امروز : پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 23
۲۱:۴۲
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 26525
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۰۴:۰۰
تعداد بازدید: 76
احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: در حال حاضر 13 هزار کیلومتر جاده چهار خطه یا شش خطه آزادراهی و بزرگراهی ...

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: در حال حاضر 13 هزار کیلومتر جاده چهار خطه یا شش خطه آزادراهی و بزرگراهی در کشور داریم که زیر بار عبور هستند، ضمن آنکه باید 12 هزار کیلومتر دیگر خط احداث شود.

وی ادامه داد: همچنین حدود 9 هزار و 400 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور در حال احداث است که برای تکمیل آنها حدود 10 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

* تکمیل 40 کیلومتر از مسیر بزرگراه تهران-ساری تا پایان سال

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه محورهای منتهی به شمال از پرترددترین جاده‌های کشور است، اضافه کرد: به دلیل وجود مناظر طبیعی و جنگل‌های شمال در کنار دیگر نعمت‌های خدادادی این منطقه، سالانه میلیون‌ها نفر از تهران و سایر نقاط کشور به سمت شمال مسافرت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره تکمیل بزرگراه‌ تهران تا ساری به عنوان یکی از محور‌های شمال کشور، اظهار داشت: عملیات تکمیل محور تهران ـ رودهن ـ فیروزکوه ـ قائم‌شهر ـ ساری از سال‌های گذشته آغاز شد اما به دلیل مشکلات پیش رو ‌این پروژه پیشرفت بسیار کمی طی 10 سال داشت.

وی با بیان اینکه محور تهران ـ رودهن ـ بومهن ـ فیروزکوه ـ قائم‌شهر - ساری یکی از محورهای اصلی اتصال به شمال کشور است، اظهار داشت: از سال 1390 این محور جزو اولویت‌های دولت قرار گرفت و با تزریق اعتبار و بازدیدهای مستمر، این پروژه پیشرفت مطلوبی داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه این محور بزرگراهی به عنوان بخشی از کریدور شمال ـ جنوب مطرح است، افزود: از تهران تا ساری حدود 225 کیلومتر مسیر است؛ از این میزان 175 کیلومتر آن در قالب بزرگراه اجرا شده است و 50 کیلومتر دیگر در قالب پنج قطعه در حال احداث است.

صادقی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال، 40 کیلومتر از این پروژه به اتمام برسد و 10 کیلومتر این پروژه که شامل تونل، پل و سازه‌های جاده‌ای مشخص است در سال بعد اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این محور، عملیات احداث بسیار مشکل است زیرا باید پل‌ها و تونل‌های زیادی احداث شود، ضمن آنکه سازه‌های ویژه زیادی دارد، بنابراین احتمال دارد تا پایان سال 93 کل پروژه به اتمام برسد و محور مذکور چهار خطه خواهد شد.

* پرداخت مطالبات تمام پیمانکاران و ارزیابی اراضی در پروژه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه در قطعات مختلف بیش از 75 درصد است، اضافه کرد: با توجه به افتتاح کنارگذر جنوبی بومهن و محور گدوک ـ پل سفید به طول 23 کیلومتر توسط وزیر راه و شهرسازی، طول باقیمانده مسیر 50 کیلومتر است که توسط چهار پیمانکار در حال اجرا است.

صادقی با بیان اینکه در این پروژه مطالبات پیمانکاران پرداخت و تملک اراضی انجام شده است، افزود: ‌اجرای تونل 500 متری این مسیر زمان‌بر است که طی توافق با مشاور و پیمانکار، تونل مذکور تا اواخر 93 آماده خواهد شد.

* رفع گلوگاه ترافیکی با بزرگراه کنارگذر بومهن در قطعه یک پروژه

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اولین قطعه این پروژه کنارگذر بومهن است که به عنوان گلوگاه ترافیکی محور هراز و محور فیروزکوه مطرح بوده و اغلب در روزهای پرتردد، حجم انبوهی از خودروها در این منطقه پشت ترافیک می‌ماندند.

‌مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به افتتاح این مسیر، اضافه کرد: این کنارگذر به صورت آزادراهی و با مشخصات آزادراه اما به صورت بزرگراه ساخته شد.

* تکمیل گردنه گدوک و کاهش سوانح رانندگی در قطعه دو پروژه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رفع نقطه پرحادثه گردنه گدوک به طول 8 کیلومتر ‌قطعه دوم این پروژه‌ بود، یادآور شد: این مسیر با تونل و تجهیزات چندی پیش به صورت چهار خطه و تفکیک خطوط رفت و برگشت بهره‌برداری شد و هم‌اکنون در شرایط بارش نزولات جوی، ایمنی بالاتری دارد.

* تکمیل گردنه گدوک تا پل سفید در قطعه سه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اضافه کرد: در قطعه سوم این پروژه به طول 17 کیلومتر از گردنه گدوک تا پل سفید، مقادیر قابل‌توجهی ابنیه، دیوارسازی حجیم، رفع معارضان سنگین انجام شد و پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

* تکمیل بزرگراه پل‌سفید - قائم‌شهر در‌ قطعه چهار

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: قطعه چهار پروژه از محدوده پل سفید به سمت قائم‌شهر است که 40 کیلومتر طول دارد.

صادقی با بیان اینکه این قطعه 40 کیلومتری در قالب دو فاز توسط دو پیمانکار انجام شده است، یادآور شد: این مسیر نیز ابنیه و پل‌های زیادی دارد؛ ضمن آنکه دیواره‌های به ارتفاع 15 الی 20 متر در آن احداث شده است تا پاشنه خاکریز روی آنها قرار داده شود.

* تکمیل قطعه پنجم پروژه تا اواخر 93

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: همچنین در قطعه پنجم پروژه ‌به دلیل شرایط توپوگرافی منطقه عموماً باید تونل و پل ساخته شود تا نقطه اتصال به قائم‌شهر تکمیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت‌: قطعه پنجم این پروژه چهار تونل و یک پل بزرگ دارد که تا پایان سال 93 به اتمام خواهد رسید.

* 200 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه چهارخطه تهران - ساری

صادقی تصریح کرد: با توجه به اینکه این جاده جزو چهار محور اتصالی به شمال کشور است و شرایط توپوگرافی مناسبی برای بهینه‌سازی و بزرگراه شدن دارد، بهترین محور بزرگراهی به شمال کشور و استان مازندران است، بنابراین برنامه‌ریزی شده است که تزریق اعتبار خاصی به آن صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه طی دو سال اخیر بیش از 120 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است، تصریح کرد: 100 میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق مشارکت و اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای به این پروژه اختصاص یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود برای کل پروژه چهار خطه شدن محور فیروزکوه، حدود مبلغ 200 میلیارد تومان هزینه شود تا پروژه به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: طبق برنامه زمان‌بندی شده برای این محور، در صورت تخصیص اعتبار به‌موقع، کل پروژه 4 خطه شدن محور فیروزکوه تا پایان سال 93 به اتمام خواهد رسید.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار