امروز : یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - 2017 June 25
۱۱:۴۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 21946
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۰:۰۲
تعداد بازدید: 55
سیدحسین نقوی‌حسینی، رئیس شورای مرکزی فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس‌«توانا» در خصوص ویژگی‌های وزیر آموزش و ...

سیدحسین نقوی‌حسینی، رئیس شورای مرکزی فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس‌«توانا» در خصوص ویژگی‌های وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه و رسالت وزیر آموزش و پرورش در دولت یازدهم،‌ عملیاتی و اجرایی کردن سند تحول بنیادین است؛ به دلیل اینکه اجرای این سند نیاز به زمان دارد و با شتاب نمی‌توان تحول ایجاد کرد.

*وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم باید از بین فرهنگیان انتخاب شود

رئیس شورای مرکزی فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان داشت: وزیر آینده باید از بین فرهنگیان انتخاب شود به دلیل اینکه هر وزیری که خارج از حوزه آموزش و پرورش برای مسئولیت این دستگاه بزرگ انتخاب شده است، اقدامات آن خسارت بار بوده است، به خصوص اینکه این انتخاب‌ها سیاسی نیز باشد.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم، باید با مسائل خرد و کلان این وزارتخانه آشنا باشد تا بتواند این دستگاه مهم و بزرگ آموزشی کشور را به خوبی مدیریت کند.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه برای اجرای سند تحول در تغییر مقاطع، شتابزدگی صورت گرفت، عنوان کرد: عملکرد شتابزده این طرح، نظام آموزشی کشور را با 3 مشکل مواجه می‌کند، که اولین مورد به نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز این طرح مربوط می‌شود که این نیروها باید با ایجاد تغییرات، آموزش‌های لازم را ببینند در غیر این صورت این طرح، ناقص اجرا می‌شود.

*وزیر به نیروی انسانی، محتوای آموزشی و فضا توجه بیشتری داشته باشد

رئیس شورای مرکزی فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به محتوای کتاب‌های آموزشی پایه ششم، گفت: این کتاب‌ها باید از نظر محتوای آموزشی یک ارتباطی با سال‌های قبل داشته باشد؛ در غیر این صورت امکان دارد ارتباطات منطقی بین کتاب‌های درسی فراهم نشود که این مسئله مشکل ‌آفرین است.

وی ادامه داد: نکته سوم این است که با توجه به اینکه مدارس ابتدایی بر اساس پنج پایه طراحی و ساخته شده است، اکنون با افزایش پایه ششم، این مدارس از نظر تأمین فضای آموزشی دچار مشکل می‌شوند که در این صورت مسئولان مدارس مجبور هستند که آبدارخانه یا فضاهای دیگر موجود در مدرسه را تبدیل به کلاس کنند.

به گفته نقوی‌حسینی، وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم باید با ادامه اجرای سند تحول به سه موضوع، نیروی انسانی، محتوای آموزشی و فضا و امکانات مورد نیاز این طرح توجه بیشتری داشته باشد.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها