امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 7
۰۲:۱۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 20642
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: 98
فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص ویژ‌گی‌های وزیر آموزش و پرورش دولت ...

فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص ویژ‌گی‌های وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم، اظهار داشت: با توجه به اینکه 34 سال از انقلاب اسلامی گذشته و 10 دولت مسئولیت دستگاه‌های دولتی از جمله آموزش و پرورش را به عهده داشتند، انتظار می‌رود وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم، با یک نشاط و دور اندیشی و با یک تعامل همه جانبه، از ظرفیت‌های موجود در کشور و از تمام شایستگی‌هایی که در بدنه این وزارتخانه وجود دارد، استفاده کند برای ارتقای هر چه بیشتر آن تلاش کند.

*استفاده از ظرفیت‌های معنوی کشور برای پیشبرد زیرساخت‌های وزارت آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: وزیر آینده باید از نیروهای توانمند علمی، نخبه و فرهنگی و سرمایه‌های معنوی کشور برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش استفاده کند تا بیشترین تأثیرات را در زیرساخت‌های این وزارتخانه که شامل فضاهای آموزشی، تربیت و پرورش دانش‌آموزان، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و شأن فرهنگیان و ارتباط با مراکز علمی کشور است، داشته باشد.

بشیری عنوان کرد: وزیر آینده برای اینکه بتواند مجموعه عظیم آموزش و پرورش را به خوبی اداره و مدیریت کند، باید از یک جامعیت شخصیتی برخوردار باشد به طوری که آشنا به این حوزه و نگاه و منش آن فرهنگی بوده و بین آحاد فرهنگیان مقبولیت داشته باشد.

وی ادامه داد: عملکرد این وزیر رنگ و صبغه باید الهی داشته باشد و همچنان که به مسائل سیاسی توجه دارد، مجموعه آموزش و پرورش سیاست زده نباشد و بیشترین توجه را به کار صادقانه و خدمت به آموزش و پرورش کشور داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مردم، مسئولان، سندها و چشم‌اندازهای این کشور و مطالبات رهبری و آموزه‌های اسلامی توقع دارند که باید در آموزش و پرورش بیشترین کارها و اقدامات آموزشی صورت گیرد و وزیر آینده نیز با توجه به چنین درخواستی باید بیشترین عملکرد را در این زمینه داشته باشد.

*وزیر آینده باید با افق وسیع و دیانت در تصمیم‌گیری، آموزش و پرورش را به جلو حرکت دهد

بشیری اظهار داشت: در کشور نواقص مدیریتی وجود دارد؛ به طوری که مدیر جدید برنامه‌های خود را ارائه می‌دهد و عملکرد مدیر قبلی را به خوبی پیگیری نمی‌کند، اما جریان امور در همه زمینه‌ها به ویژه آموزش و پرورش که برنامه‌های آن بر اساس سند و چشم‌اندازها تدوین شده است باید به طور مستمر دنبال شود.

وی اضافه کرد: در جاهایی که عملکرد این وزارتخانه نیاز به اصلاحاتی دارد باید با تأمل و دقت و کارشناسی شده این اشکالات برطرف شود و سرعت و دقت لازم نیز در این زمینه بیشتر شود تا آموزش و پرورش بتواند به صورت بالنده حرکت کرده و این وزارتخانه را با چشم‌اندازهای در نظر گرفته شده، پیش ببرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه پایه و اساس سند چشم‌انداز کشور، آموزش و پرورش است، افزود: انتظار مردم و مسئولان این است که وزیر این وزارتخانه با یک افق وسیع و درایت متین و دیانت در تصمیم‌گیری و توجه به همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور تلاش کند تا آموزش و پرورش را به سمت جلو، پیش ببرد.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار