امروز : دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017 September 25
۰۶:۱۸
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 27483
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۴:۳۲
تعداد بازدید: 113
حامد پورآرام در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد نیاز بدن به تأمین آب بین افطار تا سحر گفت: در حالت عادی روزی 8 تا 10 لیوان آب می‌خوریم ...

حامد پورآرام در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد نیاز بدن به تأمین آب بین افطار تا سحر گفت: در حالت عادی روزی 8 تا 10 لیوان آب می‌خوریم ولی در شرایط ویژه ماه رمضان و به تعویق انداختن احساس تشنگی باید از خوردن غذاهای پر ادویه و تند، و غذاهای پرنمک خودداری کرد.

وی ادامه داد: همچنین باید از خوردن غذاهای پرچرب که باعث احساس تشنگی می‌شوند، صرفنظر کرد و غذاهای سرخ کردنی، کله‌پاچه و سیراب، شیردان که به ظاهر آبکی هستند ولی به دلیل چربی زیاد احساس تشنگی را تشدید می‌کنند.

به گفته این کارشناس ارشد تغذیه غذاهایی که حاوی سیر و پیاز فراوان هستند سبب می‌شوند تا روزه‌داران در طی روز احساس نیاز به آب داشته باشند و خوردن آب طی چند ساعت افطار تا سحر بسیار توصیه می‌شود.

پورآرام خوردن انواع میوه تازه یا بخارپز و آب‌پز و کمپوت به شرطی که حاوی شکر زیاد نباشد را مفید دانست و افزود: این کار علاوه بر اینکه آب بدن را تأمین می‌کند ویتامین و مواد معدنی را هم به بدن می‌رساند.

خورش آلو،‌سالاد سبزی و برگه هلو دوای رفع یبوست در ماه رمضان

وی با اشاره به اینکه کمبود آب علاوه بر احساس تشنگی می‌تواند در ایجاد یبوست هم نقش داشته باشد به روزه دارانی که با این مشکل مواجه می‌شوند توصیه کرد که از غذاهایی مانند خورشت آلو و خورشت حاوی انواع سبزی و برگه‌های خیسانده شده مانند برگه آلو، هلو یا آب آنها استفاده کنند.

کارشناس ارشد اداره تغذیه وزارت بهداشت همچنین استفاده از سالاد سبزی در وعده سحری را مناسب دانست و خاطرنشان کرد: سالاد به شرط آنکه سس مایونز (حاوی چربی بالا) نداشته باشد و فقط با آبلیموی تازه یا سرکه به همراه کمی روغن زیتون میل شود می تواند علاوه بر نگهداری آب بدن در حرکت روده ها و برطرف کردن یبوست موثر باشد.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها