امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۱۰:۰۲
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 17511
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۵:۴۲
تعداد بازدید: 136
به گزارش فارس به نقل از انجمن خودروسازان، احمد نعمت بخش در پاسخ به اظهار نظر مشاور محیط زیستی معاون شهردار تهران اظهار داشت: به نظر می‌رسد رویه و ...

به گزارش فارس به نقل از انجمن خودروسازان، احمد نعمت بخش در پاسخ به اظهار نظر مشاور محیط زیستی معاون شهردار تهران اظهار داشت: به نظر می‌رسد رویه و روال غلط و البته مرسومی که شما و برخی دیگر از هم کیشانتان پیش از انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری پیش گرفته بودید، به ذائقه‌تان خوش ‌آمده و قصد ادامه دادن آن را دارید.

وی افزود: بگذریم از اینکه قبل انتخابات، دلیل حضور در رسانه‌ها برای تبلیغات بود و امروز هدف شما از این سم‌پاشی مشخص نیست، اما پیشنهاد می‌کنم برای ادامه روند ناصواب خود دست کم حوزه‌ای برگزینید که اندک آشنائی با آن داشته باشید صنعت خودرو به همان اندازه که جذابیت‌های رسانه‌ای و اجتماعی دارد، بیش از آن پیچیدگی‌های فنی و کارشناسی دارد که اشراف بر آن از عهده هر کسی از جمله جنابعالی بر نمی‌آید.

نعمت بخش افزود: شما بر اساس کدام تخصص، تجربه یا سواد صنعتی مدعی شده‌اید که سمند و پراید نمی‌توانند استانداردهای یورو 4 را پاس کنند؟ بد نیست در کنار ورودهای بی‌جا به حوزه‌های کاری که تخصص آن را ندارید، گاهی به مرور اخبار نیز بپردازید. سمند پس از گذراندن استانداردهای روز اروپایی در بازارهای بلاروس و روسیه عرضه شده و در خصوص خودرو پراید هم همین هفته پیش اعلام شد که 1500 دستگاه از این محصول مطابق با استانداردهای یورو 4 تولید شده است.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه خطاب به وحید نوروزی آمده است: شما خودروسازان را متهم کرده‌اید که منافع جامعه را نادیده گرفته و با جان مردم بازی کرده‌اند. پرسش این است که نادیده گرفتن منافع جامعه و بازی با جان مردم از سوی خودروسازان بوده است یا مجریان تونل توحید؟ شما بهتر از هر کسی می‌دانید ممنوعیت تردد موتورسیکلت در این تونل که شاهکار مدیریت شما و همکارانتان در مدیریت شهری به شمار می‌رود، به این دلیل است که فن‌های تعبیه شده در آن قدرت تهویه مناسب هوا را ندارند و امکان دارد موتورسواران در میانه‌های تونل خفه شوند.

به گفته نعمت بخش، سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان کشور در سال‌های پس از انقلاب هر تصمیمی را بنا بر شرایطی حاکم بر جامعه گرفته‌اند. آنان در زمان اولویت‌بندی میان رشته‌های صنعتی برای تخصیص حمایت‌ها، صنایعی را برگزیدند که علاوه بر منافع اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده، مسائل اجتماعی همچون اشتغال‌زایی و خروج مواد خام از کشور را نیز باعث شود.

وی یادآور شد: بی‌شک آن صنعت خودرو را در چنین جایگاهی دیدند و از سوی دیگر می‌دانستند که توان و ظرفیت کشور برای تولید مداد رنگی‌هایی که کودکان این سرزمین برای نقاشی‌های صادقانه خود نیاز دارند، کافی است. اما به نظر می‌رسد شما علاوه بر نقاشی‌های صادقانه و کودکانه، برای مصارف دیگر نیز به مداد رنگی نیاز دارید.

در ادامه آمده است: اگر این گونه است بدانید که رنگ کردن مردم و افکار عمومی با این مصاحبه‌های غیرکارشناسانه و غیرفنی نیز امکان‌پذیر نیست. مخاطب این روزگاران رسانه‌ها از هر کارشناسی کارشناس‌تر هستند و تفاوت نقدهای سازنده با اظهارنظرهای مخرب را به خوبی درک می‌کنند.

در پایان جهت تنویر افکار عمومی یادآور می‌نماید به دلیل عدم عرضه سوخت مناسب یورو 4 در سراسر کشور، موتور خودروهای تولیدی با استانداردهای یورو 4 با استفاده از بنزین موجود در درازمدت آسیب دیده و کاتالیست آنها که بایستی لااقل یکصدهزار کیلومتر کار کند، با بنزین موجود در بیست هزار کیلومتر از بین می‌رود و هزینه قابل توجهی به مالک خودرو تحمیل می‌کند و لذا تصمیم‌گیران ارشد کشور تصمیم گرفتند تا توزیع سراسری سوخت یورو 4، تولید خودرو با استاندارد یورو 4 را تا پایان سال به تعویق اندازند.
انتهای پیام/ح
برچسب ها:
آخرین اخبار