امروز : سه شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 28
۰۶:۰۹
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 26285
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۳:۳۴
تعداد بازدید: 42
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، حسین فتاحی دبیر کارگاه‌های آموزش داستان نویسی حوزه هنری با بیان این که کارگاه‌های آموزش ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، حسین فتاحی دبیر کارگاه‌های آموزش داستان نویسی حوزه هنری با بیان این که کارگاه‌های آموزش داستان نویسی زیر مجموعه‌ایی از مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است، عنوان کرد: این کارگاه‌ها به طور مرتب و بدون تعطیلی از سال 81 تا به حال برگزار شده است.

وی ادامه داد: در ابتدا این کارگاه‌ها یک دوره و تنها کلاس مقدماتی داستان بود و به صورت کارگاهی برگزار می شود و در آن هم تئوری داستان نویسی گفته می‌شد و هم داستان‌های نمونه‌ایی خوانده می‌شد تا نحوه به کارگیری آن داستان‌ها را در داستان‌های شناخته شده جهانی به هنرآموزان نشان دهیم.

او گفت: همچنین داستان خود هنرجوها خوانده می‌شد و مورد نقد قرار می‌گرفت و گفته می‌شد که کجای داستان عناصر خوب به کار گرفته شد و کجا به درستی به کار گرفته نشده است تا هنرجو ضعف و قوت کار خود را پیدا کند.

این نویسنده با اشاره به این که با گذشت یک سال کلاس‌های داستان نویسی حوزه هنری به 3 دوره در هر ترم تقسیم شد، عنوان کرد: یک دوره مقدماتی است که در آن عناصر داستان با همان شکل کارگاهی تدریس می‌شود و در دوره دوم انواع ادبی آموزش داده می‌شود و این که هنرجو تفاوت داستان کوتاه و رمان و یا انواع رمان را بداند و با مکتب‌های ادبی، نقد، ادبیات کودکان آشنا می‌شوند و در کنار این‌ها هم مطالعه و خواندن آثار جهانی ادامه دارد.

وی افزود: دوره سوم کارگاه نقد است و هنرجویانی که این دوره را می‌گذرانند انتظار است که خودشان داستانی بنویسند چرا که ما در پایان ترم هم کار عملی از هنرجویان می‌خواهیم و هم باید به سوال‌های که در رابطه با شناخت عناصر داستان است پاسخ دهند و همچنین یک داستان نمونه بنویسند و کسانی که به ترم دو می‌روند یک اثر قابل قبول را از خود ارائه داده‌اند.

فتاحی گفت: حدود 4 سال است که به صورت دوره‌ای ادبیات جهان را در این کارگاه‌ها مطالعه می‌کنیم، از آمریکا شروع کرده‌ایم، روسیه و اروپا و در حال حاضر هم ادبیات امریکای لاتین را مورد بررسی قرار می‌دهیم و هنرجویان آثار معرفی شده را می‌خوانند و در جلسه بعد اثر مورد نظر نقد می شود و خیلی از این نقدها منتشر شده است و هدف از این کار این است که هنرجویان به صورت آکادمیک آثار ادبی جهان را بخوانند.

وی در پایان گفت: در خلال خوانش آثار ادبی مطرح جهان برخی آثار ایرانی نیز خوانده و نقد می‌شوند و سعی می‌کنیم هنرجویان را تقریبا در فضای ادبی روز قرار دهیم.
انتهای پیام/و
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها