امروز : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 14
۱۱:۴۲
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 17876
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۲:۱۰
تعداد بازدید: 530
در این قسمت قصد داریم تا فتوا های مفتی های وهابیت رو برای شما بازدیدکننده گرامی قرار بدیم، مطلبی به این فتوا ها اضافه ومطلبی کم نخواهد شد فقط در ...

در این قسمت قصد داریم تا فتوا های مفتی های وهابیت رو برای شما بازدیدکننده گرامی قرار بدیم، مطلبی به این فتوا ها اضافه ومطلبی کم نخواهد شد فقط در انتها سوالی از شما خواهیم پرسید!

استفتاء:

بیست سال پیش با دختر خاله خود ازدواج کردم و اکنون چهار فرزند دارم. به تازگى متوجه شدم در دوران کودکى، بینى دختر خاله‏ام کیپ مى‏شود و به رسم سنت قدیمى، مادرم قطره‏اى از شیر خود را در بینى او مى‏چکاند. آیا این مسأله در روابط زناشویى ما مشکلى ایجاد مى‏کند؟ح

  

فتوا:

همان یک قطره باعث محرمیت شما شده و تو و دختر خاله‏ات، خواهر و برادر رضاعى هستید و نمى‏توانید روابط زناشویى داشته باشید

منبع فتوا
فاذا وصل اللبن الى الجوف بالصب فى الخلق او بالصب فى الانف ترتب علیه التحریم، سواء کان قلیلا او کثیرا.
عبدالرحمن الجزیرى، الفقه على المذاهب الاربعة، ج 4، ص 254
 
----------------------------------------------------------------------------------

وهابیت وروش جديد سيراب‌کردن ميل جنسي سعودي‌ها!!
ازدواج در روز که بر اساس آن زوج فقط در ساعاتي از ظهر با هم ملاقات مي‌کنند از مدل‌هاي جديد ازدواج در عربستان است. اين نوع ازدواج را بسياري از زنان و مردان عربستاني ترجيح مي‌دهند.
به گزارش روزنامه المدينه عربستان نوشت:
طبق قوانين عربستان، در ازدواج روزهنگام، مرد و زن فقط ساعات کوتاهي از روز – معمولا ظهر- را در کنار هم هستند و در ديگر اوقات، هيچ گونه مسئوليتي نسبت به هم نخواهند داشت.
ازدواج روزهنگام، از جمله ازدواج‌هاي موقت در عربستان است که در آن مرد و زن با حکم شرعي به عقد هم در مي‌آيند. تفاوت اين ازدواج با ازدواج‌هاي موقت ديگر از قبيل: المسيار، المسفار، المصياف و الابتعاث( با یه این موارد بدونین )؛
محدود بودن ملاقات زوجين به ساعات مشخصي از روز است.
يک خانم عربستاني به نام " رقيه العنزي" در اعتراض به اين ازدواج مي‌گويد: ازدواج روزهنگام بر يک عقد شرعي و قانوني مبتني است و زنان و مرداني که به اين ازدواج روي مي‌آورند، کار خلاف شرع و قانون اعمال نکرده‌اند ولي من از اين لحاظ به آن اعتراض مي‌کنم که مردان اين ازدواج را به عنوان ازدواج درجه دو مي‌شناسند و معمولا در اين گونه ازدواج‌ها رفتار مناسبي با زنان نمي‌شود.
در همين راستا روزنامه المدينه گفتگويي با دکتر " حسن محمود سفر " - استاد پژوهشهاي اسلامي و خانواده در دانشگاه عبدالعزيز- داشته؛ و نظر وي را در مورد ماهيت اين اين ازدواج جويا شده است.
محمود سفر با اشاره به منشاء غربي اين ازدواج آن را از لحاظ شرعي داراي اشکالات متعددي مي‌داند.
وي در مورد اصول شرعي اين ازدواج مي‌گويد: ازدواج روزهنگام، مشکلات متعددي را براي جامعه به همراه دارد، سرنوشت نامشخص اطفال حاصل از اين ازدواج يکي از مشکلاتي است که در آينده باعث فروپاشي جامعه خواهد شد.
وي در ادامه مي‌افزايد: مرداني که به ازدواج‌ روزهنگام گرايش دارند معمولا کساني هستند که قبلا تشکيل خانواده داده‌اند و داراي زن و بچه هستند.
اينگونه مردان براي فرار از مسئوليت به اين‌گونه ازدواج‌ها روي مي‌آورند.
دکتر محمود سفر همچنين در مورد مطابقت اين ازدواج با اصول شرع مقدس مي‌گويد: يکي از اهدافي که اسلام براي ازدواج در نظر گرفته؛ تشکيل خانواده و محافظت از حريم مقدس آن است ولي کساني که اين ازدواج را به عنوان ازدواجي شرعي در قانون عربستان ثبت کرده‌اند ظاهرا در شرع تبحر کافي نداشته اند.


خو میشه گفت که ازدواج هایی که قدیم هم در بین اینها رسم بوده :
ازدواج صداق:
که همان ازدواج رایج در همه ادیان آسمانی است و دین اسلام نیز آن را تایید کرده است. در این ازدواج، مهریه معین اما مدت زمان زندگی مشترک، نامعین است و تنها با ازدواج یا مرگ یکی از طرفین پایان می پذیرد.


متعه:
یا همان ازدواج موقت که در ادیان الهی پیش از اسلام و حتی در برخی ملت‌های غیر الهی نیز وجود داشته است. در این ازدواج هم مدت زمان را معین می‌کردند هم مهریه را.


ازدواج اماء:
که ازدواج با کنیزان بود. اگر کسی کنیزی را می خرید، بی آن که مهری برای آن بپردازد، همسرش می شد و می توانست او را به دیگری بفروشد. این ازدواج در اسلام با شرایط ویژه ای مجاز بوده است.


ازدواج موقت:
پسر بزرگ خانواده حق داشت با زن یا زنان پدرش ازدواج کند (البته غیر از مادر خودش ). در اسلام این ازدواج حرام شمرده شده و زن پدر، محرم شمرده می‌شود. ( آیه 22 سوره نساء).


ازدواج شغار:
در این نوع پیوند، مرد با دختر یا خواهر مرد دیگری ازدواج می کرد تا او نیز با دختر یا خواهر او ازدواج کند.


ازدواج رهط:
یعنی ازدواج مشارکتی یا دسته جمعی. گروهی از مردان که نباید بیشتر از ده نفر می بودند با یک زن رابطه برقرار می‌کردند و اگر فرزندی به دنیا می آمد، آن زن فرزندش را به هر یک از مردان که خود می خواست منتسب می کرد و او را پدر فرزند خود قرار می داد.


ازدواج با اختین:
یعنی مردی همزمان با دو خواهر ازدواج کند.


ازدواج مخادنه:
نوعی ازدواج دوستانه بوده است که مردی زنی را به دوستی می گرفت یا زنی مردی را به دوستی بر می گزید.
ازدواج استبضاع:
در این نوع ازدواج، مردی همسر خود را در اختیار مردی که شجاعت، قدرت و یا صفت پسندیده دیگری داشت قرار می داد و تا وقتی که همسرش از آن مرد صاحب فرزند نمی‌شد، از او کناره گیری می کرد.


ازدواج تعویضی:
دو مرد با یکدیگر توافق می کردند و زنانشان را با هم عوض می کردند.
 
---------------------------------------------------------------------------
 حال سوال ما از شما، بازدید کننده گرامی شما با مطالعه این فتوا ها ابتدا خندیدید یا به فکر فرو رفتید؟!!!
در قسمت نظرات نظر خود را اعلام فرمایید
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها