امروز : پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 27
۰۸:۳۶
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 17897
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۳:۵۲
تعداد بازدید: 135
به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبری فارس «توانا»، محمدرضا مؤمنی در مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه بهسازی و نوسازی آزادراه‌های کرج و قزوین ـ زنجان ...

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبری فارس «توانا»، محمدرضا مؤمنی در مراسم بازدید خبرنگاران از پروژه بهسازی و نوسازی آزادراه‌های کرج و قزوین ـ زنجان اظهار داشت: بهسازی اتوبان کرج ـ قزوین در دو قطعه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در طول 54 کیلومتر باند رفت، کل روکش آسفالت انجام شده است، ضمن آنکه در 40 کیلومتر باند برگشت نیز روکش آسفالت عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این پروژه از کرج تا قزوین 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود 8 کیلومتر انتهای کار باقی مانده که در حال انجام آن هستیم.

وی ادامه داد: مصالح به کار رفته در عملیات بهسازی این محور بسیار مرغوب بوده و 5 سال دوره تضمین مهندس مشاور را به همراه دارد؛ در این پروژه بهترین ماشین‌آلات راهسازی مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: قطعه اول مسیر، از کرج آغاز شده و تا عوارضی قزوین ادامه دارد و قطعه دوم از عوارضی قزوین تا زنجان است.

مجری پروژه بهسازی آزادراه کرج ـ قزوین ـ زنجان اظهار داشت: در قطعه یک، برآورد اولیه هزینه اجرا حدود 30 میلیارد تومان بود که تاکنون 20 میلیارد تومان بر آن هزینه شده است.

وی توضیح داد: این پروژه 64 درصد مالی پیشرفت دارد و برنامه داریم تا 75 درصد مالی، پروژه را به اتمام برسانیم یعنی 75 درصد 30 میلیارد تومان، عملیات اجرایی خواهیم داشت.

مؤمنی اضافه کرد: هم‌اکنون در مراحل نهایی پروژه هستیم و تا دوماه آینده پروژه را تحویل می‌دهیم.

اظهار داشت: عملیات بهسازی و بازسازی کرج تا قزوین شامل هر دو باند رفت و برگشت است.

*بهسازی محور تهران ـ مشهد در 4 قطعه با 120 میلیارد تومان

وی اظهار داشت: پروژه بهسازی محور تهران ـ مشهد نیز توسط این شرکت در حال انجام است.

مؤمنی ادامه داد: در محور تهران ـ مشهد، پروژه بهسازی و نوسازی مسیر در 4 قطعه انجام شد که 800 کیلومتر از محور موجود را از سال 95 تاکنون بهسازی و نوسازی کردیم.

وی توضیح داد: در این پروژه، عملیات سنگینی انجام شد؛ 4 میلیون تن آسفالت ریختیم و 2.5 میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی انجام شد.

مجری پروژه بهسازی آزادراه کرج ـ قزوین ـ زنجان گفت:‌ محور تهران ـ مشهد از پرترددترین محورها است و به دلیل شلوغی، عملیات اجرایی در آن سنگین است، بنابراین در بهسازی و نوسازی مسیر مشکلات فراوانی داشتیم.

مؤمنی ادامه داد: در برخی از قطعات مسیر بیش از 70 سال از عمر جاده می‌گذشت و باید با احداث واریانت جدید، نوسازی مسیر را انجام می‌دادیم.

وی اضافه کرد: 800 کیلومتر بهسازی و نوسازی محور در دو باند رفت و برگشت انجام شد.

وی اظهار داشت: در محور تهران ـ مشهد 120 میلیارد تومان هزینه کردیم که در چهار قطعه عملیاتی شد؛ هم‌اکنون قسمت عمده پروژه به اتمام رسیده و تحویل موقت شده است.

وی توضیح داد: بهسازی و نوسازی محور تهران ـ مشهد در قسمت‌های مختلف مسیر انجام شد، مثلاً از سمنان تا دامغان در هر دو باند رفت و برگشت، از سمنان تا گرمسار در تمامی باند رفت و 70 درصد باند برگشت، از شاهرود به سمت میامی، کل باند رفت و برگشت و از میامی تا میاندشت، کل باند رفت و برگشت و از سبزوار تا کاهک کل باند رفت و برگشت، اصلاح و بهسازی شد.
انتهای پیام/ح
برچسب ها:
آخرین اخبار