امروز : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 4
۰۲:۲۳
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 22831
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۲۱:۳۷
تعداد بازدید: 108
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، ابراهیم شوشتری با اعلام این خبر اظهار داشت: از قابلیت‌های ناوبری ...

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، ابراهیم شوشتری با اعلام این خبر اظهار داشت: از قابلیت‌های ناوبری ماهواره‌ای می‌توان به ارائه موقعیت دقیق در نقاط دورافتاده و فرودگاه‌های فاقد تجهیزات ناوبری و نیز فراهم کردن امکانات ناوبری با کمترین خطا اشاره کرد.

شوشتری ادامه داد: لزوم ایجاد راه‌های موازی و یک‌طرفه، طراحی دستورالعمل تقرب ماهواره‌ای برای فرودگاه‌های بین‌المللی، الزام به کاهش مصرف سوخت و تأخیرات، لزوم افزایش ظرفیت فضا و کارایی عملیاتی و استفاده از ناوبری ماهواره‌ای به عنوان زیرساخت سامانه‌های ناوبری و نظارت از جمله تاکیدات و الزامات ایکائوست که باید اجرا شود.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: وجود پروازهای متعدد خارجی، اعلام آمادگی شرکت لوفت‌هانزا (Lufthansa) برای اعتبارسنجی طرح، امکان تهیه پایگاه داده موانع و وجود سیستم نظارتی (Surveillance) موجب شد تا فرودگاه امام خمینی (ره) برای اجرای طرح تقرب ناوبری ماهواره‌ای انتخاب شود.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح مراحل مختلفی از جمله جمع‌آوری اطلاعات موانع موجود در فرودگاه، ایجاد پایگاه داده موانع و مناطق نظامی اطراف فرودگاه، ارائه طرح مفهومی (Conceptual Design)، پیاده‌سازی طرح مفهومی و تطبیق آن با استانداردهای ایکائو، طراحی طرح و دستورالعمل‌های ورودی و ارسال برای شرکت لوفت‌هانزا در ژانویه 2012، مکاتبات متعدد‌ با شرکت مذکور و دریافت تأییدیه سیمولاتور ایرباس 340 از آن شرکت، ارسال طرح برای استاندارد پرواز در دو مرحله، تأیید نهایی طرح توسط دفتر عملیات پرواز(فلایت چک) در مرداد 91 و ارسال طرح برای انتشار در اسفند ماه 91 پشت سر گذاشته شده است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار