امروز : جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 15
۱۳:۰۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 24424
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۲۳:۳۳
تعداد بازدید: 132
به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، نشست تخصصی نیازها، محدودیت‌ها، موانع و توسعه قرآنی در آموزش و پرورش، ...

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، نشست تخصصی نیازها، محدودیت‌ها، موانع و توسعه قرآنی در آموزش و پرورش، امشب با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی معاون قرآنی وزیر ارشاد در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد. 

در این نشست معاون قرآنی وزیر ارشاد ضمن تشریح حیطه توسعه قرآنی در آموزش و پرورش گفت: توسعه قرآنی در بخش‌های عمومی، تبلیغی و ترویجی و همچنین پژوهشی و تخصصی انجام می‌پذیرد که زیباخوانی و مباحثی که مربوط به صوت و لحن است در حوزه آموزشی است که این بخش در حیطه آموزشی قرآن قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به الگوپذیری دانش‌آموزان از آموزه‌های قرآنی تصریح کرد: اگر امروز نقص‌هایی در وضعیت آموزش جوانان در تعالیم قرآنی و خروجی مدارس در عرصه‌های قرآنی وجود دارد به دلیل عدم توجه به آموزه‌های قرآنی در مدارس است.

حجت‌الاسلام محمدی اظهار داشت:‌ الگوگیری دانش‌آموزان در حیطه رفتاری از قرآن کریم هدف اصلی ما است که در این راستا باید مربیان قرآنی در آموزش و پرورش فعالیت کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی از مربیان آموزش و پرورش با وجود رفتار نیکو، اخلاق قرآنی ندارند و برخی دیگر که قرآنی هستند ذره‌ای ایمان و اخلاق قرآنی در روابط خود به کار نمی‌گیرند که این امر باعث تربیت افرادی غیر قرآنی در آموزش و پرورش می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اگر رشد توسعه قرآنی در ابعاد معرفت، ایمان و رفتار قرآنی نباشد این رشد می‌تواند خطرناک باشد.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار حافظان و قاریان قرآنی در اولین روز ماه مبارک رمضان گفت: تربیت حافظان و قاریان قرآنی هدف اصلی ما نیست بلکه باید این افراد عامل به آموزه‌های قرآنی باشند تا بتوانیم به اهداف عالی نظام برسیم.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی گرچه لازم است اما کافی نیست، افزود: هدف ما در آموزش حفظ قرآن توسعه فرهنگ قرآنی و جاری‌سازی آن در زندگی است.

حجت‌الاسلام محمدی به معلمان و مربیان قرآنی توصیه کرد که دانش‌آموزان را تنها در مدرسه و فضای خاص آموزشی نگه ندارند چرا که این امر موجب فساد آنها خواهد شد پس باید آنها را در محیط بزرگ علمی قرار داد تا بتوانند در عرصه یادگیری چون چشمه‌ای جوشان متبلور شوند و تنها به کتاب و معلم بسنده نکنند.

وی گفت: اگر در چرخه آموزش قرآن بتوانیم استعداد دانش‌آموزان را شکوفا کنیم و آنها را به حرکت خودجوش وادار سازیم می‌توان ادعا کرد که موفق عمل کرده‌ایم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دیگر زمان آن نیست که نگاهی حوض‌گونه داشته باشیم بلکه باید دیدگاه ما چشمه‌ای باشد، اظهار داشت: ما به دنبال تربیت حافظانی تدبرکننده و عامل به اخلاق قرآنی هستیم و تربیت صرف حافظ و قاری نمی‌تواند هدف غایی ما باشد.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها