امروز : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 2017 December 11
۰۷:۳۶
ادموند
کمک مالی
کانال پیروان موعود
موسسه قاف
جنبش
کد خبر: 36651
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ساعت ۱۳:۰۲
تعداد بازدید: 57
فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس«توانا» در خصوص رد صلاحیت آقای نجفی به عنوان وزیر ...

فرهاد بشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس«توانا» در خصوص رد صلاحیت آقای نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: اولین مورد این بود که وی 16 سال از این وزارتخانه دور بود و دومین مورد نیز به سخنان آقای نجفی بر می‌گردد؛ وی در مجلس عنوان کرد، بنده به درخواست آقای روحانی این مسئولیت را پذیرفتم که این سخن نشان از این بود که وی انگیزه زیادی برای پذیرفتن این سمت نداشت.

وی افزود: از دیگر عوامل رد صلاحیت آقای نجفی می‌توان به وضعیت جسمی و مواضع سیاسی ایشان اشاره کرد، به خصوص اینکه موضع شفاف و صریحی نسبت به مسائل سیاسی و فتنه 88 نداشت و مورد دیگر اینکه ادبیات ایشان، ادبیات قابل قبولی برای مجلس نبود.

*وزیر پیشنهادی باید دیدگاه مشخصی نسبت به مسائل این وزارتخانه داشته باشد

بشیری در خصوص ویژگی‌ها و ملاک‌های وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: این وزارتخانه با توجه به قدمت و پیشینه‌ای که در هویت فرهنگی مردم دارد و نگاهی که بزرگان نسبت به مسائل فرهنگی کشور دارند از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی اضافه کرد: از آقای روحانی درخواست می‌کنیم، فردی را که برای ریاست وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌کند، هم‌طراز و هم‌سطح وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌های دیگر که رأی اعتماد بالایی را از مجلس کسب کردند، معرفی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کارنامه گذشته وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش باید قابل قبول باشد، عنوان کرد: وزیر پیشنهادی باید برنامه‌ و دیدگاه‌ مشخصی نسبت به مسائل این وزارتخانه داشته باشد.

وی افزود: تحرک، پویایی، توجه به ارزش‌های اسلامی و انقلابی از دیگر ویژگی‌های وزیر آموزش و پرورش است.

بشیری ادامه داد: با توجه به اینکه مبانی دینی و اسلامی، هویت ملی و فرهنگی مردم در آموزش و پرورش باید به خوبی شکل گیرد، بنابراین کسی که مدیریت این وزارتخانه را به عهده می‌گیرد باید به این موارد اعتقاد داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کارآمدی، پرکار بودن، داشتن انگیزه و استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور برای پیشبرد اهداف وزارت آموزش و پرورش را از دیگر ویژگی‌های وزیر پیشنهادی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: وزیر پیشنهادی باید مسائل اقتصادی این وزارتخانه را نیز با جدیت پیگیری کند.
انتهای پیام/ 
برچسب ها:
آخرین اخبار
پربازدید ها