امروز : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 17
۰۶:۳۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 22374
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۲۳:۳۸
تعداد بازدید: 99
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، حجت‌الاسلام رضا تقوی در سومین روز از سی‌امین اجلاس روسای آموزش و پرورش که در سالن همایش های رازی ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، حجت‌الاسلام رضا تقوی در سومین روز از سی‌امین اجلاس روسای آموزش و پرورش که در سالن همایش های رازی تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: 32 هزار نیروی انسانی به صورت افتخاری در ستادهای نماز جمعه کل کشور فعالیت می کنند که بیشتر آنها معلمان و کارکنان آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه مدیران آموزش و پرورش از میان بهترین، متدین ترین و انقلابی ترین افراد جامعه انتخاب شده اند، گفت: یکی از اساسی ترین شناخت ها در حوزه تربیت شناخت آسیب هاست؛ چه بسیارند افرادی که در حیطه تربیت برنامه ریزی کرده و هزینه می کنند چون به آفت ها توجهی ندارند، نتیجه مناسب از کار نمی گیرند.

تقوی اولین آفت حوزه های تربیتی را عدم هماهنگی میان نهادهای مرتبط دانست و افزود: اولین حوزه تربیتی که دانش آموزان در آن عادات و خصلت های وجودی خود را بروز می دهند، خانه و خانواده است و مدرسه به عنوان دومین حوزه تربیتی باید دانش آموزان را برای سختی های زندگی و حرکت در راه راست آماده کند، بنابراین باید میان این دو نهاد هماهنگی لازم برقرار شود.

وی با تأکید بر اینکه به میزان رشد سنی دانش آموزان برای رشد تربیتی آنها نیز باید برنامه ریزی شود، ادامه داد: رسانه ها معلمان جامعه هستند که در حیطه تربیت باید یاری گر خانواده، مدرسه و آموزش و پرورش باشند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نباید همه مسئولیت ها را از آموزش و پرورش انتظار داشته باشیم چرا که این نهاد گاهی مظلوم واقع می شود و معلم، مربی و مدیر وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند ولی دانش آموز پس از ورود به جامعه دچار تناقض می شود.

وی با بیان اینکه تحمیل و اکراه دومین آفت تربیت است زیرا وقتی به دانش آموز مطلب تربیتی را تحمیل کنیم آن را قبول نمی کند، اضافه کرد: سومین آفت در حوزه تربیت، عدم هماهنگی گفتار و رفتار معلم است، مربی باید گفتار و رفتارش با وسائل تربیتی و اعتقاد راسخ در عمل همراه باشد.

تقوی با اشاره به آفت چهارم حوزه تربیت که عدم شناخت قابلیت و استعدادهای معلم است، گفت: معلمان بسیاری هستند که قابلیت سنجی و ظرفیت سنجی را در شناخت استعدادهای دانش آموزان نشناخته و در کار خود مدنظر قرار نمی دهند.

وی با بیان اینکه تربیت قرنطینه ای، نوعی دیگر از آفت های تربیت است، اظهار داشت: در این حالت مربی می کوشد تا دانش آموز را به طور کامل از عوامل منفی و مخرب دور نگه دارد که این آفت است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: آفت دیگر، انقطاع تربیت است، تربیت بر تداوم و استمرار استوار بوده و آنها که به تربیت مقطعی می اندیشند در اشتباه هستند؛ شتابزدگی نیز در تربیت که مبتنی بر اداره مربی است، آفت است و معلم باید در آموزش مرحله به مرحله پیش رود تا تربیت دانش آموز به صورت تدریجی استمرار پیدا کند.

تقوی با بیان اینکه تعجیل در تربیت آفت است، گفت: فقر نیز یکی دیگر از آفت ها است و روزی حلال بستر را برای تربیت بهتر فراهم می کند.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها