امروز : یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۱۴:۱۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 20707
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: 74
خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»‌ اظهار داشت: فرهنگ حمل و نقل در ایران بر اولویت مدل جاده‌ای شکل گرفته به طوری که ...

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»‌ اظهار داشت: فرهنگ حمل و نقل در ایران بر اولویت مدل جاده‌ای شکل گرفته به طوری که بیش از 94 درصد مسافران و بیش از 90 درصد کالا از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شود.

* استفاده بهینه از منابع فروش اوراق مشارکت و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی

وی درباره جذب سرمایه بخش خصوصی برای توسعه احداث جاده‌ها اظهار داشت: بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی طبق قانون از محل سرمایه دولتی و منابع ملی ساخته می‌شوند، اما از سال گذشته برنامه‌ریزی کرد‌یم از درآمدهای حاصل از فروش اوراق مشارکت برای اجرای پروژه‌های خود استفاده کنیم.

خادمی با بیان اینکه این امر موجب شد اجرای پروژه‌ها سرعت بگیرد، گفت:‌ اگر می‌خواستیم همین پروژه‌ها را امسال اجرا کنیم با توجه به تورم موجود، 30 الی 35 درصد افزایش هزینه داشتیم، بنابراین همان پرداخت سود 20 درصد اوراق مشارکت نسبت به اجرای پروژه‌ها با نقدینگی بودجه‌ای، به نفع دولت بود، بنابراین 500 کیلومتر محورهای مواصلاتی از محل فروش منابع اوراق مشارکت بود.

معاون ساخت راه‌ها و بزرگراه‌ها با بیان اینکه 100 درصد اهداف پیش‌بینی شده این معاونت در سال 91 محقق شد، اضافه کرد: مقرر بود 1261 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی بسازیم که این هدف محقق شد و بخشی از منابع آن از محل ‌فروش اوراق مشارکت تأمین شد، همچنین از محل فروش سهام کارخانجات دولتی، مبلغی به این معاونت اختصاص یافت.

* اتصال گرگان به آستارا تا پایان شهریور

خادمی با تأکید بر لزوم تکمیل حلقه‌های مفقوده جاده ای کریدور شرق - غرب، درباره کریدور شرق ـ غربِ شمال کشور، اظهار داشت: این کریدور از آستارا آغاز شده و به گرگان ـ بجنورد و مشهد متصل می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها ادامه داد: در حال حاضر از آستارا تا گرگان تنها 10 کیلومتر باقی‌مانده است ضمن آنکه چندی پیش 90 کیلومتر دیگر آن در قالب بزرگراه افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: این 10 کیلومتر باقی‌مانده تا پایان شهریورماه افتتاح می‌شود یعنی از گرگان تا آستارا به طول 700 کیلومتر، مسیر چهارخطه می‌شود.

* تکمیل 60 کیلومتر بزرگراه گرگان-بجنورد تا پایان سال

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها تصریح کرد: اولویت فعلی ما در این کریدور تکمیل مسیر گرگان به سمت بجنورد به طول 150 کیلومتر است که امیدواریم امسال 60 کیلومتر از این مسیر را به صورت چهارخطه تحویل دهیم.

* تکمیل بزرگراه گرگان-بجنورد تا پایان 94

خادمی تصریح کرد: برنامه شرکت ساخت برای اجرای این پروژه پایان سال 94 است تا محور گرگان ـ بجنورد به اتمام برسد در ادامه مسیر از بجنورد به مشهد نیز چهارخطه است و به این ترتیب این کریدور از آستارا تا مشهد به صورت آزادراه و بزرگراه خواهد بود.
انتهای پیام/ح
برچسب ها:
آخرین اخبار