امروز : شنبه ۳ تیر ۱۳۹۶ - 2017 June 24
۱۵:۴۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 28029
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۱۵:۳۳
تعداد بازدید: 93
«حسین نادری‌منش» معاون آموزش و پژوهش وزارت علوم در نشست بررسی دستاوردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی طی سخنانی با اشاره به جایگاه آموزش عالی در توسعه ...

«حسین نادری‌منش» معاون آموزش و پژوهش وزارت علوم در نشست بررسی دستاوردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی طی سخنانی با اشاره به جایگاه آموزش عالی در توسعه فرهنگ قرآنی گفت: باید بپذیریم امروزه مهم‌ترین نهاد برای تربیت نیروی انسانی و تولید علم، آموزش عالی است و این موضوعات بیش از همه در بیانات مقام معظم رهبری مشاهده شده است و تولید علم مبتنی بر نگاه اسلامی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری بوده که از وظایف آموزش عالی است.

وی با اشاره به دو تغییر عمده در وزارت علوم پس از تصویب منشور اظهار داشت: دو تغییر عمده پس از تصویب منشور در وزارت علوم به وجود آمد که یکی انتقال کمسیون آموزش و پژوهش قرآن از معاونت فرهنگی به معاونت آموزشی و دیگری تشکیل کمیته خاص علوم قرآنی در وزارت علوم است که این کمیته تاکنون 14 جلسه داشته است و علاوه بر آن مجموعه‌های مرتبط با قرآن در سطح کشور توسعه پیدا کرده‌اند.

نادری‌منش از ایجاد بخش‌های جدید در وزارت علوم پس از تصویب منشور خبر داد و گفت: پس از تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی، بخش‌های جدیدی در وزارتخانه شکل گرفت و در کنار تحول علوم انسانی 15 کارگروه ویژه برای تحول محتوایی علوم انسانی تشکیل شد.

وی در خصوص دلایل انتقال کمیسیون آموزش و پژوهش قرآنی از معاونت فرهنگی به معاونت آموزشی وزارت علوم گفت: از نام این کمیسیون پیدا است که باید در آن کار پژوهشی انجام بگیرد و طبیعتاً جای آن در معاونت آموزش و پژوهش است، البته این موضوعی است که در شورای توسعه تصویب شد و من هم از آن استقبال کردم، زیرا این امر سبب تولید محتوا و تربیت بهتر افراد می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش وزارت علوم در پایان با اشاره به اینکه تحقق تمدن و فرهنگ نیازمند کاربردی کردن مفاهیم است، گفت: برای تحقق تمدن و فرهنگ باید مفاهیم را کاربردی کنیم و این امر در سطح آموزش عالی نیازمند زمان‌بندی بلندمدت است.

انتهای پیام/م.خ
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها