امروز : جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 26
۰۹:۱۵
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 34216
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۲۰:۰۳
تعداد بازدید: 55
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اواخر هفته گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر آنکه «جف بیزوس» میلیاردر ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اواخر هفته گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر آنکه «جف بیزوس» میلیاردر آمریکایی و بنیانگذار وب‌سایت خرید اینترنتی «آمازون دات کام»، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست را به قیمت 250 میلیون دلار خریداری کرده است.

چند روز بعد یک سایت طنز گزارشی را منتشر کرد که بیزوس تصادفی روی واشنگتن‌پست کلیک کرده و به اشتباه این روزنامه را خریداری کرده است.

خبرگزاری چینی «شینهوا» این خبر را از یک وب‌سایت طنز نقل قول کرد و آن را بعنوان یک خبر درست منتشر کرد.

انتشار این خبر در سایت شینهوا درست چند روز بعد از آن صورت گرفت که این سایت مجموعه‌ای از تصاویری را منتشر کرد که ظاهراً یک زن توسط تزریق مواد سمی در حال اعدام شدن بود اما مشخص شد که این خبر از یک سایت دروغین برداشته شده است.

اصل این خبر طعنه‌آمیز با عنوان «بنیانگذار آمازون گفت که اشتباهی واشنگتن‌پست را خریداری کرد» توسط «اندی بروویتس» طنزنویس در ستون گزارش طعنه‌آمیز بروویتس وب‌سایت مجله «نیویورکر» منتشر شد.

در این خبر دروغین به مسخره گفته شده بود که این قرارداد یک «اشتباه بزرگ» بوده است و به طور فرضی از بیزوس نقل کرد: خرید واشنگتن‌پست امکان ندارد....من حتی این روزنامه را نمی‌خوانم.

انتهای پیام/ص
برچسب ها:
آخرین اخبار