امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 9
۱۶:۵۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 20518
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۶:۰۷
تعداد بازدید: 91
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور،‌ابراهیم شوشتری ‌در چهل و پنجمین همایش مدیران ستادی و فرودگاهی اظهار ...

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور،‌ابراهیم شوشتری ‌در چهل و پنجمین همایش مدیران ستادی و فرودگاهی اظهار داشت: ناوبری ماهواره‌ای از الزامات ایکائو است که ما نیز در صدد هستیم تا آن‌ را اجرا کنیم.

وی افزود: از قابلیت‌های ناوبری ماهواره‌ای می‌توان به ارائه موقعیت دقیق در نقاط دورافتاده و فرودگاه‌های فاقد تجهیزات ناوبری و نیز فراهم نمودن امکانات ناوبری با کمترین خطا اشاره کرد.

شوشتری ادامه داد: لزوم ایجاد راه‌های موازی و یک‌طرفه، طراحی دستورالعمل تقرب ماهواره‌ای برای فرودگاه‌های بین‌المللی، الزام به کاهش مصرف سوخت و تأخیرات، لزوم افزایش ظرفیت فضا و کارایی عملیاتی و استفاده از ناوبری ماهواره‌ای به عنوان زیرساخت سامانه‌های ناوبری و نظارت از جمله تاکیدات و الزامات ایکائو است که باید اجرا شوند.

شوشتری با اشاره به طرح تقرب ناوبری ماهواره‌ای فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: وجود پروازهای متعدد خارجی، اعلام آمادگی شرکت لوفت‌هانزا (Lufthansa) برای اعتبارسنجی طرح، امکان تهیه پایگاه داده موانع و  وجود سیستم نظارتی (Surveillance) موجب شد تا فرودگاه امام خمینی (ره) برای اجرای طرح تقرب ناوبری ماهواره‌ای انتخاب شود.

وی در خصوص فرآیند طراحی و ارائه طرح توضیح داد: برای اجرای این طرح مراحل مختلفی از جمله جمع‌آوری اطلاعات موانع موجود در فرودگاه، ایجاد پایگاه داده موانع و مناطق نظامی اطراف فرودگاه، ارائه طرح مفهومی(Conceptual Design)، پیاده‌سازی طرح مفهومی و تطبیق آن با استانداردهای ایکائو، طراحی طرح و دستورالعمل‌های ورودی و ارسال برای شرکت لوفت‌هانزا در ژانویه 2012، مکاتبات متعدد (بیش از 10 مکاتبه) با شرکت مذکور و دریافت تأییدیه سیمولاتور ایرباس 340 از آن شرکت، ارسال طرح برای استاندارد پرواز در دو مرحله، تأیید نهایی طرح توسط دفتر عملیات پرواز (فلایت چک) در مرداد 91، ارسال طرح برای انتشار در اسفند ماه 91 پشت سر گذاشته شد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: با اجرای این طرح شاهد افزایش ایمنی با کاهش CFIT، استفاده مؤثر از فضا در شرایط مختلف جوی به دلیل عدم تأثیر شرایط جوی بر تجهیزات ماهواره‌ای، کاهش تأخیرهای پروازی با ایجاد مسیرهای ورود و خروج موازی، کاهش حجم کاری (Workload)، کاهش زمان پرواز با طراحی طرح‌ها و دستورالعمل‌های کوتاه‌تر و استفاده حداکثری از فضای TMA تهران که در ناحیه شمالی محدود است خواهیم بود.

شوشتری اضافه کرد: با توجه به اولین تجربه بهره‌برداری از طرح تقرب ماهواره‌ای، برگزاری دوره آموزشی برای پرسنل مراقبت پرواز در دستور کار قرار گرفته و با برنامه‌ریزی برگزاری سه کارگاه آموزشی برای کنترلرهای تقرب مهرآباد و برج فرودگاه امام خمینی (ره)، این دوره‌ها اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/س
برچسب ها:
آخرین اخبار