امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
۱۰:۴۴
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 19457
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۸:۴۴
تعداد بازدید: 77
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل برقی معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، اسماعیل برقی معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه دوره متوسطه اول برای تمام گروه‌های دانش‌آموزان استثنایی غیر از گروه‌هایی با کم توانی ذهنی مانند دانش‌آموزان عادی است، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، دانش‌آموزان پایه هفتم دوره اول متوسطه 30 ساعت در هفته درس می‌خوانند.

وی ادامه داد: تمام دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی پایه پنجم که سال گذشته در پایه ششم تحصیل کردند، امسال وارد دوره متوسطه اول پیش حرفه‌ای می‌شوند که جدول مواد درسی و ساعات تدریس هفتگی این دوره بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استثنایی مشخص و برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه دانش‌آموزان این دوره تحصیلی درطول هفته به مدت 30 ساعت در کلاس‌های درس حاضر می شوند، ادامه داد: دو درس «کار و فناوری» و‌ «تفکر و سبک زندگی»، هرکدام به میزان دو ساعت در هفته به عنوان دروس جدیدی هستند که دانش‌آموزان این پایه تحصیلی علاوه بر دروس دیگر فرا می‌گیرند.

برقی همچنین به سایر دروس دانش‌آموزان این پایه اشاره کرد و گفت: دروس تعلیمات دینی و قرآن، مهارت‌های اجتماعی ـ اقتصادی، علوم تجربی و بهداشت هر کدام دو ساعت در هفته و ادبیات فارسی چهار ساعت در هفته، ریاضی سه ساعت در هفته که در مجموع با دو درس «کار و فناوری» و «تفکر و سبک زندگی» شامل 30 ساعت در هفته می‌شود.

وی همچنین به جدول مواد درسی و ساعات کار هفتگی دوره ابتدایی دانش‌آموزان استثنایی اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس این جدول، تمام دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی، آسیب دیده شنوایی، آسیب دیده بینایی، معلول جسمی ـ حرکتی، اختلال‌های رفتاری ـ هیجانی و چند معلولیتی در طول هفته به مدت 25 ساعت در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ساعات کار و برنامه زمان‌بندی کلاس در مراکز مشکلات ویژه یادگیری مانند سایر مدارس است و شامل 25 جلسه کاری در طول هفته است.

برقی تأکید کرد: برای تمام دانش‌آموزان استثنایی با هماهنگی معلم کلاس فعالیت‌های توانبخشی (کار درمانی، فیزیوتراپی، تربیت شنوایی، تقویت حس لامسه) به میزان دو تا سه ساعت در هفته از ساعات کار هفتگی از سوی کادر توانبخشی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار