امروز : یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 July 23
۰۴:۴۷
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 22463
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۱:۱۵
تعداد بازدید: 135
بابک نگاهداری معاون نظارت و راهبری مصوبات دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری پیروان موعود به نقل از ...

بابک نگاهداری معاون نظارت و راهبری مصوبات دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس با اشاره به موارد مهمی که ضرورت دارد در دولت آینده مورد توجه قرارگیرد، گفت: با توجه به اینکه تحصیلات تکمیلی موتور محرکه هر کشور است باید بر رشد کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم.

نگاهداری اضافه کرد: با توجه به اهمیت بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به این بخش بسیار توجه کنیم، در کشورهای توسعه یافته چند صد رشته مختلف برای آموزش فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است و این رشته‌ها در سطح کاردانی تدریس می‌شوند.

به گفته وی در کشور ما هنوز به آموزش‌های فنی حرفه‌ای توجه کمتری می‌شود در صورتی که تمرکز اصلی بر روی مقطع کارشناسی بدون توجه به نیاز جامعه است، در حالی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند نیاز جامعه را تامین کند.

معاون نظارت و راهبری مصوبات دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: آموزش‌های فنی وحرفه‌ای متناسب با نیازهای جامعه تدریس می‌شود و به درد جامعه می‌خورد.

وی با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به حوزه پژوهش از سوی وزارت علوم دولت آینده عنوان کرد: باید تمرکز خاصی در کاربردی کردن نتایج پژوهش‌ها داشته باشیم و پژوهش‌ها را متناسب با مرزهای دانش و نیازهای جامعه ارتقا دهیم.

نگاهداری افزود: نتایج پژوهش‌ها در کشور باید طوری باشد که از آنها برای تامین نیازهای جامعه و سوق دادن جامعه به سمت دانایی محور بودن و همچنین مدیریت دانش‌بنیان بهره‌گیری کنیم.

معاون نظارت و راهبری مصوبات دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: پژوهش‌محور بودن آموزش‌های دانشگاهی باید از اولویت‌های دولت آینده باشد.

وی تصریح کرد: نباید دانشگاه تبدیل به مدرسه شود و فقط بحث‌های آموزشی را در نظر داشته باشیم بلکه باید آموزش‌ها به سمت پژوهش‌محور و تولید علم پیش رود.

نگاهداری افزود: در حوزه فناوری نیز وزارت علوم دولت آینده باید تولیدات علمی کشور را به سمتی که رشد جهت‌دار است، سوق دهد و پژوهش‌ها باید به پتنت‌ها و ثبت اختراع تبدیل شود تا ذائقه مردم به حلاوت پیشرفت‌های علمی شیرین شود.

وی گفت:‌ مردم زمانی پیشرفت‌ها را حس می‌کنند که آثار علم را در زندگی خود ببینند و آثار علم زمانی مشخص می‌شود که به محصول تبدیل شده و وارد عرصه زندگی مردم شود.

نگاهداری اظهار داشت: وزارت علوم باید بتواند حلقه‌های ساختاری مختلفی مانند فن‌بازارها، مراکز رشد و پارک‌ها داشته باشد تا نتایج تولیدات علمی دانشگاه‌ها به سمت کاربرد سوق داده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار