امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 9
۰۳:۲۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 18316
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: 56
احمد تویسرکانی در گفت‌وگو با خبرنگار قضای خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس با اعلام این خبر گفت: در گذشته نظارت دقیقی بر عملکرد دفاتر ...

احمد تویسرکانی در گفت‌وگو با خبرنگار قضای خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس با اعلام این خبر گفت: در گذشته نظارت دقیقی بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی وجود نداشت و تنها به بازرسی‌های دوره‌ای از این دفاتر اکتفا می‌شد اما در سال 91 اقدامات مهمی در این زمینه صورت گرفت.

وی افزود: نخستین اقدام این بود که مجموعه پرداخت‌ها در دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی درآمد و فرآیند ثبت به شکل آنلاین تحت نظارت قرار گرفت.

تویسرکانی گام بعدی را ایجاد کارتابل الکترونیکی برای همه دفترخانه‌ها دانست و گفت: با ایجاد این کارتابل تمامی دستور‌العمل‌ها و بخش‌نامه‌ها به سرعت، به تمام دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

معاون قوه قضائیه، بحث الکترونیکی کردن استعلامات و خلاصه معاملات دفترخانه‌ها و حذف اوراق یک برگی و نیم برگی را از دیگر اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت نظارت بر عملکردها دانست.

وی با اشاره به برخوردهای جدی با متخلفان در دفاتر اسناد رسمی، گفت: در سال 91 ، 23 سردفتر سلب صلاحیت شدند و 234 سردفتر نیز به دلیل تخلفات اجرایی محکوم به پرداخت جزای نقدی شدند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: ما در سال 91، 24 هزار و 587 بازرسی در سراسر کشور داشتیم که بر این اساس به طور میانگین بیش از دوبار دفاتر اسناد رسمی در کشور مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

تویسرکانی تأکید کرد: تلاش ما ارتقاء اداری و پیشگیری از تخلفات احتمالی است و ادعا می‌کنیم که می‌توانیم با پیشرفته‌ترین امکانات میزان تخلفات را به صفر برسانیم.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار