امروز : جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 2
۲۳:۱۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 21323
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۶:۳۶
تعداد بازدید: 83
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، احمد حیدری دبیر ستاد سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور در بیانیه آغازین این اجلاس اظهار ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، احمد حیدری دبیر ستاد سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور در بیانیه آغازین این اجلاس اظهار داشت: در سی امین اجلاس که با حضور یک هزار نفر از روسای آموزش و پرورش برگزار می شود، وضعیت کنونی آموزش و پرورش با شاخص های توسعه در افق چشم انداز و اسناد بالادستی مورد بررسی قرار می گیرد تا زمینه رشد و تعالی آموزش و پرورش بیش از پیش محقق شود.

وی به متن این بیانیه اشاره کرد و گفت: سی­امین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش کشور را در حالی آغاز می­کنیم که پس از اعیاد شعبانیه، در آستانه­ ماه ضیافت الهی، عطر معنوی این ماه مبارک و شبهای انس با قرآن به مشام می­رسد و از سویی ملت ولایت­مدار ایران اسلامی با خلق حماسه سیاسی که جهانیان را به حیرت واداشت و شاهد شروع تازه­ای از همکاری­ها و پیشرفت به سوی اعتلای بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه­ لطف الهی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری باشیم.

حیدری ادامه داد: سی­امین هم­اندیشی بزرگ خانواده فرهنگیان کشور، همچون یک میدان و عرصه تعامل اجتماعی است که به طور همزمان سرمایه انسانی گسترده­ای را عرضه می­کند که می­توان آن را به مثابه یک فرصت برای بهبود موقعیت آموزش و پرورش کشور قلمداد کرد؛ در این اجلاس نسبت خود را با شاخص­های توسعه آموزشی و پرورشی در افق چشم­انداز و اسناد بالادستی جست و جو می­کنیم؛ سیاستهای کلی نظام، برنامه پنجم توسعه، نقشه جامع علمی کشور، سند چشم­انداز، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و سیاست­های ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور ابلاغی مقام معظم رهبری هر یک به نوبه خود جایگاه شرعی و قانونی برای پیشبرد اهداف عالی این نظام است.

وی افزود: سی امین اجلاس آموزش و پرورش کشور را در حالی آغاز می­کنیم که آموزش و پرورش در سالهای اخیر گام­های بلند و چشمگیری برای آفرینش تحول و تأمین نظرات مقام معظم رهبری در تعلیم و تربیت و تحول بنیادین در آموزش و پرورش برداشته است؛ تدوین و تصویب سند تحول بنیادین، آغازی استوار و با پشتوانه قانونی برای سیاستهای تحولی در نظام تعلیم و تربیت کشور است که در نخستین گام با تغییر نظام آموزشی و استقرار ساختار آموزشی جدید به ظهور رسید؛ اجرای موفقیت­آمیز و بازتاب بسیار مطلوبی که این نظام بر پیکره­ آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم داشته و دارد، نشاندهنده ضرورت و تداوم آن است. راه­اندازی دانشگاه فرهنگیان و تدوین و تصویب نظام رتبه­بندی معلمان که با اجرای آن، معلم دیگر صرفاً کارمند تلقی نگردیده و در راستای مسئولیت خود ارزیابی شده و شأن و جایگاه و منزلت خود را باز می­یابد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: این اجلاس شکوهمند با حضور بیش از یکهزار نفر از مدیران و رؤسای آموزش و پرورش از ستادی تا صف، فرصتی بس مغتنم برای تبیین مأموریتها و خط مشی اصلی در سیاستهای تحولی است که به گوشه­ای از آن اشاره شد؛ مشارکت مؤثر مدیران و رؤسای آموزش و پرورش در برنامه­ریزی­ها و تصمیم­سازی­ها، بهبود در رویه­ها و تبادل و انتقال تجربیات از اهداف مهم این اجلاس است که در نهایت منجر به هم­افزایی بین مدیران و مسئولان و تثبیت سیاستها و هماهنگی­های لازم می­شود.

وی افزود: عناوین کارگروهها شامل برنامه درسی ملی، نخبگان دانش­آموز با نیازهای وی‍ژه و تحول بنیادین، فضاهای آموزشی مناسب و تحول بنیادین، موضوعات حقوقی، تکالیف و موضوع ماده 18 قانون بودجه 92، تربیت بدنی، سلامت و تحول بنیادین،   نقش آموزش و پرورش ابتدایی در تحول بنیادین، ارتقای جایگاه علمی و منزلت اجتماعی معلم و تحول بنیادین، سند، نقشه راه و تحول بنیادین، ریشه­کنی بی­سوادی مقدمه تحول بنیادین، سنجش، ارزیابی و تحول بنیادین، تربیت اسلامی و تحول بنیادین،  مدیریت منابع انسانی و تحول بنیادین، همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش و تحول بنیادین، مشارکت مردمی، نقش خانواده در تحول بنیادین، فناوری اطلاعات و تحول بنیادین و آموزش فنی و حرفه­ای و تحول بنیادین است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار