور خارجه و دستيار ایشان که وظیفه آماده‌سازی بحث‌های مربوط به برجام و دیدار با وزرای خرجه 1+5 را برعهده داشتند از چند روز قبل راهی شده بودند. در این سفر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، و بنده آقای روحانی را همراهی می‌کردیم.

دو گروهی سرمايه گزاري در ايران تشويق شدند

وي در مورد عدم حضور کارآفرینان و نمایندگان بخش خصوصی علی رغم هدف از سفر به نیویورک که تسهیل شرایط بعد از توافق است، اظهار داشت: ما همچنان در ایالات متحده با اعمال تحریم ها مواجه هستیم و ابتدا باید دو گروه "شرکت های بزرگ آمریکایی" و "کارآفرینان ایرانی که در آمریکا حضور دارند" به کار کردن با ایران تشویق می‌شدند.

آشنا افزود: برای این دو گروه برنامه خاصی در نظر گرفته شد که هدف از آن اطمینان دادن به طرفهای آمریکایی و ایرانیان مقیم آمریکا بود که در ایران با آنها به علت آمریکایی بودن برخورد تبعیض آمیزی نخواهد شد. زیرا ایران هراسی در آمریکا بیشاز هر کشور دیگری توسعه یافته و حتی در بین ایرانیان مقیم آمریکا نیز وجود دارد و این گروهها نگرانی های خاص خود را دارند.

سرپرست مركز مطالعات استراتژيك رياست جمهوري، در مورد تاثیر توافق بر حل این نگرانی‌ها نيز گفت: به تدریج و همراه با اعتماد سازی و انجام کارهای کوچک موفق برطرف خواهد شد. بخش خصوصی ایران هم مشکل جدی در مورد لغو تحريم ندارد و پذیرای انجام کار مشترک است و در مورد آمریکا هم شرکت های آمریکایی هنوز تحت فشار هستند و احساس امنیت کافی ندارند. البته با توضیحات رئیس جمهور و به تدریج از میزان این نگرانی ها کاسته خواهد شد.

حضور رئيس جمهور در نيويورك ضروری بود

مشاور رئیس جمهور، گفت: تا پیش از دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد روسای جمهور ما کلا 3 بار در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کردند، اما آقای احمدی نژاد هر 8 سال در این مجمع حضور یافتند و آقای روحانی نیز تاکنون 3 بار در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کردند. با اين حال مشاور رئيس جمهور در مورد ضرورت حضور دكتر روحانی در سفر به نیویورک گفت: در دوره قبل حضور ایران در سازمان ملل متحد ویژگی‌های خاص خود را داشت، البته در این دوره نیز حضور ما در سازمان ملل متحد ویژگی‌های خاص خود را دارد.

حسام الدين آشنا، با اشاره به این که در این دوره در سال اول رئیس جمهور با حضور در سازمان ملل متحد بر عزم و اراده جدی رهبر و ملت ایران تاکید داشت گفت: رئیس جمهور در سخنرانی‌اش بر سیاست تعامل سازنده همواره تاکید بسزایی داشت که این رویکرد ایران مورد استقبال جدی سازمان ملل قرار گرفت و پیام مهم آن بحث "جهان عاری از خشونت و افراطی گری" بود که به عنوان دکترین ایران مطرح شد و چندی بعد در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

وي اضافه کرد: پیامی که بین سال اول و دوم باید به طرف‌های ما منتقل می‌شد این بود که ایران برای رسیدن به توافق عزم جدی دارد. در سال سوم بعد از انجام توافق، تاکید ایران بر لزوم اجرای برجام از سوی  تمام طرف‌های مذاکره بود و این بحث در سطح رئیس جمهور است و وزیر خارجه علی‌رغم فعالیت‌های متنوعش در سازمان ملل دارای تقسیم کار و سطح تاثرگذاری متفاوتی است.

مصوبه شورای امنيت برجام را سند حقوق بين الملل كرد

مشاور فرهنگی رئيس جمهور، با بیان این که در هر دوره مسائل و ضرورت حضور رئیس جمهور به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: امسال هفتادمین سالگرد تاسیس ملل متحد بود و به همین خاطر بسیار از سران کشورها در این اجلاس حضور داشتند. در نتیجه امکان گفت و گوی جدی وجود داشت.

آشنا در مورد تفاوت حضور امسال ایران با سال‌های گذشته و به خصوص پس از برجام گفت: در دیدارها، همه کسانی که با رئیس جمهور دیدار داشتند، برجام را امری تمام شده تلقی می‌کردند و بر پس از برجام و چگونگی توسعه روابطشان با ایران می پرداختند. تا قبل از برجام ایران کشوری منزوی و یا یک تهدید تلقی می‌شد که باید مورد تذکر و نصیحت قرار بگیرد، اما در این دوره از مذاکرات کاملاً ایران به عنوان قدرت منطقه ای به رسمیت شناخته شد. با ایران مشورت و از آن راهکار خواسته میشد.

وی در مورد عدم تعیین تکلیف برجام در ایران و استناد آقای روحانی به برجام به عنوان یک سند حقوقی بین المللی بیان داشت: از دید بین‌الملل مصوبه شورای امنیت سازمان ملل متحد، برجام را تبدیل به یک سند حقوقی بین المللی کرده است. در مورد جمهوری اسلامی ایران همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید مراحل حقوقی و قانونی برجام طی شود. بررسی های شورای امیت ملی و مجلس شورای اسلامی اتجام شده و طی یکی دو روز آینده مردم با نظر رسمی پیرامون برجام مواجه خواهند شد.

نحوه تنظيم سخنرانی رئيس جمهور

آشنا در مورد چگونگی تنظیم متن سخنرانی آقای رئیس جمهور توضیح داد: سخنرانی رئیس جمهور از دو بخش تشکیل می شود، یک بخش بر مبنای اصول ثابت جمهوری اسلامی ایران است که به طور دائم تکرار و مورد تاکید قرار می گیرد. بخش دوم با توجه به شرایط منطقه ای و جهانی جاری تنظیم می شود. بخش دوم تا آخرین لحظات قبل از سخنرانی رئیس جمهور و با توجه سخنرانی های قبلی و تحولاتی که رخ می دهد ممکن است تغییر کند.

مشاور رئیس جمهور متن سخنرانی را حاصل کار چند گروه خواند و افزود: همه می‌تواند به دولت مشورت بدهند و این حق همه کسانی است که خود را دلسوز دولت می‌دانند لذا دریافت نظرات عمومی است و رئیس جمهور خودشان متن سخنرانی را دسته بندی می‌کنند.

آشنا با رد وجود هرگونه ابهام و یا تناقض در سخنان رئیس جمهور، گفت: هیچ ابهامی در سخنان رئیس جمهور وجود نداشت،  فلذا ایران آمادگی همکاری منطقه ای برای مواجه با تروریسم را دارد. اولویت اول منطقه مبارزه با تروریسم است تا بقیه مسائل قابل حل و مذاکره باشد.

وی افزود: در مورد برجام رئیس جمهور استدلال کرد که اگر در مسئله پیچیده و چند لایه ای مثل پرونده ساختگی هسته ای ایران می‌توان به توافق برد-برد رسید در مسائل منطقه ای هم می‌توان این گونه عمل کرد.

در برابر تحريم، تسليم نشديم/ پيام جمهوری اسلامی درباره تقويت اقتدار دفاعی

آشنا در مورد این که "آیا سخنرانی رئیس جمهور، سخنرانی یک دیپلمات انقلابی بود؟" گفت: آثار سخنرانی رئیس را در سخرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز بعد دیدم که نتانیاهو گفت "اسرائیل را تنها نگذارید و ایران را در آغوش بگیرید." نتانیاهو به دید خودش اصرار داشت که جامعه جهانی از برجام فریب خورده، اما در حقیقت جمهوری اسلامی ایران سیاست چند جانبه و چند سویه ای را دنبال کرده است به طوری که از یک طرف با استقامت ملت ایران آمریکایی‌ها را به جمع بندی رساند که نمی‌توان با تحریم ایران را به زانو درآورد.

آشنا در بیان مصداق‌هایی از پیامهای انقلابی رئیس جمهور، سخنرانی ایشان را بخشی از استراتژی ملی ایران بیان کرد و گفت: بسیاری از اتفاقاتی که در ایران رخ داده، مثل کاهش رشد تورم در دوران تحریم بوده است و این یک پیام روشن در برداشته که ما در برابر تحریم تسلیم نمی‌شویم.

وي افزود: دومین پیام جمهوری اسلامی ایران طی دو سال گذشته تقویت اقتدار دفاعی ایران بود. در این دوره موشک‌های بیشتری را آزمایش کردیم و این صنعت را توسعه دادیم، و با برگزاری رزمایش های متنوع اقتدار دفاعی خود را نشان دادیم و حتی وقتی در مذاکرات مربوط به برجام راجع به قدرت دفاعی ایران صحبت شد، برخورد تند و مقتدرانه تیم مذاکره کننده ایران را شاهد بودیم.

مشاور رئیس جمهور؛ سومین اتفاق را پیگیری حقوقی مسئله برجام خواند و افزود: تلاش شد تا شورای امنیت که پیش از این قطعنامه های متعدد علیه ایران تصویب کرده، حالا قطعنامه هایی برای لغو تحریم هاصادر نماید. وقتی این سه اقدام را با هم نگاه می کنیم بخش دیگری را نیز باید به آن اضافه کنیم و آن مواضع مقتدرانه رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سخنرانی روحانی در نيويورك بخشي از استراتژی ملی بود

وی در پاسخ به این انتقاد که چرا با وجود پرچمداری ایران در بحث انقلابی‌گری دفاع از مظلومیت ملت‌هایی چون یمن و و فلسطین و حمایت از محور مقاومت در سخنان رئیس جمهور کمرنگ بود، گفت: در سخنرانی رئیس جمهور هم به موضوع سوریه و و محور مقاومت اشاره و هم راجع به رژیم صهیونیستی صحبت شد. اما بحث بر سر این است که این نوع صحبت ها اگر پشتوانه اقدام عملی نداشته باشد کافی است یا نه؟

مشاور رئیس جمهور با اشاره به این که رئیس جمهور قبل از این که راجع به این  مسائل صحبت کند ابتدا اقتدار خود و ملت ایران را به نمایش گذاشت افزود: ما باید سخنرانی رئیس جمهور را بخشی از استراتژی ملی جمهوری اسلامی ایران  بدانیم که هدایت آن در اختیار مقام معظم رهبری است.

آشنا در مورد اولین حضور آقای خوشرو به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل و عدم پذیرش آقای ابوطالبی گفت: این موضوع را از نظر حقوقی در آمریکا مورد پیگیری قرار دادیم. بین سازمان ملل و ایالات متحده توافقنامه ای در مورد سفرا وجود دارد ولي متأسفانه آمريكا در کنگره، قانونی را راجع به ابوطالبی تصویب و در مقابل نیز سازمان ملل هم در مورد این موضوع ایستادگی کرد. در مواجهه با این مسئله ما نماینده‌ای دیگر را در سازمان ملل متحد معرفی کردیم تا از این طریق کارهای ما در این سازمان پیش رود و سوی دیگر مسئله آقای ابوطالبی را به صورت حقوقی پیگیری می‌کنیم.

وی در مورد سوال مجری برنامه متن و حاشیه مبنی بر عدم پذیرش قانون از سوی آمریکا و اینکه ما مجبور به معرفی نماینده دیگری در سازمان ملل شدیم، گفت: اگر شما از مسئولین وزارت خارجه بودید چه تصمیمی می‌گرفتید؟ و در مقابل این پاسخ مجری که" من دیپلمات نیستم و یک مجری هستم" گفت: پس اجازه دهید دیپلمات‌ها تصمیم بگیرند و کارشان را انجام دهند.

آشنا برای تضیح بیشتر بیان کرد: ما این مسئله را نپذیرفته‌ایم بلکه با آن مواجه شدیم و اگر ایران نماینده‌ای را معرفی نمی‌کرد، آمریکا خوشحال می‌شد که توانسته سدی ایجاد کند که در سازمان ملل کارهایمان به درستی انجام نشود.

نحوه اطلاع يافتن رئيس جمهور از فاجعه منا

مشاور رئیس جمهور در مورد نحوه اطلاع يافتن رئيس جمهور از فاجعه منا گفت: پس از آنکه هواپیما در نیویورک فرود آمد و بعد از مدتی که معطل ماندیم، وزیر امور خارجه و نماینده ایران در سازمان ملل متحد و دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی وارد هواپیما شدند. آقای ظریف با چهره ای نگران  از رئیس جمهور سوال کرد  كه آيا از عربستان خبر دارید و بعد به شرح واقعه پرداخت.

حسام الدين آشنا، در مورد عکس العمل آقای روحانی گفت: آقای روحانی مرد جنگ‌دیده و مرد حادثه‌ها و بحران‌دیده است. بعد از شنيدن خبر، چهره ايشان درهم رفت و پرسیدند چند نفر فوت شده اند؟؛ که دکتر ظریف، عددی را گفت. رئیس جمهور در ادامه گفت: شما برای این عدد، اينقدر نگران نشده اید و آقای ظریف عدد بیشتری را بیان کرد.

مشاور رئیس جمهور افزود: رئیس جمهور این آمادگی را داشت تا به کشور برگردد، ایشان با معاون اول‌شان در تهران صحبت کردند که در پی این تماس تلفنی از آخرین وضعیت مطلع شدند و نظرشان این بود که اگر در تهران این تصمیم وجود داشته باشد که ایشان به کشور برگردند، آمادگی برگشت را دارند.

وی اضافه کرد: بررسی‌های لازم انجام شد و جمع بندی این بود که حضور ریاست جمهور در سازمان ملل کمک می‌کند تا ابعاد بین‌المللی فاجعه منا مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

آشنا یادآور شد: از طرف دیگر تیمی که در تهران کار می‌کرد و مسئولیت‌ها را برعهده گرفته بود تشخیص دادند که می‌توانند مدیریت کار را انجام دهند و حضور رئیس جمهور در سازمان ملل می‌تواند موثرتر باشد.

مشاور رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: رئیس جمهور به طور مرتب با تهران، جده و حتی با منا در تماس بودند. رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر ایران در عربستان، وزیر کشور، وزیر بهداشت و درمان و معاون اول رئیس جمهور نیز مرتب وی را در جریان امور قرار می‌دادند و دستورات لازم به آنها ابلاغ می‌شد.

آشنا درباره این که آیا برنامه سفر رئیس جمهور به نیویورک نیمه کاره ماند یا خیر اظهار داشت: بخشی از ملاقات‌هایی که مربوط به روز آخر بود به طرف‌های مقابل اطلاع داده شد که رئیس جمهور نمی‌تواند دیگر در نیویورک بماند و اگر آن‌ها می‌توانند زمان ملاقات‌ها را جا به جا کنند که بر این اساس بخشی از ملاقات‌ها جا به جا شد. اما ملاقات ایشان با کشورهای عراق، لبنان، مالزی، آفریقای جنوبی، تونس و دیدار با رهبران اسلامی آمریکا و مصاحبه مطبوعاتی ایشان لغو شد.

ايزدی: رئيس جمهور بايد از فرست گفتگوهای بين الملي در پيگيري جادثه منا استفاده مي‌كرد

به گزارش پیروان مــوعــود، در ادامه برنامه "متن حاشيه" دکتر فؤاد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی نیز طی گفتگوی زنده تلفنی درباره درخواست عده ای مبنی بر بازگشت رئیس جمهور به کشور با وقوع حادثه منا، ضمن تایید سخن آقای آشنا مبنی بر نقش موثری که رئیس جمهور میتوانست در مورد پیگیری این فاجعه در سازمان ملل ایفا کند، اظهار داشت: فرصتی که در نیویورک به رئیس جمهور یک کشور برای ارائه نظرات داده می‌شود فرصت بسیار خوبی است که سالی یک بار اتفاق می‌افتد به شرط این که از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وی با بیان این که دولت عربستان دولتی وابسته به آمریکا است، گفت: انتظار از رئیس جمهور این بود که این اعتراض را نسبت به آمریکایی‌ها داشته باشد که چرا از دولت عربستان و تروریسمی که دولت عربستان بودجه او را تأمین می‌کند و این که چرا از عربستان در قضیه سوریه و حمله این کشور به یمن حمایت می‌کند داشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بر این اساس عرض ما این است که انتظار از رئیس جمهور این بود که رئیس جمهوری اسلامی ایران باشد و در سخنرانی ایشان در سازمان ملل صحبت از اسلام و جمهوری اسلامی و نقد سیاست خارجی آمریکا باشد که این را ندیدیم. اما چیزی که می‌بینیم این است که وزیر خارجه ما به طور اتفاقی با رئیس جمهور آمریکا دست می‌دهد که این اهانت به مخاطب است زیرا یک سیستم امنیتی برای ریاست جمهور آمریکا وجود دارد که افراد نمی توانندبه ایشان نزدیک شوند مگر با برنامه ریزی قبلی. لذا نقدی جدی به عملکرد دوستان در نیویورک وجود دارد و آن فرصتی که نیویورک ایجاد کرد برای نقد عملکرد آمریکا و نقد عملکرد عربستان متأسفانه در سطح مطلوبی دیده نشد.

پاسخ آشنا به انتقادات فواد ايزدی

آشنا در خصوص اظهارات ایزدی بیان داشت: اگر به سخنرانی رئیس جمهور دقت کنیم در یک بندی رئیس جمهور اشاره می‌کند "فراموش نکنید که ریشه های جنگ، ویرانی و ترور امروز در اشغالگری، تجاوز و مداخلات نظامی دیروز نهفته است، اگر تجاوز نظامی آمریکا به افغانستان و عراق نبود و اگر حمایت بی حساب آمریکا از اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین نبود امروز تروریست‌ها بهانه ای برای توجیه جنایات خود نمی‌یافتند"

مشاور رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: نکته دیگر این است که ما با آمریکا در مورد موضوعی غیر از پرونده هسته ای ایران هیچ مذاکره ای نداریم و این جزء خطوط قرمزی است که تا الآن تلقی شده است و باید منتظر میزان التزام آمریکایی‌ها به لغو تحریم‌ها بمانیم تا بتوانیم راستی آزمایی آن‌ها را ارزیابی کنیم لذا بر این مبنا ما راجع به مسائلی دیگر با آمریکایی‌ها صحبت نخواهیم کرد.

روايت آشنا از نحوه دست دادن اوباما و ظريف

آشنا با بیان اینکه ما راجع به مسائل دیگر با آمریکایی ها صحبتی نداریم گفت: یک زمانی دست دادن روسای جمهور دو کشور مطرح است که به هم دست می‌دهند و آن به معنای اتحاد، همکاری و رفع کدورت ها تلقی می شود که رئیس جمهور ایران نیز از قبل از سفرش با شبکه تلویوزیون سی.بی.اس اعلام کرده بود که ما همچنین برنامه ای در این خصوص نداریم و چنین اتفاقی نخواهد افتاد و تاکید کرد که مشکل ایران و آمریکا با دست دادن حل نمی شود.

وی در ادامه گفت: آنچه که اتفاق افتاده این است که بین ظریف و جان کری ملاقات های متعددی وجود داشته که باز هم این ملاقات ها در جهت پیگیری برجام انجام خواهد شد لذا دیدار ظریف و کری نه موضوع عجیبی بوده و نه یک حادثه و اتفاق است.

مشاور رئيس جمهور افزود: اما آن اتفاقی که واقعا افتاد این بود که رئیس جمهور بعد از سخنرانی اش مجمع را ترک کرد و ظریف به واسطه آنکه برخی هیئت های دیپلماتیک علاقه داشتند با وی سلام و احوالپرسی داشته باشند، دیرتر از هیئت ایرانی مجبور به ترک سالن مجمع شد. رئیس جمهور بنابر تقاضای رئیس جمهور ونزوئلا ملاقاتی با ایشان داشتند تا پیام تسلیت ملت ونزوئلا خطاب به ملت ایران را دریافت کند. بعد از آنکه رئیس جمهور به هتل رفتند آقای ظریف گفت «بعد از آنکه ما خارج شدیم شما را ندیدم و داشتیم به سمت خروج حرکت می کردیم که با رئیس جمهور اوباما مواجه شدم.»

مشاوررئیس جمهور در رابطه با رسانه ای کردن خبر این دیدار علی رغم حضور خبرنگار و عکاس در آن لحظه گفت:  فکر می کنم بلومبرگ این خبر را منتشر کرده باشد.

منبع:فرهنگ

برچسب ها:
آخرین اخبار