امروز : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 7
۱۸:۲۲
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 21828
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۶:۰۰
تعداد بازدید: 111
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در دومین روز از اجلاس رؤسای آموزش و ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در دومین روز از اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور که در سالن همایش‌های رازی در حال برگزاری است، اظهار داشت: آموزش و پرورش نمی‌تواند ایستا باشد و باید تحول در آن صورت گیرد.

وی به موانعی که موجب محقق نشدن تحول در آموزش و پرورش می شود، اشاره کرد و افزود: اولین موضوع نیروی انسانی است و وقتی نیروی انسانی زمین‌گیر است، چه انتظاری داریم تحول صورت گیرد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به وضعیت کتب درسی اشاره کرد و اظهار داشت: کتاب‌های درسی، سال به سال تغییر می‌کند و به رغم کارهایی که انجام شده است، مفاهیم گویایی برای دانش‌آموزان که بتوانند قدرت نقادی و تحلیلگری را به آنان منتقل کند، وجود ندارد.

وی به بحث یادگیری اشاره کرد و افزود: به رغم تلاش‌هایی که انجام شده است، اما هنوز کارهای علمی، آزمایشگاهی و تحقیقاتی را به صورت جامع و کامل در تمام مدارس مستقر نکردیم و در خیلی جاها با گچ و تخته‌سیاه کار می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با انتقاد بر دانش‌آموزانی که برای شب امتحان درس می خوانند، گفت: گاهی می‌بینیم دانش‌آموزان به حفظ کردن بسنده می‌کنند و شب امتحان با نذر و نیاز و مطالعه برای فردا در سر جلسه امتحان نمره می‌گیرند و بعد کتاب را می‌بندند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، مانع سوم تحول را تغییر عنوان کرد و گفت: در طول این 35 سال شاهد تغییر مدیران و نظام آموزشی بودیم یعنی مدیریتی کار می‌کرد و کارش نمود پیدا می‌کرد اما بلافاصله دستخوش تغییر می‌شد.

وی با بیان اینکه نباید با مدیریت متمرکز تمام دستورات از بالا به پایین ارائه شود، گفت: در این صورت خلاقیت و ابتکار از مدیر مدرسه و منطقه گرفته می‌شود؛ تحول بنیادین یعنی از استعدادها و نگاه‌ها استفاده شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: در حال حاضر فکر عمده مسئولان آموزش و پرورش صرف نوسازی، تجهیز، معیشت، مسکن، حقوق‌ها شده است به گونه‌ای که پرداختن به مسائل اصلی مسئله دست‌چندم می‌شود.

وی مشکل دیگر تعلیم و تربیت را عدم همراهی مردم با نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: انجمن اولیا و مربیان درست کردیم، اما برداشت نادرستی از آن شده است؛ هر وقت نامه‌ای از انجمن اولیا ‌و مربیان برای خانواده می‌آید، پدر به جای آنکه به مدرسه برود می‌گوید این پول را ببرید و خود را کنار می‌کشد.

آیت‌الله بوشهری رضایت از وضع موجود را نکته دیگر عنوان کرد و گفت: رضایت از وضع موجود موجب می‌شود تحول ایجاد نشود.

رئیس حوزه‌های علمی کشور پیشنهاد داد در آموزش و پرورش استفاده از بزرگان تعلیم و تربیت برنامه‌ریزی شود و دانش‌آموزان باید افتخار کنند در محضر چه کسی درس آموختند.

وی استفاده از روش‌های جدید، آسیب‌شناسی مداوم از وضعیت موجود و تفویض اختیار به سطوح پایین‌تر را از دیگر پیشنهادات ارائه داد.
انتهای پیام/
 
برچسب ها:
آخرین اخبار