امروز : چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017 November 21
۰۱:۵۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 153394
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ساعت ۱۱:۲۸
تعداد بازدید: 418
همه ما بارها در آمارهای بین‌المللی مصرف لوازم آرایش شنیده‌ایم که زنان ایرانی پس از عربستان بیشترین مصرف لوازم آرایش در خاورمیانه و رتبه هفتم جهانی را دارند.

همه ما بارها در آمارهای بین‌المللی مصرف لوازم آرایش شنیده‌ایم که زنان ایرانی پس از عربستان بیشترین مصرف لوازم آرایش در خاورمیانه و رتبه هفتم جهانی را دارند. پرسشی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا ما همواره در قلّه آمارهای مصرف لوازم آرایش و جرّاحی‌های زیبایی دنیا قرار داریم و این صدرنشینی ما ریشه در چه عواملی دارد؟

 



مصرف سرانه‌ای که سر به فلک کشیده است
براساس تحقیق مؤسّسه تحقیقاتی TMBA، حدود ۱۴ میلیون دختر و زن بین ۱۵ تا ۴۵ سال ساکن شهرهای بزرگ ایران، به طور متوسط، ماهانه ۷/۵ یورو برای خرید لوازم آرایشی هزینه می‌کنند. در این تحقیق همچنین آمده است که زنان و دختران ایرانی به دلیل توجّه خاصّی که به چهره خود دارند، بیش از یک ساعت، جلوی آینه آرایش می‌کنند.

آمار و ارقام مصرف لوازم آرایش نشان می‌دهد که هر زن ایرانی در سال، ۱۵۰ دلار و هر زن در خاورمیانه تقریباً ۳۶ دلار لوازم آرایشی مصرف می‌کند. ضمن آنکه زنان ایرانی اغلب از اجناس چینی استفاده می‌کنند و در این زمینه شاید حجم بیشتری از لوازم آرایشی را مصرف کنند. سهم برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی که دارای کیفيّت و ترکیبات قابل اعتمادتری هستند، به دلیل قیمت‌های بالایی که در ایران دارند، کمتر از یک درصد بازار تخمین زده می‌شود. متأسّفانه سهم تولیدکننده‌های ایرانی از این بازار بزرگ رو به گسترش بسیار ناچیز است و حدّاکثر در حدود پنج درصد تخمین زده می‌شود.

برچسب ها:
آخرین اخبار