امروز : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 23
۲۱:۰۳
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 22337
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۲۳:۳۸
تعداد بازدید: 95
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، احمد بزرگیان در مراسم رونمایی از پست الکترونیکی بومی شرکت پست اظهار ...

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، احمد بزرگیان در مراسم رونمایی از پست الکترونیکی بومی شرکت پست اظهار داشت: به جرأت می‌گویم که فساد اداری و رشوه مربوط به حوزه خارج از دولت است و بخش دولت جزو سالم‌ترین بخش‌های نظام است که با سلامت در حال انجام وظیفه است.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک ریاست جمهوری افزود: با کارهایی که در دولت انجام شده و نتایج نظرسنجی 10 ساله، مشخص شده که در این مدت فساد اداری از ضریب 28.1 به کمتر از 8.1 رسیده و فساد اداری کاهش یافته است.

وی گفت: یکی از راه‌های کاهش فساد اداری، دولت الکترونیک و کاهش ارتباط چهره به چهره است.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک ریاست جمهوری تأکید کرد: اگر مواردی از فساد اداری وجود دارد، برای خارج از حوزه دولت و سازمان‌های عمومی غیردولتی (سازمان‌های ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری) یا سایر بخش‌هایی که از دولت به بخش خصوصی واگذاری شده، است.

وی تأکید کرد: به جرأت به عنوان یک مسئول دولتی می‌گویم که سازمان‌های دولتی و کارمندان دولت، کمترین گزارش‌های فساد اداری و رشوه را دارند.

وی در خصوص اینکه چرا در دولت نهم و دهم فساد اداری کاهش یافته گفت: در این دو دولت، 700 خدمت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود؛ به معنی که 700 موضوع ارتباط چهره به چهره کاهش یافته است؛ جایی فساد است که خدمات دولت الکترونیک وجود نداشته باشد، در حالی که شعار دولت دهم دولت الکترونیکی بود.

بزرگیان در خصوص تجربه‌ای از حذف پرداخت حضوری قبوض کاغذی گفت: نمونه ای از خدمات الکترونیک دولت، حذف پرداخت حضوری قبوض چهارگانه بود که اتفاقا اولین معترض به حذف قبوض کاغذی آب و برق و گاز و تلفن پدر خودم بود.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک ریاست جمهوری، یادآور شد: طبق تنها آمار موجود که مربوط به استان قم است، از محل حذف چاپ قبوض کاغذی، 500 میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرویس پست الکترونیک شرکت پست، تأکید کرد: اگر قرار است خدمتی به صورت الکترونیکی ارائه شود، باید دو ویژگی داشته باشد؛ نخست پیوسته و بدون قطعی باشد و دوم مسائل امنیت شخصی و ملی در آن دیده شده باشد.

بزرگیان همچنین توصیه کرد: از هم‌اکنون پیوست فرهنگی پست الکترونیک بومی پیش‌بینی شود تا مانند موارد دیگر در شروع سرویس‌دهی، کار با بن‌بست برخورد نکند.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک ریاست جمهوری تصریح کرد: در صورتی که سرویس پست الکترونیکی شرکت پست دو شرط عدم قطعی و پیوستگی را دارا باشد، به عنوان کارتابل الکترونیکی مردم از سوی دولت معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پورتال «ایران‌مردم» با نام جدید «تکریم ایران» در قزوین فعال شده و 14 خدمت از جمله پرداخت مالی را به مردم ارائه می‌کند و تصمیم داریم که تا پایان دولت دهم پورتال تکریم را در تمام استان‌های کشور گسترش دهیم و در این پورتال، کارت‌تابل الکترونیکی مردم قابل استفاده است.
انتهای پیام/ح
برچسب ها:
آخرین اخبار