امروز : شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 January 21
۰۹:۵۸
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 23786
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: 78
شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: طرح سفر‌های تابستانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای از ...

شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: طرح سفر‌های تابستانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای از اواسط خرداد‌ماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و فصل تابستان، پیک سفرهای تابستانی به دو زمان «تا قبل از ماه مبارک» و «روز عید فطر تا پایان شهریورماه» تقسیم شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در ماه مبارک رمضان میزان سفرها کاهش می‌یابد و پس از ماه مبارک دوباره سفرها تا اوایل مهر ادامه دارد.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی تصریح کرد: در طرح تابستانی امسال تلاش کردیم با به کارگیری امکانات بیشتر در بخش حمل و نقل عمومی، تسهیلات مناسبی را دراختیار مسافران جاده‌ای قرار دهیم.

* رشد تعداد ناوگان عمومی برون‌شهری برای سفر‌های تابستانی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در بخش ناوگان عمومی جاده‌ای، امسال افزایش قابل توجهی در تعداد اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه برون‌شهری داشتیم.

افندی‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر 19 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، شامل 2400 دستگاه اتوبوس VIP در کنار 10 هزار و 600 دستگاه اتوبوس ویژه و 6500 دستگاه اتوبوس عادی، در خدمت مسافران تابستانی هستند.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی تصریح کرد: همچنین 35 هزار دستگاه مینی‌بوس که 4 هزار و 700 دستگاه آن مینی‌بوس ویژه است، در کنار 36 هزار دستگاه سواری کرایه در طرح تابستانی فعال هستند.

* توسعه فروش اینترنتی بلیت تابستانی اتوبوس

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در بخش حمل و نقل مسافری اتوبوسرانی، اقدامات مناسبی جهت فروش بلیت اینترنتی توسط شرکت‌های تعاونی اتوبوسرانی انجام گرفت.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی اضافه کرد‌: پایگاه اینترنتی www.mosaferyar.ir و www.payane.ir برای پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس در خدمت مسافران حمل و نقل عمومی جاده‌ای بوده که کمک بسزایی برای تهیه بلیت بدون انجام سفر شهری است ضمن آنکه ‌فروش بلیت از طریق سایر ‌آدرس‌های اینترنتی اختصاصی شرکت‌های تعاونی حمل و نقل مسافر نیز انجام می‌شود.

‌* جابه‌جایی حدود 32 میلیون نفر مسافر در پیک اول سفر‌های تابستانی

افندی‌زاده تصریح کرد: از ابتدای تیرماه تا پایان روز هجدهم این ماه، در کل 31 میلیون و 867 هزار مسافر تابستانی از طریق ناوگان عمومی جاده‌ای جابه‌جا شدند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:‌ از این رقم 54.35 درصد جابه‌جایی‌ها توسط سیستم اتوبوسرانی،32.87 درصد توسط مینی‌بوس‌ها و 12.78 درصد توسط سواری‌های کرایه انجام شده ‌است.

* افزایش 3 درصدی جابه‌جایی‌ها توسط ناوگان عمومی جاده‌ای

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی تصریح کرد: در پیک اول سفر‌ها، به طور متوسط نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود سه درصد افزایش جابه‌جایی در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای داشتیم.

افندی‌زاده اضافه کرد: متوسط جابه‌جایی روزانه حدود یک‌میلیون و 770 هزار نفر بوده است که از مجموع کل مسافر جابه‌جا شده در سطح کشور، سفرهای درون‌ استانی حدود 58 درصد و سفرهای برون‌استانی حدود 42 درصد بوده است.

* بیشترین ترافیک جاده‌ها در روز‌ 14 تیرماه‌

وی ادامه داد: طی بررسی‌های انجام‌شده بیشترین تردد خودرو‌ها در روز 14 تیرماه با 7 میلیون و 736 هزار و 46 تردد بوده است و پس از آن روزهای 15 تیر‌ و 17 تیرماه در رتبه‌های بعدی محور‌های پرتردد فصل تابستان فعلاً قرار دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: متناسب با این ایام پرترددترین محور‌های مواصلاتی آزادراه کرج ـ تهران و بالعکس، آزادراه قم ـ تهران و بالعکس، آزادراه کرج ـ قزوین و بالعکس، آزادراه ساوه ـ تهران و بالعکس، آزادراه ساری ـ قائم‌شهر و بالعکس، تهران ـ جاجرود و بالعکس، آزادراه مرودشت ـ شیراز و بالعکس، مشهد ـ چناران و بالعکس و بابل به آمل و آستانه به لاهیجان بوده‌اند.

* پرترددترین استان‌ها و جاده‌ها در پیک اول سفر‌های تابستانی

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی تصریح کرد: در ایام پیک اول سفر‌های تابستانی، بیشترین تقاضای سفر برای مقاصد مشهد، شیراز، تهران، اصفهان و رشت بوده است.

وی اظهار داشت: پنج مقصد دارای بیشترین تقاضای سفر از مبدأ تهران، شامل شهرهای مشهد، شیراز، رشت، کرمانشاه و اصفهان بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در همین ایام پنج محوری که دارای بیشترین تقاضای سفر غیر از مبدأ تهران بوده است، شامل محورهای مشهد ـ شیراز، اصفهان ـ مشهد، کرج ـ مشهد، شیراز ـ تهران و مشهد ـ تهران بوده است.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی تصریح کرد: در ایام مذکور بیشترین مسافری که از استان‌ها خارج شده‌اند، شامل استان‌ تهران بوده است و پس از آن استان‌های مازندران و خراسان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

* 35 درصد مسافران تابستانی بانوان و 65 درصد آقایان بودند

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه اغلب سفرهای در ایام مذکور شامل سفرهای زیارتی، سیاحتی، کاری و تحصیلی بوده است، ادامه داد: حدود 35 درصد مسافران پیک اول سفرهای تابستانی را بانوان و 65 درصد مسافران را آقایان تشکیل ‌‌دادند.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی تصریح کرد: طبیعتاً در ماه مبارک رمضان با کاهش میزان سفرها مواجه هستیم و پیش‌بینی می‌شود بلافاصله پس از ماه مبارک رمضان، سفر‌ها‌ آغاز شده و در پیک دوم میزان سفر‌ها افزایش یابد.

* خدمات‌دهی 1400 اکیپ راهداری/ آماده باش 680 راهدارخانه

افندی‌زاده اظهار داشت: در بخش خدمات جاده‌‌ای امسال تلاش شد که از ابتدای طرح تابستانی حدود یک‌هزار و 400 اکیپ راهداری متناسب با نیاز در 680 راهدارخانه مستقر باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: سعی شده است با توجه به توانمندی سیستم‌های هوشمند مرکز مدیریت راه‌ها، تمام استان‌ها اطلاعات راه‌ها را دراختیار مسافران قرار دهند و از طریق دوربین‌های نظارتی ـ تصویری و دستگاه‌های تردد شمار نسبت به نظارت دقیق بر جاده‌ها، اقدام کنند.

* نحوه اطلاع‌ مسافران از ترافیک جاده‌ها/ حضور بازرسان در پایانه‌های مسافری

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در طرح تابستانی امسال موضوع «افزایش سطح خدمات و رضایتمندی مسافران» مد نظر بود؛ در این راستا در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای، سامانه 3000143 در خدمت مسافران برای دریافت نظریات، پیشنهادات و شکایات است.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی اضافه کرد: مسافران می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راه‌ها از وضعیت ترافیک راه‌های کشور مطلع شوند و متناسب با آن اطلاعات، برنامه‌ریزی سفر داشته باشند.

افندی‌زاده درباره راه‌های ارتباطی با مرکز مدیریت راه‌ها توضیح داد: تلفن گویای 141 با 240 خط پاسخگوی مردم است، با ارسال نام شهر مبدأ - نام شهر مقصد به سامانه پیامکی 1000141 ‌فاصله بین این دو شهر اعلام می‌‌شود؛ سامانه پیامکی 2000141 انتقادات، نظریات و پیشنهادات مردم را دریافت می‌کند ضمن آنکه پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راه‌ها WWW.IRAN141.IR نیز در خدمت مردم است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: همچنین نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه‌ها مستقر هستند و به شکایات مردم رسیدگی می‌کنند.
انتهای پیام/ح
برچسب ها:
آخرین اخبار