امروز : دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 February 19
۰۱:۳۷
نمایشگاه رسانه دیجیتال
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 32427
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۱۳:۳۴
تعداد بازدید: 42
«محمدجواد پیشوایی» رئیس اداره قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش دولت دهم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از ...

«محمدجواد پیشوایی» رئیس اداره قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش دولت دهم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در مدارس پیشرفت قابل توجهی داشته است، گفت: با تصویب سند تحول بنیادین می‌توان ادعا کرد که رویکرد قرآنی در آموزه‌های این وزارتخانه ارتقا یافته است، به طوری که فعالیت‌های قرآنی مبتنی بر سند تحول بنیادین که به تأئید مقام معظم رهبری نیز رسیده در 13 بند به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه تقویت کتاب‌های درسی و توجه به ساعت آموزش قرآن کریم در مدارس تحولی عظیم در نظام آموزشی ایجاد کرد، افزود: یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در دولت دهم برنامه‌ریزی برای نهادینه کردن فرهنگ تلاوت، روخوانی و تدبر در آیات قرآن در مدارس بود که خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده تا حدودی در این راستا موفق عمل شد.

پیشوایی با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه باید این فرهنگ را در خانواده‌ها نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: والدین نخستین آموزگار کودکان هستند بنابراین اگر خانواده‌ها آشنایی بیشتری با مبانی الهی داشته باشند و آن را در زندگی خود پیاده کنند، فرزندان نیز از آن‌ها الگو گرفته و در روابط فردی و اجتماعی خود به کار خواهند گرفت.

رئیس اداره قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دبیران آموزش و پرورش باید با اخلاق و رفتار اسلامی دانش آموزان را جذب امور قرآنی کنند، اظهار داشت: ارتباط عمیق بین مسئولان و متولیان امور تربیتی، جامعه را به سوی قرآن و آموزه‌های دینی هدایت خواهد کرد.

وی، گوش دادن را اولین گام ترویج مفاهیم قرآن کریم در آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: اگر دانش آموزان به آیات الهی خوب گوش فرا دهند و پس از آن با تکرار، سعی در فهم بیشتر آیات داشته باشند به طور حتم کلام الهی بر جان آن‌ها نفوذ خواهد کرد و در جامعه متجلی می‌شود.

انتهای پیام/
 
برچسب ها:
آخرین اخبار