امروز : جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 9
۱۶:۵۴
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 27726
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۰:۳۱
تعداد بازدید: 53
مینا کاویانی مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: سوپ جو حاوی مواد مختلفی ...

مینا کاویانی مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: سوپ جو حاوی مواد مختلفی از جمله جو، هویج، گوجه‌فرنگی و انواع سبزی است و هر یک می‌تواند تأمین کننده بخش زیادی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، املاح و نیازهای بدن باشد.

جو به عنوان ترکیب اصلی این ماده غذایی از گروه غلات است که حاوی کربوهیدرات به عنوان پایه اصلی انرژی و مقداری هم پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. 

وی ادامه داد: گوجه‌فرنگی، هویج و سبزیهای برگ سبز نیز حاوی ویتامین C و پیش‌ماده ویتامین A (بتاکاروتن) و مقداری ماده معدنی است.

به گفته کاویانی سبزیجات در عین حال مقداری فیبر دارند که به عبور مواد دفعی در دستگاه گوارش کمک بزرگی می‌کند و به افرادی که در ایام روزه‌داری دچار یبوست می‌شوند خوردن سوپ جو توصیه می‌شود. 

این کارشناس ارشد تغذیه خوردن سوپ جو با فاصله نیم ساعت از زمان افطار را به عنوان غذایی کامل به روزه داران توصیه کرد.

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای وزارت بهداشت افزود: در عین حال خوردن سوپ جو می‌تواند به کاهش جذب مواد مضری مانند چربی و مواد سرطان‌زا به دلیل سرعت دادن به عبور مواد غذایی از دستگاه گوارش کمک می‌کند.

این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اینکه معمولاً در سوپ جو از مرغ پخته شده هم استفاده می‌شود افزود: مرغ حاوی مواد غذایی مانند پروتئین کامل با کیفیت بالا است و در عین حال یکسری ویتامین‌ها مانند ویتامین B6 در سوخت و ساز پروتئین‌ها بسیار مؤثر است. اگر چه آهن موجود در مرغ به اندازه گوشت قرمز نیست ولی این ماده معدنی در مرغ وجود دارد و همان مقدار کم هم به خوبی جذب بدن می‌شود.
انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار