امروز : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - 2017 September 21
۱۵:۵۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 24510
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۰:۳۲
تعداد بازدید: 54
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مهدیه السادات حاجی میرزاده،کارشناس تغذیه مرکز ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مهدیه السادات حاجی میرزاده،کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد با تأکید به مصرف سبزی در وعده سحری اظهار کرد: با توجه به طولانی بودن روز در ماههای فصل تابستان، بهتر است غذای مصرفی در وعده سحری خصوصیات و ویژگی وعده ناهار را داشته باشد تا از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری شود.

حاجی میرزاده ادامه داد: در فاصله افطار تا سحر نیز یک وعده غذایی مثل شام سبک را می توان صرف کرد کــه البته این مسئله به وضعیت خود شخص و تمایل او به صرف غذا بستگی دارد.

وی توصیه کرد: در وعده سحری بهتر است مقدار مناسبی سبزی‌های مختلف (سبزی خوردن) مصــرف شود.

این کارشناس تغذیه گفت: سبزی‌ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تأمین ویتامین‌ها مواد معدنی و مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می‌کنند.

وی با تأکید بر این مطلب که مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری توصیه نمی‌شود، افزود:  مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلول‌ها و در نتیجه کاهش قند خون می‌شوند. به این ترتیب مصرف مـــواد غـــذایی شیرین و حاوی قندهای ساده مثل شیرینی و شکلات در وعده سحری موجب می‌شود شخص زود‌تر گرسنه شود.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها