امروز : جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - 2017 March 24
۱۷:۱۱
ادموند
کمک مالی
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 36605
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۱۲:۰۳
تعداد بازدید: 85
به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این اینکه موضوع حمل و جابه جایی بار مساله ای پیچیده است و تاثیر ...

به گزارش خبرگزاری پیروان موعود به نقل از خبرگزاری فارس، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این اینکه موضوع حمل و جابه جایی بار مساله ای پیچیده است و تاثیر زیادی بر اقتصاد شهر دارد گفت: شهرداری ها تا پیش از این مسئولیتی نسبت به حمل بار نداشتند اما با توجه به ماده 2 قانون توسعه حمل و نقل عمومی که مدیریت حمل بار درون شهری را برعهده شهرداری ها گذاشته است، معاونت مدیریت حمل بار درون شهری در شهرداری تهران تشکیل و فعالیتش را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: باید مطالعات کامل و دقیقی از وضعیت جابه جایی بار در تهران صورت می گرفت و براساس این مطالعات، چارچوب قانونی کار تعیین می شد تا همه اقدامات مبتنی بر قوانین مصوب مجلس صورت گیرد، از این رو گروه هایی برای جمع آوری آمار و بررسی وضعیت ناوگان حمل بار، انواع بار و حجم باری که روزانه در پایتخت جابه جای می شود تشکیل شدند و دستور العمل هایی براساس این بررسی ها نوشته و تدوین شد.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: امروز معاونت مدیریت حمل بار درون شهری در حالی کار خود را آغاز می کند که مطالعات کاملی در باره حمل بار صورت گرفته و  آیین نامه های مربوط به این موضوع نیز به شورای شهر تهران ارایه شده است.

وی با تاکید براینکه ساماندهی بار درون شهری از سوی شهرداری ها به معنای حذف سندیکای حمل بار نخواهد بود و تعاونی ها  وشرکت هایی که در این مسیر در حال فعالیت هستند به قوت خود باقی می مانند گفت: ما معتقدیم این مهم محقق نمی شود مگر اینکه تمام اصناف ، اتحادیه ها و گروه های فعال در موضوع حمل بار سامان یافته در این امر مشارکت داشته باشند.

تشکری با بیان اینکه اقتصاد یک شهر نباید تحت تاثیر فعالیت هایی قرار گیرد که با سعی و خطا اجرا می شوند گفت: اولویت ما در موضوع ساماندهی بار، ساماندهی گروه هایی است که هیچ نهادی متولی آنها نیست، مانند بخشی از پیک های موتوری و وانت بارها که به صورت سرگردان در شهر فعالیت می کنند .

وی افزود: در مرحله نخست تلاش خواهیم کرد که این گروه از وسایل نقلیه که متولی ندارند و تحت قیومیت تعاونی واتحادیه ای نیستند را در قالب شرکت های قانونی ساماندهی کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: در مرحله بعد موضوع  یکسان سازی رویه های حمل بار مطرح است چرا که اکنون در اکثر موارد حمل بار بدون داشتن بارنامه و ساختار مطمئن صورت می گیرد این درحالیست که باید داشتن بیمه و بارنامه معتبر برای جابه جایی بار الزامی شود .
برچسب ها:
آخرین اخبار