امروز : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
۰۲:۲۴
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 2713
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ساعت ۱۵:۳۶
تعداد بازدید: 184
علی‌اکبر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» تصریح کرد: احداث واریانت گردنه امامزاده هاشم با پیشرفت فیزیکی 99 درصد یکی از ...

علی‌اکبر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» تصریح کرد: احداث واریانت گردنه امامزاده هاشم با پیشرفت فیزیکی 99 درصد یکی از پروژه‌های مهر ماندگار دولت است.

وی با بیان اینکه طی 1. 5 سال اخیر فعالیت‌های جهادی در این پروژه صورت گرفت، یادآور شد: تا شهریور سال 90 پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود 65 درصد بود، اما هم‌اکنون به 99 درصد رسیده است که 40 درصد پیشرفت فیزیکی در کمتر از یک و نیم سال بسیار مطلوب است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال کشور درباره مشخصات قطعه 1 واریانت گردنه امامزاده هاشم که به اتمام رسیده است، توضیح داد: این مسیر 5.5 کیلومتر بوده و 3280 متر طول تونل و گالری‌های آن است؛ این تونل طویل‌ترین تونل جاده‌ای کشور است.

محمدی اضافه کرد: حدود 70 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و در صورت اختصاص تهویه‌های تونل حدود 95 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه خواهد شد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال کشور با تأکید بر اینکه این پروژه از پروژه‌های بسیار مهم و استراتژیک کشور است، یادآور شد: اجرای این بخش تأثیر بسیار مهمی در تسریع عبور و مرور، حذف ترافیک خودروها و تسریع جابه‌جایی کالا خواهد داشت، ضمن آنکه کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و کاهش سوانح رانندگی را به دنبال دارد.

محمدی ضمن اشاره به اینکه برای احداث این تونل با گسل‌های مختلفی مواجه شدیم، اضافه کرد: میزان دبی آب این تونل در برخی روز‌ها تا 500 لیتر بر ثانیه هم رسید که این رقم بسیار بالایی در تونل‌سازی است و سرعت کار را کاهش می‌داد، اما با تخصص کارشناسان داخلی، این تونل طراحی و اجرا شد.

* اجرای تونل قطعه دوم پروژه به طول 3200 متر طی 35 ماه

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال کشور اضافه کرد: قطعه دوم این پروژه نیز اخیراً پیمانکار آن انتخاب شده و در حال تجهیز کارگاه است.

محمدی با بیان اینکه مبلغ قرارداد پروژه در قطعه دوم حدود 210 میلیارد تومان خواهد بود، ادامه داد: مقرر شده است با استفاده از دستگاه TBM که پیمانکار وارد می‌کند، تحول عظیمی در صنعت تونل‌سازی وزارت راه و شهرسازی رخ دهد و طی 35 ماه این تونل و قطعه دوم تکمیل شود؛ این قطعه حلقه مفقوده این پروژه است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال کشور با بیان اینکه طول کل تونل این پروژه ‌حدود 6.5 کیلومتر است، اضافه کرد: مقرر شده است 3200 متر تونل در قطعه دو ساخته شود ضمن آنکه دو دستگاه تقاطع غیرهمسطح در آن واقع می‌شود.

محمدی تصریح کرد: قطعه 2 از تقاطع قطعه 1 با جاده مشاء آغاز و در کوه مقابل وارد تونل شده و از آبعلی خارج می‌شود و سپس توسط پلی بزرگ روی دره آبعلی به دامنه‌های سمت راست جاده آبعلی متصل می‌شود.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال کشور تصریح کرد: این قطعه در آینده به شاخه شمالی که قرار است اجرا شود، متصل می‌شود.
انتهای پیام/س
برچسب ها:
آخرین اخبار