امروز : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 8
۱۲:۱۵
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 2389
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ساعت ۱۷:۵۶
تعداد بازدید: 149
احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با تأکید بر اینکه در یک دوران طلایی از احداث زیربناهای حمل و نقل کشور قرار داریم، ...

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با تأکید بر اینکه در یک دوران طلایی از احداث زیربناهای حمل و نقل کشور قرار داریم، اظهار داشت: توسعه خطوط ریلی کشور یکی از سیاست‌های اصلی دولت و وزارت راه‌ و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه در زمینه توسعه شبکه ریلی فعالیت‌های بهینه‌ای انجام شده است، اضافه کرد: در حال حاضر 11 هزار کیلومتر خط آهن در کشور وجود دارد، ضمن آنکه بیش از 11 هزار کیلومتر خط آهن در دست مطالعه و اجرا داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در فاصله زمانی بسیار کوتاه طول خطوط ریلی کشور حداکثر ظرف پنج سال آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت که این امر موجب توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و رونق کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور تصریح کرد: طرح عظیم مهر ماندگار و اختصاص اعتبار ویژه به این طرح موجب شده است که در سال گذشته حداقل بتوانیم یک هزار کیلومتر شبکه ریلی را مورد بهره‌برداری قرار دهیم که این امر در تاریخ کشور رکورد محسوب می‌شود.

* اجرای راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ بیرجند ـ مشهد در 15 قطعه

وی درباره طرح راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ بیرجند ـ مشهد ‌در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی، اظهار داشت: طرح راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ بیرجند ـ مشهد از بندر چابهار در سواحل شمالی دریای عمان آغاز می‌شود و پس از عبور از شهرهای ایرانشهر، خاش، زاهدان، نهبندان، بیرجند به محور راه‌آهن بافق ـ مشهد ختم می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از اهداف طرح می‌توان به ایجاد یک مسیر ترانزیت ریلی از دریای عمان تا کشورهای آسیای میانه اشاره کرد ضمن آنکه توسعه منطقه‌ای، اجتماعی و امنیتی جنوب شرق کشور از مزایای برگزاری این خط ریلی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور به توسعه روابط بین‌الملل با اجرا و تکمیل این مسیر ریلی اشاره کرد و گفت: ساخت این خط‌آهن به افزایش درآمد ناخالص ملی می‌انجامد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح مشخصات فنی و عمومی پروژه توضیح داد: طول کل مسیر 1420 کیلومتر و عرض آن شش متر است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور با بیان اینکه این پروژه در 15 قطعه در حال اجرا است، اضافه کرد: قطعه یک (چابهار ـ ایرانشهر) به طول 84 کیلومتر دارای حداکثر شیب و فراز 15 ‌در هزار است.

صادقی با بیان اینکه حداقل شعاع قوس این قطعه 200 متر است، تاریخ آغاز عملیات اجرایی این پروژه را 15 آذرماه 89 اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح احجام و مزایای طرح در حدفاصل چابهار ـ ایرانشهر توضیح داد: این مسیر دارای 13 دستگاه تونل، 65 دستگاه پل بزرگ و 889 دستگاه پل کوچک است.
انتهای پیام/س
برچسب ها:
آخرین اخبار