امروز : شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 10
۰۸:۲۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 279
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ساعت ۱۲:۰۱
تعداد بازدید: 182
مصطفی کشکولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح کلان شهر تهران گازوئیل یورو 5 عرضه می شود، گفت: در ...

مصطفی کشکولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح کلان شهر تهران گازوئیل یورو 5 عرضه می شود، گفت: در اواخر سال گذشته یک محموله 12 میلیون لیتری نیز برای توزیع به استانمصطفی کشکولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پیروان موعود با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح کلان شهر تهران گازوئیل یورو 5 عرضه می شود، گفت: در اواخر سال گذشته یک محموله 12 میلیون لیتری نیز برای توزیع به استان خراسان رضوی ارسال شد که بر این اساس می‌توان گفت توزیع گازوئیل با استاندارد یورو در 2 کلان شهر کشور آغاز شده است و به زودی گازوئیل یورو 5 در مابقی کلانشهر ها نیز توزیع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به تولید بنزین یورو 4 گفت: در حال حاضر شرکت پخش آمادگی دارد این نوع بنزین را در سطح شهر تهران به طور کامل توزیع کند و مشکلی بابت توزیع آن نیست، اما باید گفت هنوز خودرو سازها آمادگی ندارند که این نوع سوخت را دریافت کنند.

کشکولی خاطرنشان کرد: هم اکنون بنزین یورو4 و یورو 2 باهم ترکیب شده و در سراسر کشور عرضه می شود، اما به محض آنکه این آمادگی از سوی خودروسازها در خصوص دریافت بنزین یورو 4 اعلام شود شرکت ملی پخش نیز بنزین یورو 4 را در سطح تهران عرضه خواهد کرد.

وی ادامه داد: روزانه حدود 20 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در کشور تولید می شود که تا پایان سال این رقم به دو برابر خواهد رسید، اما در شرایط فعلی تنها این آمادگی وجود دارد که بنزین یورو در یک یا دو کلان شهر عرضه شود.

کشکولی در پایان خاطرنشان کرد: در جلساتی که به صورت مشترک با وزارت صنایع برگزار می شود قصد داریم این موضوع را تعیین تکلیف کنیم اما آنچه که مه است و به وقوع می پیوندد عرضه سوخت یورو در سال جاری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار فارس پلاک گذاری خودروهای مدل ۹۲ به دلیل عدم انطباق موتور و سیستم سوخت با استاندارد یورو متوقف شده است.
بر اساس این گزارش خودروسازان و وزارت نفت از سال جاری مکلف به تولید موتور و سوخت با استانداردهای اروپایی یورو ۴ و ۵ بودند که سبب ارتقاء احتراق خودروها و کاهش آلایندگی محیط زیست می‌شد.
در حال حاضر خودروسازان به موقع نبودن تولید سوخت یورو ۴ را دلیل عدم تولید خودروهای یورو ۴ عنوان می‌کنند.
انتهای پیام/م 
برچسب ها:
آخرین اخبار