امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
۰۸:۳۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 15594
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۸:۳۹
تعداد بازدید: 94
نور‌الله بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره برقی شدن خط آهن تهران - زنجان - تبریز، اظهار داشت: مطالعات این مسیر ...

نور‌الله بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره برقی شدن خط آهن تهران - زنجان - تبریز، اظهار داشت: مطالعات این مسیر ریلی برای برقی شدن انجام شده است.

وی با اشاره به حضور کنسرسیوم در این پروژه، تصریح کرد: هم اکنون کنسرسیوم، مدل مشارکتی برای اجرای پروژه ارائه داده است که به صورت مشارکت 51 درصدی و 49 درصدی، در قالب تأمین سرمایه از سوی کنسرسیوم و دولت اجرا می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن‌ ادامه داد: در حال حاضر در مرحله شروع مذاکرات با این کنسرسیوم هستیم و هنوز به اجماع خاصی برای زمان‌بندی نرسیده‌ایم.

‌مجری طرح برقی کردن راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: کنسرسیوم مذکور داخلی بوده اما همکار خارجی دارد.

* اتمام مطالعات پروژه برقی کردن دو خطه بافق-بندرعباس/ اجرا به صورت BOT

معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن‌ تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از پروژه‌هایی که از اولویت‌های راه‌آهن برای برقی کردن است، برقی شدن دو خطه ریلی بافق - بندرعباس است.

بیرانوند تصریح کرد: دو خطه موجود بافق - بندرعباس از نظر ترانزیت حمل بار یکی از محورهای استراتژیک و جزو کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود، تکمیل این محور به صورت دوخطه، ظرفیت حمل بار را در بخش ریلی افزایش داده است.

مجری طرح برقی کردن راه‌آهن افزود: به دلیل محدودیت‌های تکنولوژی و دیزلی کردن ناوگان ریلی کشور، مسیر موجود بافق ـ‌ بندرعباس پاسخگوی عبور کالاها نیست که هم‌اکنون در حال مذاکره هستیم تا مسیر موجود برقی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن‌ اضافه کرد: هم‌اکنون برقی شدن این مسیر ریلی نیز به صورت BOT اجرا می‌شود؛ در حال حاضر مطالعات برقی شدن این خط‌آهن به اتمام رسیده است.

مجری طرح برقی کردن راه‌آهن تصریح کرد: در آستانه انعقاد قرارداد و اجرایی شدن این پروژه بودیم که با نوسانات اخیر نرخ ارز مواجه شده و مجبور شدیم در محاسبات خود تجدید نظر کنیم، در واقع نوسانات نرخ ارز موجب شد محاسبات ما درباره هزینه اجرای این پروژه تغییر کند.

وی در تشریح روش جبران تغییرات هزینه اجرای این پروژه توضیح داد: با توجه به مزیت‌های برقی شدن خطوط ریلی در کاهش تولید آلاینده‌های زیست محیطی و کاهش هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی حمل‌ و نقل به عنوان شاخص‌های ملی، به دنبال روشی هستیم که با اخذ منابعی از دولت این طرح را به صورت مشارکتی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرایی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن‌ اضافه کرد: هم‌اکنون در حال مذاکره با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هستیم تا این پروژه به صورت مشارکتی اجرایی شود.
انتهای پیام/ح
برچسب ها:
آخرین اخبار