امروز : چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017 January 24
۰۳:۰۶
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 36267
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۱۴:۰۴
تعداد بازدید: 66
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، از مدت‌ها قبل از برگزاری نمایشگاه بازیهای رایانه‌ای تیم خبری نمایشگاه فعالیت رسانه‌ای خود را ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، از مدت‌ها قبل از برگزاری نمایشگاه بازیهای رایانه‌ای تیم خبری نمایشگاه فعالیت رسانه‌ای خود را آغاز کرد و از محتوای اخبار منتشر شده این‌چنین برمی‌آمد که قرار است با نمایشگاه به‌مراتب کاملتر و بهتر نسبت به دوره‌های قبل روبرو شویم .اما این موضوع نه تنها محقق نشد بلکه حتی اولین رکن برگزاری نمایشگاه که ایجاد فضایی آرام و مطلوب برای بازدید مخاطب است هم برآورده نشد به‌طوری که امسال بیش از هر چیز گرمای محل برگزاری نمایشگاه باعث رنجش خاطر بسیاری از مخاطبان شد.

بحث تهویه نمایشگاه امسال به اندازه‌ای مشکل آفرین بود که باعث می‌شد اکثر مراجعه‌کنندگان پس از دقایقی گشت و گذار در محیط به دلیل گرمای موجود به فکر خروج از سالن باشند و به همین دلیل اصلا فضای تحقق هدف اولیه نمایشگاه که برقراری ارتباط بین مخاطب کودک و نوجوان با محصولات ارائه شده بود بوجود نمی‌آمد.

نکته دیگری که برگزار کنندگان جشنواره از آن غفلت کرده بودند هدف اصلی برگزاری جشنواره از نگاه مخاطبان بود. در نگاه مخاطبان این جشنواره برگزاری چنین نمایشگاهی باید با هدف ارائه جدیدترین نسخه بازیهای داخلی و خارجی و افزایش کیفیت تولیدات داخلی باشد اما سومین نمایشگاه بازیهای رایانه‌ای در حالی برگزار شد که اغلب شرکت‌‌ها و بازی‌سازان در غرفه‌ها خود فقط دموی بازیها را آورده بودند و اعلام می‌کردند که نسخه نهایی بازی‌ها به زودی آماده می‌شود جالب آنکه اکثر بازی‌های آماده عرضه نیز عمدتا بازی‌های قدیمی بودند که تهیه آنها چندان جذابیتی برای کودکان و نوجوانان که از مهمترین مخاطبان این جشنواره هستند نداشت.

پس از پایان برگزاری سومین نمایشگاه بازیهای رایانه‌ای کمیته اطلاع رسانی آن خبری را منتشر کرد که این نمایشگاه طی 5 روز برگزاری خود میزبان بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر مخاطب بود که این تعداد بازدید کننده نسبت به دوره گذشته افزایش چشمگیری داشته است اما سوالی که مطرح می‌شود این است که این تعداد بازدید کننده آیا دست پر از نمایشگاه بیرون رفتند و اینکه آیا فروشگاه نمونه بازی‌های رایانه‌ای که به تعبیر بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانه‌ای  امسال با تنوع بیش از 50 عنوان گیم و مسابقات بازی‌های رایانه‌ای میزبان علاقه‌‌مندان به گیم بود آیا بازیهای قابل اعتنایی را توانست به مخاطب کودک و نوجوان عرضه کند و یا اینکه صرفا یک ویترین بود برای نشان دادن ظرفیت صنعت گیم در کشور که وعده آینده‌ای نزدیک را برای محصولات خود ارائه می‌دادند.آن‌گونه که از شواهد بر می‌آید اغلب این یک و نیم میلیون نفر ناراضی و در حالی‌که گمان داشتند وقتشان هدر رفته است از این نمایشگاه خارج شده‌اند.
در اکثر نمایشگاه‌های اینچنینی اهداف مشخصی مورد نظر مسولان است از جمله: آشنا کردن مخاطب با محصولات و فراهم کردن فضایی برای اینکه عموم ناشران شرکت‌ها و غرفه‌داران برای دسترسی بهتر و راحت تر مخاطب به محصولات ،تولیدات خود را با تخفیف ویژه عرضه می‌کنند و یا اهدافی مانند آشنا کردن مخاطب با نحوه تولید این محصولات،برقرار کردن راههای ارتباطی مخاطب با شرکت‌ها و ...

اما چنین جشنواره‌ای که مخاطب اصلی آن کودک و نوجوان است متاسفانه نه‌تنها به این موارد نرسید بلکه احتمالا هدف‌گذاری آنها متفاوت با عرف مشخص و مرسوم ین‌المللی بوده ‌است.

یعنی مخاطب این جشنواره انتظار فضای راحت و آرام را دارد که هم با بازی‌ها اشنا شوند و هم  نحوه بازی سازی و در نهایت اینکه بتواند بازیهای جدید مورد نظر خود را تهیه کند اما عملا در نمایشگاه امسال آشنایی با بازیها در فضای گرم آن اصلا مقدور نبود، و مهمتر از آن تولید کنندگان محصول نهایی خود را به آینده موکول می‌کردند.

در نهایت باید گفت که اگرچه اطلاع رسانی قابل قبولی داشت اما واقعیت این است که این همه فعالیت برای رویدادی بود که در نهایت به‌نظر نمی‌رسید فایده خاصی برای مخاطب داشته‌باشد.
انتهای پیام/ ا
برچسب ها:
آخرین اخبار