امروز : یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017 August 20
۱۰:۲۱
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 26024
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۰۹:۴۷
تعداد بازدید: 85
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیران عضو کمیسیون امور زیر بنایی، صنعت و محیط زیست بنا به پیشنهاد وزارت راه و ...

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیران عضو کمیسیون امور زیر بنایی، صنعت و محیط زیست بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور مصوب 1366‌ با احداث قسمت باقی مانده آزاد راه قزوین - رشت موافقت کرد.

براساس این مصوبه، وزارت راه و شهرسازی ‌مجاز است برای اجرای قسمت باقی مانده آزاد‌راه قزوین - رشت حد‌فاصل منجیل تا رودبار به طول حدود 11 کیلومتر شامل طراحی، تکمیل مطالعات، آزادسازی مسیر، احداث آزاد راه، تاسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره‌برداری از آن به منظور انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، ‌نگهداری و بهره‌برداری آزاد راه قزوین - رشت با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند.

در اجرای ماده (12) آیین نامه اجرایی قانون یاد شده این مشارکت از نوع (الف) است.

وزارت راه و شهرسازی 75 درصد منابع مالی لازم برای احداث آزاد راه و تاسیسات جانبی خاص آن و تملک اراضی را از محل ردیف اعتباری (40702008) و فروش اوراق مشارکت در چارچوب مقرر در قوانین بودجه سالانه و سایر منابع تامین و در مدت اجرا متناسب با پیشرفت کار و طبق مفاد قرارداد به حساب مشترک طرح واریز می‌کند.

شرکت احداث، ‌نگهداری و بهره برداری آزاد راه قزوین - رشت نیز تامین 25درصد منابع مالی لازم برای احداث آزاد‌راه و تاسیسات جانبی خاص و تملک اراضی را تعهد، تامین و متناسب با پیشرفت کار تامین و به حساب مشترک طرح واریز می‌کند.

همچنین پیش‌بینی اولیه دوران مشارکت معادل 18 سال مشتمل بر سه سال دوران احداث و‌ 15‌ سال دوران بهره‌برداری خواهد بود؛ دوران مشارکت واقعی منوط  و محدود به استهلاک کامل سرمایه و سود مورد انتظار (مصوب) در هر دو قسمت آزادراه است.

سود قطعی مورد انتظار سرمایه‌گذاری معادل سود سپرده های بلند مدت پنج ساله بانک‌های دولتی به علاوه پنج درصد است.

بر اساس این مصوبه، مسئولیت نگهداری و بهره‌برداری از آزاد‌راه و تاسیسات جانبی خاص آن در دوران مشارکت بر عهده طرف مشارکت است و پس از آن، آزادراه و تاسیسات جانبی به وزارت راه و شهرسازی انتقال می‌یابد.

مرجع تأیید هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری و همچنین استهلاک سرمایه و سود مورد انتظار طرف مشارکت، حسابرس مورد تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

همچنین بیمه، مالیات و سایر حقوق و عوارض ناشی از اجرای آزاد راه، تابع قوانین و مقررات طرح های عمرانی است.

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی موظف است، در قرارداد مشارکت منعقده، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا ناتوانی شرکت احداث، ‌نگهداری و بهره برداری آزادراه قزوین - رشت در اجرای قرارداد به گونه‌ای پیش‌بینی کند که در اجرای پروژه و تکمیل آن خللی به وجود نیاید.

این مصوبه پس از تأیید رئیس جمهور، از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، برای اجرا بلاغ شده است.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار