امروز : دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017 October 23
۱۵:۵۹
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 35429
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۱۳:۰۲
تعداد بازدید: 62
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، پانصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز با حضور 13 نفر از ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، پانصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز با حضور 13 نفر از اعضا در تالار اصلی شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه بررسی لایحه حذف بند یکم قسمت (الف) مصوبه «ساماندهی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران» اصلاحیه 22 تیر 82 و تبصره سوم ماده سوم مصوب «بودجه سال 1391 سازمان حمل و نقل ترافیک، سازمان نوسازی و شرکت شهربان مصوب 25 تیر 91 شورای اسلامی شهر تهران» در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت.

یک فوریت بررسی لایحه فوق در پانصد و ششمین جلسه رسمی شورا به تاریخ 21 آبان 91 به تصویب رسیده بود که در این جلسه رسول خادم به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: لایحه اشاره شده در چندین نوبت (6) در صحن شورا مطرح شده بود که به دلایلی به تصویب نرسید که امیدواریم در جلسه امروز و بعد از شنیدن نظرات اعضا لایحه اشاره شده به تصویب نهایی برسد.

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران که یکی از مخالفین سرسخت لایحه اشاره شده بود اظهار داشت: بنده اصلاً مایل نیستم مخالف جمع‌بندی صحبت‌های آقای خادم و شکیب صحبت کنم و اگر به قولی آقای خادم پنج، شش بار موضوع در شورا رد شده است به دلیل اهمیت بحث بوده است.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان عضو شورا و به جهت اهمیت موضوع دیدگاه‌های خود را ارائه کرده‌ام و می‌کنم و امیدوارم توجه ویژه‌ای نیز به این موضوع بشود.

ابتکار تصریح کرد: مهمترین معضل بهداشتی اجتماعی زیست محیطی شهر تهران آلودگی هوا است و این در حالی است که تمامی شهروندان به صورت عادلانه تحت تأثیر آلودگی هوا قرار گرفته‌اند!

رئیس کمیته محیط زیست شهر تهران افزود: شهروندان تهرانی باید بیشترین هزینه را در بخش درمان و در این حوزه (آلودگی هوا) پرداخت کنند ضمن اینکه تنها دستگاه فعال در کنترل و پایش هوای تهران کنترل کیفیت هوا بوده که نسبت به دستگاه‌های دیگر وظایف خود را عمل کرده است.

وی ادامه داد: باید به این موضوع توجه شود که شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نیز که هشدار در خصوص آزبست را داد و ما متوجه مشکل جدی در این بخش شدیم و این در حالی بود که به غیر از این شرکت هیچ دستگاه ناظر به وظایف خود به خوبی عمل نکرد.

ابتکار در خصوص پرسنل فعال در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت: حداقل 50 نفر از اساتید دانشگاه در این شرکت فعالیت می‌کنند که با توجه به تعداد اندک پرسنل مأموریت این شرکت حاکمیتی است.

ابتکار در ادامه جلسه با اشاره به تولید و عرضه بنزین یورو 4 در کشور و به خصوص در تهران گفت: در حالی شاهد این افتخار بزرگ هستیم که این کار به همت متخصصین و کارشناسان بخش نفت در حال انجام است که این اقدام قابل توجهی است.

رئیس کمیته محیط زیست شهر تهران در ادامه از اعضای شورای شهر تهران خواست تا با واگذاری شرکت کنترل کیفیت هوا به بخش خصوصی و همچنین ادغام با سازمان حمل و نقل ترافیک مخالفت کنند چرا که هر نوع ادغام و واگذاری این شرکت به ضرر شهر و شهروندان است.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی ابتکار «رئیس کمیته محیط زیست شهر تهران» بهتر بود این مطالب و مسائلی که امروز از سوی خانم ابتکار مطرح شده بود در جلسه مشترک کمیسیون برنامه و بودجه و عمران مطرح می‌شد.

وی گفت: خانم ابتکار امروز از سوی شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهر به عنوان سخنگو انتخاب شده بود که بهتر بود وی با توجه به اینکه رئیس کمیسیون توسعه و عمران موافق این لایحه بود وی نیز از رئیس خود پیروی می‌کرد و به امضایی که شکیب در پای این لایحه کرده بود احترام می‌گذاشت.

علیرضا دبیر عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خطاب به کاشانی گفت: اینکه عضو شورا مخالف نظر کمیسیون مربوطه در صحن شورا صحبت کند حق اوست و این موضوع در آیین‌نامه نیز تأکید شده است.

دبیر ادامه داد: بنده با نظر خانم ابتکار (الف) موافق هستم!

به گزارش فارس، در ادامه جلسه حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: جناب آقای دبیر از شما عذرخواهی می‌کنم با احترام به قانون افضل همه چیز است و باید به این نکته اشاره کنم که چرا 5 سال است که برخی از شرکت‌هایی که قرار بوده واگذار شوند، واگذار نشده‌اند!

وی تصریح کرد: به طور مثال شرکت معاینه فنی خودرو که دوستان اعلام می‌کنند واگذار شده است این واگذاری چگونه است.

بیادی افزود: ما در خصوص برخی از واگذاری‌ها سؤالات بسیاری داریم که البته برخی از واگذاری‌ها نیز اصولی و منطقی بوده که به عنوان مثال می‌توانیم به واگذاری اتوبوس‌رانی اشاره کنیم که در این مورد کسی هم اعتراض نکرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: سالهاست که حق رانندگان مینی‌بوس و تاکسیرانان ضایع شده است و کسی هم صدایش در نمی‌آید و این در حالی است که کسی نیست که از حق این افراد دفاع کند و در واقع همیشه به آنها زور گفته شده است.

بیادی با انتقاد از اینکه چرا شهرداری برخی از مصوبات شورا را عمل نکرده است گفت: این بی‌احترامی به شورا و جایگاه آن است و این در حالی است که دوستان ما در شهرداری بانک سرمایه را می‌فروشند و بعدها شورا متوجه می‌شود!

در ادامه این جلسه حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر که کمی دیرتر از بقیه اعضا در جلسه حاضر شده بود وارد بحث امروز شورا شد و ادامه داد: کمیسیون مربوطه ما مباحث مختلفی را در خصوص لایحه اشاره شده در شورا داشته است و در واقع در این زمینه به جمع‌بندی نهایی رسید.

وی تصریح کرد: پس از بررسی لایحه اشاره شده در کمیسیون عمران در نهایت جلسه‌ای با کمیسیون برنامه و بودجه گذاشتیم و به جمع‌بندی نهایی رسیدیم که البته در این جلسه خانم ابتکار حضور نداشتند.

شکیب افزود: در نهایت در کمیسیون مشترک عمران و بودجه به این جمع‌بندی رسیده شد که شرکت‌های کنترل کیفیت هوا و همچنین شرکت کنترل ترافیک تهران با بخش حاکمیتی به بخش خصوصی واگذار شود.

به گزارش فارس، در ادامه جلسه معصومه ابتکار اضافه کرد: واگذاری شرکت کنترل کیفیت هوا به معاونت حمل و نقل ترافیکی غیرمنطقی و اشتباه است چرا که مطمئناً اولویت کاری معاونت حمل و نقل ترافیک بحث آلودگی هوا نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت هوای تهران و آلودگی‌های موجود باید شرکت کنترل کیفیت هوا به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دهد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به ابتکار گفت: شما نباید تعصب محیط زیستی داشته باشید و این در حالی است که در این بخش کسی موضع نگرفته است.

به گزارش فارس، در ادامه جلسه هاشمی تشکری معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران با تأکید بر اینکه این معاونت تمامی مصوبات شورای شهر را اجرا کرده است گفت: ما به تمامی تعهدات خود در خصوص واگذاری شرکت‌ها اقدام کرده‌ایم.

وی با انتقاد از اینکه نباید شرکت کنترل کیفیت هوای تهران زیرمجموعه معاونت حمل و نقل ترافیک تهران قرار گیرد گفت: سازمان حمل و نقل ترافیک گنجایش این همه مأموریت را ندارد.

وی تصریح کرد: سازمان حمل و نقل ترافیک به تعهدات خود در خصوص کوچک‌سازی سازمان اقدامات لازم را انجام داده است و هم اکنون 450 نفر از پرسنل امور حاکمیتی سازمان حمل و نقل ترافیک را انجام می‌دهند ضمن اینکه این تعداد پرسنل از شهرداری حقوق نمی‌گیرند.

به گزارش فارس، در ادامه پانصدو شصت و هفتمین جلسه شورا مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: باید در خصوص معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران تعامل کرد ضمن اینکه ما قبلاً پیشنهاد داده بودیم که لایحه در کمیسیون تلفیق بررسی شود که این امر صورت نگرفت.

وی تأکید کرد: ما از شهرداری انتظار داریم مدیریت و آلودگی هوا و ترافیک شهر تهران را داشته باشد.

به گزارش فارس، پروین احمدی‌نژاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با حمایت از صحبت‌های بیادی و خادم در خصوص عدم ادغام شرکت‌های شهرداری به بخش خصوصی گفت: متأسفانه این امر صورت نگرفته است و این در حالی است که برخی از دوستان اذعان دارند که این ادغام‌ها با مشکل روبرو خواهند شد که باید به این نکته اشاره کنم که در صورتی که هنوز ادغامی صورت نگرفته است چگونه دوستان عنوان می‌کنند که این شرکتها با مشکل روبرو می‌شوند!؟

وی تصریح کرد: موضوع بعدی من خطاب به خانم ابتکار است که اصلاً بحث انحلال شرکت کنترل کیفیت هوا نیست و در واقع واگذاری آن به بخش خصوصی است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه لایحه اشاره شده چندین بار در کمیسیون‌های مربوطه و همچنین صحن علنی شورا مطرح شده است بهتر است هر چه سریعتر آن را به اتمام برسانیم و در صورت جلسه امروز شورا که موضوعات مهمی است بررسی شود.

به گزارش فارس، در ادامه جلسه درگیری لفظی بین رسول خادم و معصومه ابتکار بر سر واگذاری و عدم واگذاری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به وجود آ‌مد در ادامه خادم خطاب به ابتکار گفت: من واقعاً متأسفم که برخی از اعضای شورا دغدغه‌های شخصی خود را در خصوص طرح‌ها و لوایح شورا وارد می‌کنند.

وی تصریح کرد: مصوبه‌ای که 5 سال پیش در شورا نگهداری شده است و حال قرار است به تصویب برسد برخی‌ها مطالبی را مطرح می‌کنند که جای تعجب دارد و در واقع شورا را بدهکار می‌کنند.

خادم تصریح کرد: در جلسه‌های گذشته‌ای که طرح ساماندهی شرکت‌های وابسته به شهرداری مطرح بود ادغام این دو شرکت نیز پیشنهاد شد و این در حالی بود که ادغام این دو شرکت پیشنهاد شهرداری تهران بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اضافه کرد: حدود شش بار است که لایحه اشاره شده در کمیسیون‌های مربوطه در حال رفت و آمد است و در واقع این موضوع عادی نیست و بی‌احترامی به شورا است.

وی با بیان این جمله خطاب به ابتکار گفت: اگر این مصوبه باب دل شما بود حتماً مورد تأیید شما قرار می‌گرفت.

به گزارش فارس، پس از صحبت‌های خادم، ابتکار خواست پاسخ مطالب وی را بدهد که در نهایت مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با کفایت خواندن مذاکرات امروز گفت: در این خصوص به اندازه کافی صحبت شده است و بیش از یک ساعت و ده دقیقه از جلسه امروز به این موضوع اختصاص داده شده است.

به گزارش فارس، در ادامه جلسه رئیس اسلامی شورای شهر تهران در دو بخش اقدام به رأی‌گیری از اعضای شورای شهر در خصوص ماده واحده لایحه کرد که در نهایت هر دو بخش آن مورد تأیید اعضا قرار گرفت.

به گزارش فارس، ماده واحده اصلاحیه ردیف یکم بند الف ساماندهی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران به شهر زیر است:

واگذاری تمامی سهام شرکت‌های «کنترل کیفیت هوا» و «کنترل کیفیت ترافیک تهران» به بخش خصوصی و ارزیابی و ثبت منابع حاصله به نام شهرداری تهران حداکثر ظرف مدت سه ماه.

تبصره یک - بخشی از وظایف و مأموریت‌های حاکمیتی و نظارتی کنترل ترافیک تهران و کنترل کیفیت هوا با رویکرد ترافیکی در حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری باقی خواهند ماند.

تبصره دو - به لحاظ تخصصی بودن وظایف شرکت‌های مذکور در صورت قطع رابطه استخدامی کارکنان شرکت‌های یاد شده از شهرداری تهران براساس ضوابط و مقررات موضوعه (آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی شهرداری تهران)، اولویت واگذاری به کارکنان و مدیران همان شرکت‌ها است.

انتهای پیام/
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها