امروز : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 17
۱۶:۱۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 164359
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ساعت ۱۲:۱۲
تعداد بازدید: 422
پس از دستگیری ح.ر معروف به ابو حر که طی ماه های اخیر توسط برخی از کانال های تلگرام به عنوان یکی از فرماندهان مدافع حرم ایرانی معرفی میشد به یکباره شاهد درگیری بین برخی از کاربران دغدغه مند در فضای مجازی بودیم.

به گزارش پیروان موعود، پس از دستگیری ح.ر معروف به ابو حر که طی ماه های اخیر توسط برخی از کانال های تلگرام به عنوان یکی از فرماندهان مدافع حرم ایرانی معرفی میشد به یکباره شاهد درگیری بین برخی از کاربران دغدغه مند در فضای مجازی بودیم. درگیری که در آن جریانی تحت عنوان “نخسا” تلاش داشت با بلوکه کردن شهدای مدافع حرم از قبیل مصطفی صدرزاده و.. خودش را یک جریان بزرگ معرفی نماید

اما بگذارید قبل از اینکه سخن را آغاز کنیم کمی بیشتر نخسا یا همان نیروهای خودسر (و طبق ادعای گروهی دیگر خودساخته) سرزمین های اسلامی را بشناسیم؛ نیروهایی که طبق ادعای مبلغین آن بدون هیچ وابستگی به جریانی در میدان های نبرد حاضر می شوند. اما این جریان حتی در معرفی خود بین مبلغینش دچار پارادوکس است

این جریان روزی در صفحات و کانال های خویش نخسا را یک تفکر محض معرفی می کند و پیرامون آن چنین می نویسند: “گویا با این همه توضیحات در مورد نخسا هنوز خیلی از دوستان نمی دونند که نخسا فقط یک تفکر مقاومتی است…این یک تشکیلات و سازمان نیست چه برسه مرتبط با ارگان یا نهاد نظامی”

ولی روز بعد برخی دیگر از صفحات نخسا را یک تشکیلات معرفی می کنند؛ بی شک بین تفکر محض بودن و تشکیلات داشتن پارادوکس وجود دارد

طبق ادعای این جریان آنها نیروهایی را از ایران برای نبرد در سوریه و عراق آماده و ارسال می کنند و در آنجا به صورت خودمختار و بدون حضور زیر پرچم گروهی دیگر به نبرد می پردازند

باور کنید اگر شخصی کمترین اطلاعاتی را پیرامون صحنه نبرد در سوریه و عراق داشته باشد می داند که جریانی تحت عنوان نخسا و نیروهای خودسر در بین مجاهدان هیچ جایگاهی ندارد. میدان جنگ خاله بازی نیست که شخصی بتواند هر طوری که دوست دارد بجنگد این مساله را حتی تروریست های تکفیری هم می دانند. از همین رو مجاهدان در سوریه یا باید تحت پرچم نیروهای ارتش سوریه و دفاع وطنی یا حزب الله یا هم نیروهای فاطمیون به میدان بروند. این مساله ثابت است که اسامی شهدای مورد ادعای نخساییون در لیست تجهیزات و… فاطمیون ثبت شده و اصلا در میدان نبرد چیزی به اسم نخسا وجود ندارد. نکته بامزه ماجرا اینجاست که خود این نخساییون هم که ابو حر مدتها به عنوان برند آنها در رسانه ها حاضر بود؛ برای حضور در عراق مجبور بود لباس های کتائب امام علی (ع) یکی از گردان های حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) را بپوشد هر چند او فقط این لباس ها را به دست آورد و با گرفتن عکس، اینترنتی جهاد می کرد {اویس اسناد و اعترافات خود نخساییون بر عدم نبرد این شخص و دروغ بودن ادعای حضورش در میدان های جنگ را در دست دارد که در صورت علاقه نخساییون می تواند صوت و متن این پیام ها را منتشر نماید}

ولی بگذارید کمی در مورد ادعاهای این جریان سخن بگوییم شاید مساله کمی بهتر و شفاف تر برای شما مخاطب گرامی روشن شود

الف: این جریان با منتسب کردن شهدایی مثل شهید مصطفی صدرزاده، حسن قاسمی دانا، برادران بختی، جواد محمدی، جواد کوهساری و… اصرار دارند بگویند این افراد شهدای نخسا می باشند.

سوال اول اینجاست که این شهدا به کدام نخسا وابسته بودند؟ نخسایی که فقط یک تفکر بوده یا نخسایی که یک تشکیلات است؟

اگر مراد شما از عضویت این شهدا در نخسا تشکیلاتی می باشد باید بگوییم این یک دروغ است زیرا این شهدا با مدارک افغانستانی به سوریه سفر کردند و جزو اعضای لشکر سرافراز فاطمیون بوده اند. ویدیوهای این شهدا پیرامون ماجرای پیوستنشان به فاطمیون و حضور آنها در بین رزمندگان فاطمیون این مساله را ثابت می کند. نکته دیگر اینکه اگر شما واقعا آن چنان که ادعا می کنید دارای تشکیلات بوده اید چرا هنگام تشییع جنازه این شهدا و مراسم آنها هیچ نشانی از شما نبود؟

چرا هنوز هم که از خانواده این شهدا می پرسیم که فرزندتان عضو کجا بود می گویند فاطمیون؟ چرا شما به عنوان یک تشکیلات حتی یک مصاحبه و گفتگو با این افراد نداشته اید تا در آن از روش سفر به سوریه بگویند؟

بگذارید رک و راست با شما سخن بگویم. شما دوست ندارید که بگویند مصطفی صدرزاده ایرانی با مدارک افغانستانی به سوریه سفر کرده و شهید شده است همانگونه که برخی از شماها در چت های شخصی خویش به شوخی (یا جدی) می گویید دنیا رو ببین برای اینکه شهید شویم باید مدرک افغانستانی جور کنیم

آری قطعا وقتی این تفکر نژادپرستانه بر کسی مستولی باشد او را به منجلابی دچار می کند که لاجرم برای حل آن دست به هر کار و اقدامی میزند تا توهم خودش را حفظ کند

ب: این جریان طی هفته های اخیر با ساختن برندی تحت عنوان “نخسا” به فروش دستبند  با آرم نخسا آن هم با تفاضل قیمت ده هزار تومانی نسبت به بازار تنها به دلیل داشتن آرم نخسا می پردازند. اتفاقی که قطعا جای سوال دارد و آن هم اینکه این هزینه ها به جیب چه کسی ریخته می شود. و اینکه داشتن دستبند برای مردان چه حجت شرعی دارد؟IMG__20160813_173857

ج: چندی پیش بعد از دستگیری ح.ر معروف به ابو حر این جریان با صدور بیانیه ای اعلام کرد بازداشت این شخص به نوعی تقدس زدایی مدافعان حرم می باشد. اما جالب اینجاست کانال های رسمی این جریان طی ماه های اخیر بارها با منتشر کردن تصاویر رژه زنان همجنس باز از آنان به عنوان کاروان خواهران مدافع حرم یاد کرده اند و در توجیه این اقدام آنرا شوخی معرفی کرده اند. سوال اینجاست که دقیقا کدام تقدس زدایی است، دستگیری یک دروغگو یا نسبت دادن رژه زنان همجنس بازان به مدافعان حرم؟

IMG__20160813_173954

د: اشتباهات فاحش املایی در صفحات و کانال های متعدد نیز به نوعی ثابت می کند که این جریان برعکس ادعای آنها مبنی بر تشکیلات بودن، حتی از یک نویسنده و ویراستار بهره نمی برد تا کلمات پرتکرار و عادی را اشتباه ننویسند

در انتها:

اگر بخواهیم بگوییم نخسا به معنای یک ایده و تفکر است که براساس آن شخص مرزهای جغرافیایی را زیر پا می گذارد تا از مظلوم دفاع کند شاید خوب باشد. اما اینکه برای نخسا تشکیلات قائل شویم و شهدای فاطمیون و… را به اسم این جریان قالب کنیم بی شک دروغ و اشتباه است.

منبع : اویس

آخرین اخبار