امروز : جمعه ۳۰ تیر ۱۳۹۶ - 2017 July 21
۲۲:۰۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 20513
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۶:۰۷
تعداد بازدید: 65
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، احمد روستا سخنران نخستین کنفرانس ملی بازاریابی و فروش با تشریح نگرش‌های مثبت ...

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، احمد روستا سخنران نخستین کنفرانس ملی بازاریابی و فروش با تشریح نگرش‌های مثبت و فرصت محور و امیدوارانه در شرایط دشوار اظهار داشت: برخلاف تمام کسانی که در مقالات خود مرتباً از نداشتن‌ها صحبت می‌کنند باید بگویم با این وجود می‌شود راهکاری پیدا کرد.
وی ادامه داد: در شرایط امروز بازار ایران عالی‌ترین فرصت‌ها وجود دارد؛ وجود تقاضای پنهان یعنی اینکه مردم نیازمند چیزی هستند و کسی پاسخگوی آن نیست.
روستا ادامه داد: فرصت بعدی، نیازهای نیازمندان ارضا نشده است و باید گفت کشورها پر از این نیازهای ارضا نشده‌اند و بازارهای نوظهور فرصت دیگری برای کشور ما به حساب می‌آید و در این میان بازار نوکیسه‌ها، وجود مشتریان ناراضی رقبا از جمله فرصت‌های مالی برای کشورمان هستند.
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با ذکر مثالی درباره نقش رسانه‌ها گفت: مشک آن است که خود ببوید، همان که عطار بگوید؛ هسته اولیه بازاریابی انسانها هستند.
روستا با اشاره به اینکه انسانها موجودی تنوع‌طلب، تازه پسند و تحول‌گرا هستند گفت: این یعنی دنیای ایده و فرصت؛ بنابراین نباید از هر گونه ایده‌پردازی ترسید.
وی ادامه داد: 3 سال است که فریاد می‌زنم اکنون فرصت مناسبی برای تولیدکننده‌های ایرانی است و شرکت‌ها می‌توانند برندسازی کنند چرا که رقبا در حال حاضر به این موضوع توجه ندارند.
وی با تأکید بر اینکه دنیای امروز دنیای مدرن نیست بلکه دنیای مورد است گفت: بازاریابی باید موردی باشد؛ حساس شدن خریداران به برند معتبر از دیگر موفقیت شرکت‌های ایرانی است.
روستا با اشاره به اینکه برند مساوی با وعده بعلاوه تعهد گفت: افزایش رقابت‌پذیری، سردرگمی رقبا و گرفتاری آنان فرصت مناسب دیگری برای ایران به شمار می‌رود؛ به طوری که رقبا از جذابیت‌‌های رقابتی برای جذب مشتریان ناآگاهند.
وی ناتوانی رقبا در خلق مزیت‌های جدید را از دیگر فرصت‌های شرکت‌های ایرانی برای فروش محصولات خود دانست و تأکید کرد: باید دید در کجای دنیا چه محصولی نیاز هست؛ به جای اینکه به نداشته‌هایتان بنالید به داشته‌هایتان ببالید.
وی گفت: در پدیده‌های نوین بازاریابی، سرعت، شدت و وسعت تحولات در نیازهای نیازمندان و شرایط دادوستدهاست؛ بازاریابی رفتاری رویکردی مبتنی بر رفتارشناسی بازار و ریشه‌یابی و علت‌یابی دادوستدهاست و چاره‌یابی و پاسخگویی بهتر به نیازهای نیازمندان از طریق هم‌فهمی، هم‌پذیری و هم‌افزایی است.
روستا در ادامه با اشاره به اینکه باید شرکتها و تولیدکننده‌های ایرانی یک صندوقی را به عنوان ذخیره ایده‌های نو تشکیل دهند گفت: نباید از ایده‌پردازی و خلاقیت ترسید چرا که در بازاریابی دشوار شناخت هر گونه محدودیت مانع و تهدید در بازار مدنظر است.
انتهای پیام/ک
برچسب ها:
آخرین اخبار