امروز : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - 2016 December 6
۱۱:۰۰
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 34486
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۱۴:۰۳
تعداد بازدید: 96
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی در دومین نشست رسانه ای سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای افزود: یکی از مهمترین ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی در دومین نشست رسانه ای سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای افزود: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در عرصه بازی های رایانه ای، برگزاری مستقل نمایشگاه مربوط به این هنر صنعت است.

حسینی  با اشاره به جدا شدن جشنواره بازی های یارانه ای به عنوان یک اتفاق مستقل عنوان کرد: پیش‌تر در دولت نهم بخش بازی های رایانه ای جزیی از نمایشگاه رسانه های دیجیتال بود اما به دلیل اهمیت بازی های رایانه ای، این بار این نمایشگاه به صورت مستقل شکل گرفت و امسال شاهد سومین دوره برگزاری این رویداد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: استقبال خوبی از سوی اقشار مختلف از جمله دانش آموزان و جوانان از جشنواره بازی های رایانه ای شاهد بودیم.

حسینی با یادآوری این نکته که هدف از برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای فرهنگسازی است توضیح داد: در این رویداد فرهنگی خانواده ها با آثار مخرب برخی بازی های خارجی از جمله خشونت و ترویج ناهنجاری، مکاتب انحرافی آشنا می شوند.

وی با تاکید بر این که صهیونیست ها در بسیاری عرصه ها همچون رسانه ها، انیمیشن و سینما در دنیا نفوذ دارند ادامه داد: از جمله اهداف غرب در تولید بازی های رایانه ای ایران هراسی و اسلام ستیزی است و راهکار مقابله با این حربه تنها فرهنگ سازی خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نمایشگاه بازی های رایانه ای فرصت مناسبی است که دستاوردهای یکساله عرصه بازی های رایانه ای ارائه شود و حضور مردم در این رویداد موجب دلگرمی بازی سازان و مسئولان خواهد بود.

حسینی به لزوم حمایت برخی نهادها همچون وزارت ارتباطات برای توسعه بازی های آنلاین اشاره کرد و خواستار حمایت بیش از پیش آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان برای ایجاد زیرساخت های مناسب در این عرصه شد.

وی به حضور دانشگاه ها در سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران اشاره کرد و گفت: 20 تیم بازی سازی از دانشگاه ها در این رویداد حضور دارند و امیدوارم مسئولان اقتصادی تصمیم ویژه ای برای اختصاص تسهیلات بانکی به تیم های تولید کننده بازی های رایانه ای داشته باشند. استقبال از این رویداد فرهنگی با وجود مشکلات اقتصادی بهتر از سال گذشته بود و در عین حال در این دوره از نمایشگاه شاهد برگزاری مسابقه نامه نویسی بر اساس داستان های قرآنی، بیداری اسلامی و سبک زندگی هستیم.

وی هم چنین عنوان کرد: از برگزاری نخستین دوره جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تاکنون 500 بازی رایانه ای در کشور تولید و در عین حال در دوره سوم به بازی های رایانه ای مستقل نیز بیش از سال های گذشته توجه شده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازی های رایانه ای ایرانی تحسین متخصصان خارجی در این عرصه را برانگیخته و این هنر صنعت باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. ما به بازی های رایانه ای به عنوان رسانه ای فرهنگساز و نه صرفا سرگرم کننده نگاه می کنیم و معتقدیم این هنر رسانه می تواند منتقل کننده پیام به مخاطبان باشد از این رو همه گروه ها باید از این هنر صنعت حمایت کرده و رسانه ها نیز یاور بازی های ایرانی تولید شده باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور بازار بازی های رایانه ای با حضور کشورهای اسلامی و منطقه در کشورمان برپا شود.

در ادامه این نشست  بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اقدامات مهم در سومین نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای گفت: 32 بازی بزرگ از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تولید شده و از 40 بازی جدید از جمله تراتئون، بیداری، شبگرد و ده‌ها بازی موبایل در نمایشگاه رونمایی خواهد شد و کوچک و 12 بازی آنلاین آماده ارائه در نمایشگاه است. 73 اثر جنبی و نگاه ویژه  و 25 اثر بازی‌نامه در نمایشگاه عرضه می شود که تعداد بازی های رسیده رشد نسبتا فوق العاده ای داشته است. 70 بازی مستقل به سومین جشنواره بازی های رایانه ای ارائه شده و 170 شرکت،  نهاد و تیم بازی ساز و 7 دانشگاه در نمایشگاه بازی های رایانه‌ای تهران شرکت خواهند کرد.

وی به بخش ترویج نظام رده بندی سنی اسرا و جایگاه بازی درمانی اشاره کرد و افزود: فرهنگ استفاده درست از بازی های خارجی و داخلی سرلوحه کاری در این بخش است که بیشتر مخاطبان آن خانواده ها هستند. در بخش آموزش و کارگاه های آموزشی 28 کارگاه با محوریت طراحی، بازی نامه نویسی، بعد فنی، بازاریابی، طرح تجاری بازی نامه نویسی و ... شرکت خواهند کرد که این بخش بدون شک شاهد طرفداران زیادی خواهد بود.

مینایی گفت: بخشی با عنوان بازی پنهان مخصوص مسئولین فرهنگی در نظر گرفته شده تا جنگ نرم، کمپانی ناشران بین المللی و ... در دستاوردهای بین المللی بنیاد بازی ها در آنجا عرضه شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با یادآوری اینکه تخمین گردش مالی بازی های رایانه ای در ایران و دنیا دشوار است تاکید کرد که به دلیل فقدان قانون کپی رایت سالانه بیش از 50 میلیون نسخه بازی های رایانه ای در بازار توزیع می شود از این رو تخمین این مهم بسیار دشوار است.

مینایی ادامه داد: ما توافقنامه ای با آموزش پرورش برای استفاده از بازی های رایانه ای در مباحث آموزشی داریم و در این زمینه سایت بازی های فکری راه اندازی شده که امیدوارم در سال های آتی کیفیت این بازی ها بهتر شود.

سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران 22 تا 26 مردادماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

انتهای پیام/ ا
برچسب ها:
آخرین اخبار